پاورپوینت گواهی سپرده کالایی ابزاری نوین برای تامین مالی

پاورپوینت گواهی سپرده کالایی ابزاری نوین برای تامین مالی

فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش     تعداد اسلاید: 19

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

•گواهی سپرده کالایی اوراق بهاداری است که موید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می گردد.
 
•دستورالعمل اجرایی معاملات گواهی سپرده کالایی به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است.
 

فرانسه

بر روی کالاهای سپرده شده در انبار، قبضی صادر می­شود همراه با گواهی سپرده که به عنوان ابزار تضمین به آن پیوست می­گردد. این قبض-گواهی از دو قسمت تشکیل شده است: قبض که عنوان صاحب کالا را در بر دارد و گواهی سپرده که بیانگر گواهی تضمین برای دارنده آن است.

محصولات ذخیره شده در انبار می­توانند بوسیله صدور گواهی سپرده تحت عنوان اوراق بهادار غیرتصاحبی وثیقه شوند و قبض انبار و گواهی سپرده کالا می­توانند با هم یا جدا از هم با پشت نویسی انتقال یابند و این دو باید همزمان برای ترخیص کالا ارائه شوند.

 

آرژانتین سال 1914

آرژانتین از سیستم قبض دو قسمتی استفاده می­کند؛ قبض انبار که بیانگر مالکیت محصولات سپرده شده است و گواهی سپرده کالا که بیانگر حق رهن در آن محصولات است. قبض انبار و گواهی سپرده کالا می­توانند به طور جداگانه با پشت‌نویسی معامله گردند.

 همچنین محصولات سپرده شده تنها با ارائه همزمان گواهی سپرده و قبض انبار ترخیص می­شوند.

 آرژانتین به دارندگان گواهی سپرده کالا در صورت نکول بدهکار اجازه حراج محصول را بعد از 10 روز اعلان عمومی بر اساس آیین دادرسی خارج از دادگاه می‌دهد.

 

مزایای گواهی سپرده کالایی

با استقرار نظام انبارداری و صدور گواهی سپرده کالایی: 

امکان نقدینه کردن کالاهای راکد به وجود می آید.
هزینه های انبارداری و جابجایی بین انبارها کاهش می یابد.
فاصله زمانی بین تولید و فروش کالا توسط تولیدکننده مدیریت می شود.
بی ثباتی های قیمت ها کاهش می یابد.
تأمین مالی تولیدکنندگان تسهیل و با هزینه های کمتری انجام می شود.
فرآیند استاندارد سازی کالاها و ارتقاء کیفیت آنها بهبود می یابد.
 
 
 
برخی کارکردهای گواهی سپرده کالایی
ابزار معاملاتی: این اوراق به دلیل استاندارد بودن و اخذ مجوزهای مورد نیاز و نیز ورقه بهادار بودن، قابلیت معاملات پیوسته در انواع بازارها را دارا می باشند.
ابزار تأمین مالی: به دلیل ماهیت اوراق بهادار بودن گواهی سپرده کالایی، این امکان وجود دارد که با توثیق آن نزد یک بانک یا موسسه مالی و اعتباری (تعیین شده توسط بورس) نسبت به اخذ تسهیلات به پشتوانه آن اقدام نمود.
ابزار تحویل در قراردادهای آتی: دارندگان موقعیت تعهدی فروش در بازار قراردادهای آتی در صورتی که تا سررسید قرارداد اقدام به بستن موقعیت تعهدی خود ننمایند، ملزم به تحویل کالا به خریدار می باشند.

 

 


دریافت فایل


پاورپوینت گواهی سپرده کالایی ابزاری نوین برای تامین مالی

پاورپوینت گواهی سپرده کالایی ابزاری نوین برای تامین مالی, پاورپوینت, گواهی ,سپرده ,کالایی, ابزاری, نوین, برای , تامین, مالی

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید