تحقیق درباره حجاب فروغ

تحقیق درباره حجاب فروغ

این محصول در قالب ورد(WORD) و قابل ویرایش در11 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

شرف زن به يمن عصمت اوست              

                      اين شرف را از تن نرنجانيد

و اين را بدانيد که:

هر شاخه ای که از باغ برون آرد سر                    

         در ميوه آن طمع کند راهگذر

تلقى ما اين است لباس مناسب، پوشش مناسب و حجاب مجوزى براى فعاليت هاى اجتماعى است. قرآن هم تاكيدش همين است كه در حريم خصوصى و عرصه خصوصى بايد حجاب رعايت شود. وقتى قرآن شبكه محارم را نام مى برد منظور اين است كه در آن فضا حجاب طور ديگرى تعريف شده و نگاه ما روى عرصه عمومى است و شايد بتوان گفت حجاب مظهر تجلى بيرونى و پاسخ به فطرت است.

فطرت معمولاً دعوت به آرامش، سلامت و امنيت مى كند كه تجلى بيرونى همين حجاب است.

 

فلسفه حجاب در اسلام

اسلام هم برای زنان و هم برای مردان، تكليف معين كرده است. يك وظيفه مشترك كه برای زن و مرد، مقرر فرموده مربوط به نگاه كردن است: « قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم ... قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهن »

خلاصه اين دستور اينست كه زن و مرد نبايد به يكديگر خيره شوند، نبايد چشم چرانی كنند، نبايد به قصد لذت بردن به يكديگر نگاه كنند. يك وظيفه هم، خاص زنان مقرر فرموده است و آن اينست كه بدن خود را از مردان بيگانه پوشيده دارند و در اجتماع به جلوه گری و دلربائی نپردازند.

اما علت اينكه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان يافته است، اينست كه ميل به خودنمائی و خودآرائی مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شكار است و زن شكارچی. همچنانكه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شكار است و مرد شكارچی. در هيچ جای دنيا سابقه ندارد كه مردان لباسهای بدن نما و آرايشهای تحريك كننده به كار برند.


دریافت فایل


تحقیق درباره حجاب فروغ

حجاب,فلسفه حجاب در اسلام ,حجاب در قوم یهود

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید