پاورپوینت حسینیه رحیمیان

پاورپوینت حسینیه رحیمیان

فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش     تعداد اسلاید: 58

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

موقعيت طبيعي (شرايط اقليمي، مشخصات از لحاظ خصوصيات زمين و زلزله خيزي)
دشت مشهد در جلگه آبرفتي ميان دو رشته كوه بينالود در جنوب و جنوب غرب و كپه داغ در شمال و شمال شرق قرار دارد. اقليم منطقه با تابستانهاي گرم و زمستانهاي سرد و بارندگي متوسط بصورت برف و باران است با توجه به تراكم جمعيت در منطقه بخصوص در تابستانها و مصرف فوق العاده آب و با توجه به عدم وجود سيستم فاضلاب شهري نفوذ آب در خاك منطقه باعث رطوبت شديد زمين شده است. به همين دليل در پايه هاي بنا رطوبت ديده مي شود كه در بعضي نقاط بصورت شوره بر ديوارها نمايان است. با توجه به اينكه ايران بر روي خط زلزله قرار دارد گاهي زلزله‌هاي خفيفي را شاهد هستيم كه خوشبختانه تا به حال اين امر با اين منطقه به صورت جدي و شديد رخ نداده است.
قدمت و تاريخچه بنا و اسم حقيقي و اسمي كه به آن شهرت دارد.
در مورد قدمت و سال دقيق ساخت بنا مطابق با كتيبهموجود در سر در بنا ساخت آن در سال 1330 هجري قمري صورت گرفته است. طبق گفته‌ها مالك فعلي بنا اين ساختمان توسط مير حسين يزدي معمار براي حاج محمد جعفر كه از تجار پائين خيابان بوده ساخته شده است.
به لحاظ هم دوره بودن با سلسله هاي حكومتي اين بنا مربوط به سالهاي آخر حكومت قاجاريه در ايران است.
 
 
مشخصات بنا (عوامل و عناصر تشكيل دهنده: شرح كالبدي بناف فرم كلي، مصالح ساختماني و طرز بكار بردن آنها)
بنا در دو طبقه به صورت همكف و طبقه فوقاني ساخته شده است. پلان آن ساده و از تركيب عناصر مستطيلي بوجود آمده است. فرم كلي بنا يك مربع است كه در حياط اين مربع در طرفين پيش آمدگي دارد. مصالح ساختمان تشكيل شده است از خشت خام در ديوارهاي عريض در مركز ديوارها و آجر قالب خورده در رويه هاي ديوار. سقفها از جنس چوب است كه در طبقه همكف و در قسمت ورودي ساختمان سقف با تزئينات چوبي آراسته شده است.
اين حسينيه كه پيش از اين كاربرد مسكوني داشته است شامل دو قسمت زمستاني و تابستاني است كه هر كدام در دو طبقه و در دو طرف حياط قرار گرفته‌اند. سقف اين بنا به صورت مسطح و از جنس چوب است.
 

نوع بهره برداري و خصوصيات بارز آنها

پيش از اين ساختمان كاربرد مسكوني داشته اشت كه همكنون كاربري آن به حسينيه تغيير يافته است.

-توضيح در مورد عوامل تزئين شده بنا و نوع آنها
-نماي اصلي به وسيله آجرهاي خاص برجسته نارنجي رنگ تزئين شده است. اين آجر چيني به اشكال هندسي خاص صورت گرفته است و گاهي در كنار پنجره ها از بريده كاشي نيز استفاده شده است. در داخل بنا به جز در مدخل ورودي كه سقف داراي تزئينات چوبي است تزئينات خاص ديگري ديده نمي شود.

دریافت فایل


پاورپوینت حسینیه رحیمیان

پاورپوینت حسینیه رحیمیان, پاورپوینت, حسینیه, رحیمیان

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید