دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(عوامل خشونت در خانواده)

دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(عوامل خشونت در خانواده)

موضوع مقاله : عوامل خشونت در خانواده (ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم)

قالب بندی : word ، قابل ویرایش

تعداد صفحات : 19

شرح مختصر : 

 

 

درآمد:

خانواده, یک گروه خویشاوند است که در اجتماعی کردن فرزندان و برآوردن برخی از نیازهای بنیادی در جامعه, مسوولیت اصلی را به عهده دارد. با آنکه با گسترش شهر نشینی و روند رو به رشد صنعتی شدن در بسیاری از کشورها, ساختار, کار کرد واقتدار خانواده ها دگرگون و تا حدی کمرنگ شده است, ولی هنوز خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی, در تنظیم رفتارجنسی و زاد و ولد, رشد و تربیت فرزندان, اجتماعی کردن آنها, تثبیت جایگاه و منزلت اجتماعی, مراقبت ومحافظت ازکودکان, ناتوانان و سالمندان وفراهم آوردن امنیت اقتصادی و روانی اعضای خود نقش بارزی را ایفا میکند.

در این میان, رفتار توام با خشونت, با ویژگی مختص به خود, می تواند بر این نقش صدمه وارد کند و در ساختار روابط میان اعضای خانواده و رسیدن به اهداف فوق گسست ایجاد کند.

تعریف:

زمانی که یکی از اعضای خانواده تلاش کند تا بر عضو یا اعضای دیگر خانواده به شکل جسمی یا روانی تسلط یابد, خشونت شکل می گیرد. به عبارت دیگر؛ پرخاشگری عبارت است از رساندن صدمه یا آسیب به فرد دیگر, به صورت تعمدی. و یا به صورت ساده, خشونت عبارت است از آسیب رساندن عمدی جسمی یا روانی به شخص دیگر. این رفتار تنها محدود در میان زوجین نبوده و ممکن است متوجه اعضای دیگر خانواده نیز گردد. به طور مثال, گزارش ها حاکی از آنست که کودکان در بسیاری از موارد, قربانیان مستقیم یا غیر مستقیم خشونت و نتایج آن, منجمله طلاق, محدودیت های اقتصادی, اختلالات روانی و غیره می باشند.

خشونت خانواده گی در تمام فرهنگ ها, جوامع, نژادها, طبقات, مذاهب و در میان مردان و زنان به مشاهده می رسد؛ ولی نوع رفتار خشونت آمیز و زمینه ی بروز این رفتار, در جوامع مختلف, متفاوت است.


دریافت فایل


دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(عوامل خشونت در خانواده)

دانلود,تحقیق,مقاله,ششمین,جشنواره,دانش آموزی,نوجوان,سالم,خشونت,عوامل,تاثیر گذار,بر روی,خشونت,خانواده,رفتار نادرست,

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید