دینا فایل / پاورپوینت سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن،pptx،در 40 اسلاید
پاورپوینت سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن،pptx،در 40 اسلاید
این پاورپوینت در مورد سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن در 40 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن،بهبود مستمر چیست،کایزن،انواع بهبود،الگوهاي بهبود بهره وري ،موانـع ارتـقاءبهـرهوری،استراتژی کایزن،سیستم مدیریتی بهبود مستمر ،کایزن چیست و...ومنابع می باشد
پیام استراتژی کایزن:
در این جمله خلاصه میشود که حتي یک روز را نباید بدون ایجاد نوعي بهبود در یکي از بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود. ارائه پیشنهادات الزاما ماهي یا سالي یکبار نیست بلکه مستمر است.
برای مثال شرکت تویوتا که یکي از شرکتهای بنام در بکار گیری کایزن است در سال 1999 , 7000 کارمند این شرکت 75000 پیشنهاد ارائه دادند که 99 % آنها اجرایي شد. این بهبود های مستمر ولي جزئي سر جمع نقش زیادی در باال بردن بهره وری, بهبود کیفیت, ایمني بیشتر و جلب رضایت مشتری دارد.
معني اصلي واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن یعني بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامي افراد یعني مدیران کارکنان و کارگران را در بر مي گیرد از مدیریت بالا گرفته تا پایین ترین قسمت ها. فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگي انسان شامل زندگي شغلي، زندگي اجتماعي و زندگي خانوادگي باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعي در ژاپن باعث شده است تا کارگر از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد و هر کسي که با ارائه بیشنهادات مداوم در بهبود و توسعه سهمي داشته باشد، مورد تشویق قرار مى گیرد.
در نگاه کایزني برای تحقق بهبود تدریجي و مستمر در سازمان ها باید سه اقدام اساسي زیر صورت بگیرد:
1- کلیه فعالیت هایي که هزینه زا هستند ولي ارزشي تولید نمي کنند باید حذف شوند. Muda
2- فعالیت هایي که به شکلي در جای دیگری به صورت موازی انجام میشوند با یکدیگر تلفیق شوند. Muri
3- آن دسته از فعالیت هایي که برای تکمیل و بهبود سطح کیفي خدمات لازمند به فعالیت های سازمان افزوده شوند. Mura
سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن,بهبود مستمر چیست,کایزن,انواع بهبود,الگوهای بهبود بهره وری ,موانـع ارتـقا بهـرهوری,استراتژی کای