پاورپوینت درباره بولوتوث

پاورپوینت درباره بولوتوث

نوع فایل : پاورپوینت( Power Point )قابل ویرایش

 

تعداداسلاید  :22 اسلاید

 

بخشی ازاسلایدها:

 

—
—
—به تازگي پس از يك سمينار عصرانه به خانه باز گشته ايد. کامپيوتر   Notebook تان در كيف تان قرار دارد ، PDA خود را به كمر بسته ايد ، و تلفن همراه تان در جيب جاي دارد. در سمينار امروز يادداشتهايي را در Notebook خود نوشته ايد . همين كه به خانه مي رسيد و از كنار چاپگر جوهر افشان خود عبور مي كنيد ، Notebook ، چاپگر را پيدا مي كند و به طور خودكار يادداشتهاي سمينار را به چاپگر ارسال مي كند و آنها روي كاغذ چاپ مي شوند . درهمين حال ، PDA شما كامپيوتر روميزي را تشخيص مي دهد و درخواست مي كند كه دفتر تلفن و برنامه روزانه شما Update شود . هم چنين همه پيامهاي ايميلي را كه ارجهيت آنها را تعيين كرده ايد درخواست

       مي كند.

—همه این كارها در زمانی رخ می دهد كه كت خود را در می آورید و برای نوشیدن یك نوشابه به طرف یخچال می روید . در عرض چند دقیقه ، تلفن همراه شما بوق می زند تا به شما اطلاع دهد كه عملیات چاپ یادداشتها تمام شده است . به طرف چاپگر رفته و یادداشتها را می خوانید بلافاصله پس از آن PDA شما بوق می زند تا به شما بگوید كه دفترچه تلفن و برنامه روزانه شما را Update كرده است و شما ایمیل جدید دارید.
—
— بلوتوث یك فناوری بی سیم كوتاه برد است كه به تلفنهای همراه ، PDA ، كامپیوترها ، دستگاههای ضبط و پخش استریو ، لوازم خانگی ، اتومبیلها و همه وسایل دیگری كه می توانید ارتباط آنها را با یكدیگر فكر كنید امكان ارتباط می دهد...در این مقاله قصد داریم تا از ابتدا تا انتهای بلوتوث را به شما معرفی کنیم.
—
—در سال ۱۹۹۸ ، اریكسون یك موافقت نامه با IBM ، اینتل ،نوكیا ، ۳com ، توشیبا و مایكروسافت امضا كرد که بر پایه این موافقت نامه و گروه Bluetooth Special Interest Group را به وجود آورد.
—هدف این گروه نظارت بر پیشرفت بلوتوث و عمومی ساختن آن بود. و پس از آن شركتهای تری كام، Lucent، موتورولا و بیش از ۲۰۰۰ كمپانی دیگر به این سازمان پیوستند.
فرایند صدور جواز و گواهینامه: قبل از اینكه یك كارخانه بتواند محصولی كه از تكنولوژی بی سیم Bluetooth استفاده می كند وارد بازار كند باید جواز آن را از دو جهت دریافت كند. ابتدا محصول مورد نظر استانداردهایی لازم دارد كه بتواند با دستگاههای دیگر كه دارای تكنولوژی بی سیم Bluetooth هستند ارتباط برقرار كند. دیگر اینكه باید مجوزهای لازم برای این سیستم چه در كشور سازنده و چه در كشوری كه محصول به فروش می رود مجوزهای قانونی آنها را دریافت كند.
—دارای پهنای باند Kbs ۷۲۰و ۱۰ متر قدرت انتقال (در صورت تقویت تا ۱۰۰ متر قابل افزایش است) می باشد. این تكنولوژی كه از سیستم گیرندگی و فرستندگی در جهت مناسب استفاده می كند. قادر است امواج رادیویی را از میان دیوار و دیگر موانع غیر فلزی عبور دهد. اگر امواج مزاحم دستگاه ثالثی باعث تداخل شود انتقال اطلاعات كند می شود ولی متوقف نمی شود.
با سیستمهای امروزی بیش از ۷ دستگاه می توانند برای برقراری ارتباط با تولید كننده امواج در یك دستگاه دیگر فعال شوند. به این شیوه Piconet می گویند چندین piconet را می توان به یكدیگر متصل كرد كه یك scatternet را تشكیل می دهند
بلوتوث یك رشتـه خصوصیت بی سیم است كه ارتباطات كوتاه برد بین وسایل مجهز به تراشه های كوچك و اختصاصی بلوتوث را تعریف می كند. بلوتوث فقط كابلها را حذف نمی كند ، بلكه یك روش بی سیم برای وصل كردن كامپیوتر ها با همه وسایل همراه الكترونیكی فراهم می سازد و شبكه های كامپیوتری كوچك و خصوصی مشهور به PAN (Personal Area Network) یا شبكه شخصی را بوجود می آورد. بلوتوث یك زبان مشترك بین وسایل مختلف می سازد كه به آنها امكان می دهد كه به آسانی با هم ارتباط برقرار كنند و بهم وصل شوند.

 


دریافت فایل


پاورپوینت درباره بولوتوث

پاورپوینت درباره بولوتوث , پاورپوینت بولوتوث

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید