تحقیق درباره مخلوط کردن جامدات و مايعات

تحقیق درباره مخلوط کردن جامدات و مايعات

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 26 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

bed به طور وسيع در صنايع شيميايي براي مخلوط كردن جامدات و مايعات استفاده شده است. نمونه هاي آن كاهش شيميايي سنگ معدن هاي آهن، كلسيناسيون سنگ آهك – كراكينگ با كاتاليزور نفت خام و بسياري از كاربردهاي ديگر مي باشد. ( در چرخه سوخت هسته ي در مرحله تبديل رسوب AUC به پودر UO2 در مرحله كلسيناسيون و احياء رسوب AUC تا مرحله تجزيه حرارت داده مي شود و محصولات توليدي را در راكتور با بستر سيال و يا كوره دوار و در اتمسفر احياء كننده هيدروژن در 500 تا 1700 احياء مي كنند تا UO2 توليد شود )

در يك بستر سيال، يك مايع به طرف بالا جريان مي يابد و از بين بستري از ذرات جامد عبور مي كند و آنها را شناور ساخته و در خود نگه مي دارد، اما آنها را جابجا نكرده و رسوب نمي گذارد و محلول هم نمي سازد. سرعت سيال در يك محدوده وسيع نگهداري مي شود. حد پاييني براي شناور ماندن ذرات جامد لازم است. حد بالا انتقال ذرات يا حمل آنها به خارج بستر است. بستر در وضعيت تور بالانت است و ذرات جامد در حركت ثابت مي باشند، كه منجر به مخلوط شدن خوب و بر همكنش بالا و نرخ انتقال حرارت بالا مي شود. سيال مي تواند يك مايع يا گاز باشد. گرچه در صنعت شيميايي عمده سيالاتي كه استفاده مي شوند گاز هستند.

به علت اختلاط بالا و نرخ بالاي برداشت حرارت و سادگي طرح، بهتر است كه ايده بستر سيال را در مورد يك راكتور هسته ي لحاظ كنيم. در اين مورد سوخت هسته ي به شكل قرصها يا كره هاي كوچكي به عنوان ذرات جامد و خنك كننده يا خنك كننده – كند كننده به عنوان سيال در سيستم بستر سيال خواهند بود. در شرايط فروريختگي ( Collapse ) وقتي كه سوخت فشرده مي شود، حالت غير سيال، فيزيك قلب اين چنين خواهد شد كه نسبت سوخت به كند كننده در حالت بحراني نخواهد بود.


دریافت فایل


تحقیق درباره مخلوط کردن جامدات و مايعات

تحقیق درباره مخلوط کردن جامدات و مایعات, جامدات و مایعات,مخلوط کردن

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید