پاورپوینت پنجمین نشست هم اندیشی حق بر شهر حق حرکت پیاده و مسئله پل عابر

پاورپوینت پنجمین نشست هم اندیشی حق بر شهر حق حرکت پیاده و مسئله پل عابر

فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش     تعداد اسلاید: 27

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

ضرورت و اهميت پرداختن به موضوع مناسب سازي محيط

 براي افراد كم توان و معلول

•از ديدگاه قرآن تمامي افراد جامعه صرفنظر از پايگاه اقتصادي، اجتماعي، ويژگي هاي روحي، جسمي و توانائيهاي فردي خويش در نزد خداوند متعال داراي شأن و منزلت اجتماعي بوده و بايد از عزت و احترام برخوردار گردند.
•از ديدگاه حقوق شهروندي حمايت از حقوق انساني وظيفة دولتها در همه جوامع و براي همه شهروندان است. افراد داراي ناتواني و معلوليت بايد حقوق مشابهي براي زندگي همچون ديگر شهروندان داشته باشند و نبايد هيچ استثنائي وجود داشته باشد.
 
 

ضرورت و اهميت پرداختن به موضوع

•كارشناسان معتقدند از آنجايي كه معلوليت سبب محروميت دسترسي افراد از بسياري از امكانات و حقوق خود و جامعه مي شود، فقر كه يكي از پيامدهاي عمده ناتواني جسمي است را به همراه دارد بطوري كه معلوليت و فقر را دو روي يك سكه مي دانند.
 
 

ضرورت و اهميت پرداختن به موضوع

•در انديشه توسعه پايدار انسان به عنوان محور در نظر گرفته مي شود. از اينرو مهمترين سرماية كشورها سرمايه هاي انساني آنهاست. بديهي است بالندگي سرمايه هاي عظيم در گرو مشاركت دادن همه آنان در زمينه هاي مختلف آموزشي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و ... است.
 
 

قانون جامع حمايت از حقوق معلولان مصوب 1383

ماده 2: کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و مؤسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

 

کنوانسیون بين المللي حقوق معلولان

ماده 9- دسترسي

بمنظور توانمندسازي افراد داراي معلوليت جهت زندگي مستقل و مشاركت كامل در تمامي جنبه هاي زندگي ، دولتهاي عضو  تدابير مناسبي را جهت تضمين دسترسي افراد داراي معلوليت بر مبناي  دسترسی برابر با سايرين به محيط فيزيكي ، ترابري، اطلاعات و ارتباطات و ساير تسهيلات و خدمات ارائـه شده به عمـوم در مناطق شهـري و روستـايي اتخاذ مي نمايند. تدابير مذكور مشتمل بر تشخيص و حذف موانع دسترسي معلولان مي باشد.


دریافت فایل


پاورپوینت پنجمین نشست هم اندیشی حق بر شهر حق حرکت پیاده و مسئله پل عابر

پاورپوینت پنجمین نشست هم اندیشی حق بر شهر حق حرکت پیاده و مساله پل عابر, پاورپوینت ,پنجمین ,نشست ,هم اندیشی ,حق ,شهر, حق, حرکت, پیاده , مساله, پل, ?

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید