تحقیق درباره شناخت بتن

تحقیق درباره شناخت بتن

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 22 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

الف) اهميت شناخت دقيق بتون: اموروزه مصرف روز افزون بتون در کارهاي مختلف، در تمام جوامع مهندسي عمراني پذيرفته شده است. اين امر به علت دارا بودن خواص مناسب، دوام کافي و در نتيجه، لزوم شناخت بيشتر مصالح تشکيل دهنده ي آن همراه با تکنولوژي ساخت بتون است.

ب) مواد تشکيل دهندۀ بتون: آشنايي کامل با خواص سيمان، مصالح سنگي و آب، يني مواد تشکيل دهندۀ بتون ،شناخت مواد مضاف و مواد افزودني (مانند مواد پوزولاني، سرباره کوره هاي آهن گدازي و روان کننده ها) چگونگي ساخت، حمل و ريختن و جا دادن ، تراکم ، عما اوردن و پرداخت بتون و نز اطلاعاتي درباره ي ميلگرد و قالب بندي در کارهاي بتوني ، آزمايش هاي مختلف روي بتون تازه و سخت شدن بتون ريزي در وضعيت ويژه مباحثي است که امروزه دانستن آن براي همه کارگزاران کارهاي بتوني ضروري و اجتناب ناپذير است.

ج) تعريف بتون: بتون جسم بسيار سخت و سخت مانندي است که ترکيب مقدار معين و حساب شده سيمان ، شن،ماسه ، آب و بعضي مواد مضاف و افزودني ديگر به دست مي آيد.

 

ب) ويژگي مصالح سنگي : مصالح سنگي بايد از دانه هاي تميز و سخت و مقاوم تشکيل شوند ؛ همچنيني بايد عاري از مواد شيميايي باشند ، نيز سطح دانه هاي مصالح ، پوشیده از رس و یا مواد ریزدانه ای (مانند خاک ، لای ، سیلت، رس، املاح ، فضولات انسانی و مواد آلی دیگر) نباشد.بسیاری از اين املاح را مي توان با شستن مصالح خارج ساخت.

گفتني است مصالح سنگي ضعيف، شکننده و پولکي براي ساخت بتون مناسب نيستند. مواد آلي ماسه را نمي توان با شستشو خارج کرد .


دریافت فایل


تحقیق درباره شناخت بتن

تحقیق درباره شناخت بتن,شناخت بتن,بتن

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید