پاورپوینت درباره واکنشهای فلزات واسطه

پاورپوینت درباره واکنشهای فلزات واسطه

نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش

 

تعداد اسلاید ها :53 اسلاید

 

بخشی از اسلاید ها :

همانطورکه فلزاتی مانند لیتیم و منیزیم نقش بسیار مهمی در سنتز ترکیبات آلی دارند، فلزات واسطه هم بسیار مهم هستند. در این فصل واکنشهای شامل فلزات واسطه را مورد بررسی قرار می دهیم. در مقایسه با واکنشگرهای لیتیم و منیزیم که با مقادیر استوکیومتری بکار می روند بسیاری از واکنش های مربوط به فلزات واسطه فرآیندهای کاتالیتیکی هستند.

شیمی مربوط به ترکیبات آلی مس در سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته است. این امر شیمیدانان را بر آن داشت تا اثر نمک مس را بر روی واکنشهای معرف گرینیارد در ترکیب با کتونهای غیر اشباع مورد بررسی قرار دهند. واکنشگر گرینیارد در حالت عادی با این کتونها محصول افزایش 1و2 را بدست می دهد اما در حضور مقدار کاتالیتیکی از CuI محصول افزایش مزدوج یا 1و4 را حاصل می کند.

گونه های R2CuLi به نام کوپرات شناخته می شود و به عنوان واکنشگر سنتزی بکار می روند.  

لیتیم دی متیل کوپرات در محلول معمولاً به صورت دیمر وجود دارد. نحوه ی قرارگیری لیتیم و اتم های مس به گونه ای است که یک شبکه ی تتراهدرال با چهار گروه متیل متصل به آن بوجود می آورد.

استخلاف های روی مس بر اساس اینکه از یک حدواسط سنتزی بگذرند اهمیت ویژه ای دارند. یکی از این ترکیبات استخلاف سیانید بر روی مس است که منجر به سیانوکوپرات   R2CuCNLiمی شود. این ترکیب در THF معمولاً به صورت دیمر وجود دارد.

ترکیبات سیانوکوپرات بسیار واکنش پذیر بوده و پایدارتر از دی آلکیل کوپراتها می باشند.

 این ترکیبات می توانند منجر به انتقال تنها یک گروه آلکیل شوند. این امر بویژه برای گروههایی که در حالت عادی بسختی منتقل می شوند مهم است.

 

 

 

 

 

 

 


دریافت فایل


پاورپوینت درباره واکنشهای فلزات واسطه

پاورپوینت درباره واکنشهای فلزات واسطه,پاورپوینت واکنشهای فلزات واسطه

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید