پاورپوینت بررسی تطبیقی مالکیت معنوی در حقوق ایران و (wto سازمان تجارت جهانی )

پاورپوینت بررسی تطبیقی مالکیت معنوی در حقوق ایران و (wto سازمان تجارت جهانی )

فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش     تعداد اسلاید: 17

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

   مقدمه :

   حق چاپ برای ناشر محفوظ است کپی گرفتن از این جزوه جایز نیست کلیه حقوق محفوظ است رایت کردن این سی دی جایز نیست و موجب ضمان شرعی است کسانی که با کتاب ها و جزوات و نشریات و محصولات فرهنگی در ارتباط اند این جملات بر روی انها مشاهده نموده اند و شاید اولین سوالی که به ذهنشان خطور کده این باشد که این جملات موجب حقی برای ناشر یا مولف میشود .

 
 
تعریف حقوق مالکیت فکری
 
 عبارت ( intellectual prorerty rights)به زبان انگلیسی که معادل حقوق مالکیت فکری در فارسی میباشد در کتب حقوقی ما بیشتر به حقوق مالکیت معنوی ترجمه شده است .
حقوق مالکیت فکری در معنای وسیع کلمه عبارت است از حقوق ناشی از افرینش ها و خلاقیت های فکری در زمینه های علمی صنعتی ادبی هنری این قسم حقوق عمدتا به موضوعاتی میپردازد که زایده فکر و اندیشه انسان و مرتبط با افرینش های ذهنی اوست به بیان دیگر موضوع مالکیت ذاتا غیر قابل لمس است البته برخی صاحب نظران معتقدن که به جای اصطلاح مالکیت معنوی باید مالکیت فکری را به کار برد .
 
 
 نظام حق مالکیت مولف و اثار مورد حمایت ان پیشینه حقوق مالکیت معنوی
درباره وجود یا ظهور حقوق معنوی مولف در جوامع باستانی عقاید گوناگونی از سوی حقوق دانان و تاریخ نویسان بیان شده است .
برای نمونه اندره موریو در این باره مینویسد حقوق معنوی مولف از زمانی که انسان توانست قلم مویی در دست بگیرد وجود داشته است .
مبدا چنین حقی در ظلمات اعصار ناپدید است به محض اینکه ادبیاتی به وجود امد سرقت ادبی از سوی عموم مردم سرزنش و ملامت شد و به محض اینکه قوانین تدوین شد مرتکب این سرقت مجازات گردید.
 
 

   تاریخچه حقوق مالکیت معنوی در ایران و فتوای مقام معظّم رهبری    

   در ایران، حقوق مالکیت صنعتی عمری طولانی تر نسبت به مالکیت ادبی و هنری دارد. اولین قانون در این مورد مربوط به ثبت علایم تجاری و صنعتی در سال 1304 است. این قانون در سال 1327 و همزمان با الحاق ایران به «کنوانسیون حمایت از حقوق مالکیت صنعتی» (قرارداد پاریس) با اصلاحیه جدید ادامه یافت. این قوانین، از قوانین موجود در زمینه مالکیت ادبی و هنری در مواد 245 تا 248 «قانون جزاء» مصوب 1310 صورت گرفت.

 

حقوق بین الملل و سازمان جهانی مالکیت فکری:  هر دو کنوانسیون برن و پاریس ایجاد یک دایره بین المللی را مقرّر کردند. این دوایر در سال 1983 م در یکدیگر ادغام شدند و تحت نام های مختلفی به فعالیت پرداختند. آخرین آنها «سازمان جهانی مالکیت فکری» (wipo) است که بر اساس کنوانسیون استکهلم (ژوئیه 1967) در آوریل 1970 به اجرا درآمد و پا به عرصه وجود نهاد. دوایر بین المللی مزبور هنوز هم برای دولت هایی که عضو اتحادیه پاریس یا برن هستند ولی به عضویت «wipo» در نیامده اند به .صورت قانونی کار می کند.


دریافت فایل


پاورپوینت بررسی تطبیقی مالکیت معنوی در حقوق ایران و (wto سازمان تجارت جهانی )

پاورپوینت بررسی تطبیقی مالکیت معنوی در حقوق ایران و wto سازمان تجارت جهانی , پاورپوینت, بررسی ,تطبیقی ,مالکیت, معنوی , حقوق, ایران ,wto ,سازمان ,تج

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید