تحقیق درباره انرژي زمين‌گرمايي

تحقیق درباره انرژي زمين‌گرمايي

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 31 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

كربردهاي انرژي زمين‌گرمايي بطور كلي به دو بخش عمده طبقه بندي ميگردد.

-       توليد برق

- استفاده مستقيم از انرژي حرارتي

 توليد برق:

به منظور توليد برق از انرژي زمين‌گرمايي، آبهاي داغ يا بخارات داغ طبيعي از درون چاه‌هاي حفر شده به سطح زمين هدايت شده و جهت به چرخش درآوردن توربين مورد استفاده قرار ميگيرند. آب داغ يا بخار داغ در نيروگاه‌هاي زمين‌گرمايي با گردش توربين‌هاي خاص و مولدهاي مربوطه باعث توليد برق ميگردد. برخلاف نيروگاه‌هاي سوخت فسيلي هيچ ماده سوختي در نيروگاه‌هاي زمين‌گرمايي بكار برده نميشود.

ايتاليا اولين كشوري بود كه در سال 1904ميلادي توانست از انرژي زمين‌گرمايي نيروي برق توليد كند. چنانكه در ميدان زمين‌گرمايي در ناحيه لاردرلو ايتاليا در سال 1940نيروي برقي بالغ بر 137مگاوات الكتريكي توليد ميشد كه در جريان جنگ جهاني دوم آماج بمباران هوايي قرار گرفت و از بين رفت.اين نيروگاه پس از جنگ بازسازي شده و مورد بهره‌برداري مجدد قرار گرفت به‌ طوري‌كه در سال 1975 ظرفيت آن بالغ بر 380 مگاوات الكتريكي گرديد. پس از جنگ جهاني دوم كشور زلاندنو اولين كشوري بود كه در سال 1958از دو واحد نيروگاه برق كه بوسيله بخار آب داغ منابع زمين‌گرمايي تغذيه ميشدند بطور اقتصادي بهره‌برداري كرد.در سال 1960ايالات متحده آمريكا در ناحيه بيگ گيزرز واقع در 150كيلومتري شمال سانفرانسيسكو در آمريكا از بخار خشك ميدان زمين‌گرمايي نيروي برق توليد كرد. سپس در مدت 17 سال بيشتر كشورهاي جهان از اين انرژي برق استحصال كردند.

تا اواخر دهة 50، بعلت ارزاني قيمت سوختهاي متداول (نفت، گاز و زغال سنگ) بهره‌گيري از انرژي زمين‌گرمايي چندان پيشرفتي نداشت.تنها برخي از كشورها بعلت موقعيت طبيعي توانسته بودند از آن بهره‌گيري كنند.

بهره‌برداري از منابع انرژي زمين‌گرمايي بعنوان يك منبع عمده توليد انرژي، امروزه مورد توجه زيادي قرار گرفته است.افزايش ظرفيت توليد اقتصادي در مقياس صدها مگاوات در توليد برق و همچنين استفاده مستقيم در طي سه دهه گذشته نشان دهندة پيشرفتهاي چشمگيري در اين زمينه است. توليد برق از منابع زمين‌گرمايي هم اكنون در 22 كشور جهان صورت ميگيرد.


دریافت فایل


تحقیق درباره انرژي زمين‌گرمايي

تحقیق درباره انرژی زمین‌گرمایی, زمین‌گرمایی, انرژی زمین‌گرمایی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید