اطاق فرمان

اطاق فرمان

تحقیق در مورد اتاق فرمان - 34 صفحه مفید و مجزا

 

 

نمونه متن :

 

 

در نیروگاهها وحتی پستها وتبدیلگهای بزرگ اعم ازشبکه های محصوریاآزادکلیه فرمانها مراقبت هاوتنظیم ها وکنترل ها دریک مرکزی بنام اطاق فرمانانجام می گیرد.برای این منظور تمام سیمهای فرمان تنظیم ومراقبت واندازه گیری وحافظت کلیه دستگاهها معمول  با سیم nya 1.5mm به اتاق فرمان هدایت می شوند ودر این اطاق وسایل مربوط به فرمان وقطع وکلیدها سنکرون کردن وتنظیم با روراه اندازی ژنراتورها ومراقبت کامل دستگاهها(لامپهای خبری وزیگنال) ووسایل اندازه گیری ووسائل حفاظتی(رله ها) درروی تابلو وقفسه ها ومیزهای فرمان نصب می گردند .

ازاطاق فرمان می تواند متصدی اطاق فرمان (اواپراتور ) تمام قسمتهای مهم ومختلف نیروگاه رازیرکنترل ومراقبت دقیق داشته باشد وبانظارت بردستگاههای اندازه گیری لزوم قطع ووصل دستگاهها راپیش بینی کندومتناسب باوضعیت نیروگاه ومنحنی بار روزانه درقطع ووصل کلیدها وراه اندازی یا از کارانداختن ژنراتورها اقدام لازم رابعمل آورد.

برای اینکه کلیه این عملیات درروی دستگاهها بدون اشتباه ، بدون اشتباه وبا دقت کافی وبا درنظر گرفتن شرایط وضوابط لازم انجام گیرد، معمولا هریک از پستها وواحدها دارای تابلوی مخصوص به خود می باشند.به طوریکه مثلا اگر نیروگاهی دارای دوواحد ژنراتورودوپست ترانسفورماتور وسه خط خروجی است(شکل 1)

 

تابلوی اطاق فرمان نیزبه هفت قسمت مجزاتقسیم شده است که دوقسمت آن مربوط به دوواحدژنراتوروبقیه مربوط به خطوط برداشت انرژی می باشند ودرهریک ازاین تابلوها کلیه وسائل مربوط به آن پست اعم ازفرمان  ، حفاظت ، اندازه گیری  و خبر و غیره نصب می گردد.

برای توجیه  کامل نیروگاه وآشنائی به نوع شین بندی وبرداشت انرژی از پست فشار قوی ، درروی تابلوی اطاق فرمان معمولا مدار الکتریکی قسمت فشار قوی نیروگاه ویاهر قسمت ازنیروگاه که دارای فرمان  ازدوراست به طورکامل بوسیله رنگ ویا رشته های نورانی ویا تسمه های باریک فلزی یا به هر طریق دیگری منعکس ومشخص شده است.

رنگهای استاندارد برای ماکت شین ها در ایران به قرارزیر است:

 

نیروگاه حرارتی معمولا دارای دوسالن فرمان یکی برای قسمت الکتریکی ودیگری برای قسمت حرارتی نیروگاه می باشد. درصورتیکه نیروگاه آبی فقط دارای یک سانترال فرمان است . شکل2 یک نیروگاه آبی راکه محل اطاق فرمان در آن کاملا مشخص است نشان می دهد.

 

 

درنیروگاههای آبی همیشه سعی بر این است که اطاق فرمان مشرف به توربین ها باشد تا متصدی اطاق فرمان بتواند از نزدیک توربین وژنراتورها را نیزتحت کنترل ومراقبت داشته باشد. درنیروگاههای حرارتی بزرگ که دارای دو متصدی می باشند(اواپراتور قسمت الکتریکی واپراتور قسمت حرارتی) بهتر است سالن فرمان الکتریکی وحرارتی از یکدیگر مجزا باشندتا اتفاقات وحوادث ناگهانی وغیرمنتظره در یک قسمت ، متصدی قسمت دیگر را متوحش ومضطرب نکند...


دریافت فایل


اطاق فرمان

اطاق فرمان,اطاق فرمان چیست,تحقیق در مورد اطاق فرمان,پروژه در مورد اطاق فرمان,مقاله دربارهاطاق فرمان,پایان نامه اطاق فرمان

عمومی و آزاد

فایل های جدید