پاورپوینت مسجد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در مدینه

پاورپوینت مسجد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در مدینه

.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت با موضوع مسجد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در مدینه

در قالب ppt ودر31اسلاید، قابل ویرایش

برشی ازمتن تحقیق:

سنگی که طاقت ضربه های تیشه را ندارد تندیس زیبایی نمی شود،
از زخم تیشه ها خسته نشو که وجودت شایسته ی تندیس است

دوران صدر اسلام

اعراب سعودى امروزی، مثل سایر اعراب و مسلمانان تعالیم حضرت محمد (ص) را منشأ قسمت اعظم میراث خود می دانند. محمد (ص) در سال 570ميلادى در مكه به به دنیا آمد در آن هنگام اين شهر عرب،كه در كناره غربی شبه جزیره وافع شده مركز تجارى جديد و رو به توسعه اى بود.

ساكنان مكه ،على رغم تأثیرات  بیرونى جديد، هنوز هم به واسطه ارتباط هاى قبيله اى موقعيت اجتماعى خود را حفظ کرده بودند. به همين دليل اين نكته كه محمد (ص) در قبيله قريش متولد شد حائز اهميت است قبيله اى كه نقش وهبرى را در مكه بر عهده داشت. هنگام تولد محمد (ص) قريش با تمام قبايل سراسر شبه جز يره روابط بازرگانى وپرسود و رونقى داشت. به دليل ممتاز بودن تاجران قريش در بازرگانى و نيز قرار داشتن منابع آب تحت كنترل قريش اين قبيله برجسته ترين. قبيله منطقه بود.

‏محمد (ص) هنگام فوت پدرش پسربچه ای بيش نبود. عموى او ابوطالب اورا به مدت پنج سال به بيابان فرستاد. در آن جا محمد (ص) با راه و رسم قبايل اعراب بدوى بيابان نشين آشنا شد چيزهایی كه در مكه پرشكوه از ياد رفته بود. محمد (ص) صفات ارزشمند اعراب بدوى مثل انسانیت ،مهمان نوازى و پايدارى در برابر زند گى دشوار بيابانى را دریا فت. هنگامی كه به مكه باز گشت دركاروان هاى بازرگانى براى ابوطالب كار می كرد و همين كار موقعيتى براى او فراهم ساخت تا به خارج از عربستان سفر كند.

محمد (ص) جوامع یهود  و مسیحی را دید و در آنجا با عقايد كتاب مقدس و يكتا پرستى آشنا شد... انديشه هایی در دين جديد او يعنى اسلام، نيز به چشم                   می خورد.

هنگامی كه محمد (ص) 25ساله شد با زنى بيوه و ثرو‏تمند ازدواج كرد. پس از آن به‏ تنهايى به كوه هاى اطراف مكه می رفت. طبق عقايد اسلامى در آن جا جبرئيل بر او پديدار شد. جبرئيل به او فرمان داد به ميان مردم برود و آياتى را كه ‏توسط او از جانب خدا بر محمد (ص) نازل می شد براى مردم بخواند. اين آيات به ‏تدربج متن كتاب مقدس اسلام  قرآن را كه از نظر لغوى به معناى قرائت / تلاوت است‏ ،تشكيل دادند.

مسلمانان معتقدند كه نزول وحى بر محمد (ص) در تمام عمر او ادامه داشته است كه اغلب به واسطه جبرئيل وگاه به صورت مستقيم از طرف خدا به شکل شهود يا رؤبا بوده است.

اسلام از همان ابتدا به موازات قدرت دينى  قدرت سياسى هم داشت و محمد (ص) به چشم پيرو انش نه ‏تنها پيامبر بلكه رهبرى سياسی و نظامى نيز بود. در سال  613 ‏ميلادى محمد (ص) رسالت خود را با خواندن آنچه طبق عقايد اسلامى از طرف خدا بر او وحى شده بود آغازكرد.كلماتی که بر محمد (ص) وحى شده بود بسيارى از رسوم مذهبى رايج در عربستان آن روز را آماج حمله قرار داد اما برجسته ترين تفاوت دين محمد (ص) با ساير اديان رايج در آن سرزمين اعتقاد به خداى يگانه برد. اين عقيده با پرستش خد ايان متعدد كه مكه را به واسطه حضور زائران به زیار ‏تگاه سود آورى بدل كرده بود، مغايرت داشت.

‏در ابتدا رهبران مكه از تعاليم محمد (ص) احساس خطر نكردند اما در سال    ‏ميلادى هنگامی كه پيامبر توانسته بود پيروانى را گرد خود جمع كند، اگر تحت حمايت عموى قدرتمندش ابوطالب نبود افراد قبيله قريش او را به قتل . می رسا ندند. در واقع قريش در ميان پيروان محمد (ص) كسانى راكه ارتباط هاى قومى قدرتمندى نداشتند مورد آزار و اذيت قرار می دا دند. به اين دليل محمد (ص) بسيارى از پير وانش را كه داوطلب بودند به قلمروى در شمال آفريقا فرستاد.

سرزمینی که حاکمش پادشاه دلسوز بود ، هنگامی که ابوطالب در سال  619 میلادی در گذشت ، محمد (ص) دیگر در مکه امنیت نداشت در سال 622میلادی ، محمد (ص) که می دانست در مورد ماندن درمکه به قتل می رسد شهر زادگاهش را ترك كرد. او به همراه خانواده وگروهى از پيرو انش حدود 350  ‏كيلومتر به سوى شمال سفركردند و به شهر مدينه كه در آن زمان يثرب ناميده می شد رفتند. محمد (ص( ‏ تعاليمش را در مدينه ادامه داد و افراد بسيارى به او ايمان آوردند. به همين دليل،‏ تاریخ سفر حضرت محمد (ص) از مكه به مدينه، که آن ،را هجرت می نامند مبدأ  ‏تقويم مسلمانان شد.

قريش كه از افزايش شمار پيروان تعاليم محمد (ص) كه به خداى يگانه ايمان داشتند خشنود نبود، نبردهايى عليه حاميان محمد (ص)  ‏ترتيب داد. در اين جنگ ها محمد (ص) ثابت كرد كه رهبر نظامى برجسته ای است و قادر است در سرباز انش جرئت و شور زيادى پديد آورد.

 

 

 

 

 


دریافت فایل


پاورپوینت مسجد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در مدینه

پاورپوینت مسجد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در مدینه

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید