پاورپوینت بمب‌های گرافيتی

پاورپوینت بمب‌های گرافيتی

فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش     تعداد اسلاید: 30

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

گرافیت (Graphite) چیست ؟

  گرافیت يک ترکیب از عنصر کربن است که یکی از نرم ترین مواد معدنی شناخته شده و یک هادی بسیار قوی با رنگ مات است که به صورت شش ضلعی متبلور می شود. تمام این ویژگی های خاص به علت ساختار اتمی و پیوندهای دوتایی گرافیت است.

  که از این ماده با ارزش که هم خصوصیت رسانایی بسیار بالا و هم استحکام و نرمی بسیار خوبی دارد
می توان برای اهداف خاص استفاده کرد. یکی از این مسائل استفاده ویژه از گرافیت در ساختار بمب های گرافیتی است.

  مهمات استفاده شده در دهه اخير، دارای ويژگي های منحصر به فردی می ‌باشند. اين مهمات، در عين اينكه تأثيرات بسزايی در تخريب تجهيزات استراتژيك دشمن دارند، از ايمنی قابل توجهی برخوردارند و امكان پدافند هوايی مؤثری نيز برای آنها وجود ندارد.

  با توسعة روزافزون تسليحات هوشمند، توانايی كشورها در نبردها افزايش ‌يافته است. بطوريكه عدم شناخت تهديدات و آگاهی از چگونگی مقابله با چنين تهديداتی می ‌تواند موجب زوال يك كشور در مدت كوتاهی گردد كه نمونة آن در جنگ خليج‌ فارس و پس از آن در جنگ كوزوو مشاهده گرديد. بمب‌های گرافيتی نيز كه به همراه سلاح های هوشمند مورد استفاده قرار می ‌گيرند از اين قاعده مستثنی نيستند.

 

سابقه استفاده از بمب های گرافيتی:

1- جنگ خليج فارس :

  در عمليات طوفان صحرا در جنگ خليج فارس در سال 1991 ميلادی، الياف گرافيتی در كلاهك جنگی موشك تام هاك KIT-2 برعليه تأسيسات برق عراق بكار رفت. در اين حمله، اتصالات ناشی از الياف گرافيت، 85% ظرفيت توليد برق عراق را از كار انداخت. اهداف مورد نظر در اين حمله بيشتر، پست های توزيع و سوئيچينگ برق بود تا خود نيروگاه های توليد برق. عراق برای مقابله با اين سلاح مجبور شد تا قبل از اصابت موشك‌های مزبور، سيستم های توليد و انتقال برق خود را غيرفعال نمايد.


دریافت فایل


پاورپوینت بمب‌های گرافيتی

پاورپوینت بمب های گرافیتی, پاورپوینت, بمب, گرافیتی

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید