تحقیق درباره طلا و اثرات آن بر سلامتي

تحقیق درباره طلا و اثرات آن بر سلامتي

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 13صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

طلا فلزي است گرانبها که در صنايع گوناگون ، علم پزشکي و دارو سازي کاربردهاي متعددي دارد . باور اينکه مي تواند از آن در علم پزشکي و تهيه دارو بهره جست کمي مشکل باشد . امروزه محققين در پي يافتن کاربردهاي جديد با اثرات مضر کمتر در بدن انسان و صرفه اقتصادي در ساخت توليدات پزشکي هستند و تا حدي نيز در اين راه به موفقيت هايي دست يافته اند به طوري که از طلا در درمان سرطان با استفاده از خاصيت ضد تومور آن ، براي روکش دندان و نيز به عنوان ردياب زيستي جهت ارسال دارو به محل مورد نظر و ... استفاده مي کنند . طلا از ديرباز در رابطه با سلامت انسان نقش با اهميتي داشته است و دانشمندان مختلف ايراني نيز در مورد خواص درماني طلا بسيار سحن گفته اند ، از جمله آن ها مي توان به اين اشاره کرد که :

طلا فلزي است داراي طبيعت گرم و تر ، به دل نيرو بخشيده و اگر با آن بر روي پوست داغ زنند عفونتي را به دنبال نداشته و نيز ذکر شده که سرمه کشيدن با ميل طلا فوائدي زيادي دارد ( کاني شناسي در ايران قديم به نقل از سرالاسرار ابن سينا و الجماهر في معرفه الجواهر ابوريحان ) . پزشکان ژاپني نيز عقيده داشتند که اگر طلا را گرم کنند و به يکباره در آب سرد فرو برند ، با خوردن اين آب امراض بدن بر طرف شده و شادابي روح را در پي دارد .

 کليد واژه : طلا ، انسان ، سلامت .

 مقدمه :

نام طلا Gold از واژه لاتين aurum به معناي طلوع گرفته شده است . فراواني طلا در پوسته زمين در حدود 0/03ppm ( 3 هزار گرم در تن ) مي باشد طلا فلزي است به رنگ براق يا زرد فلزي با نماد Au ، عدد اتمي 79 ، وزن اتمي 967/196 ، وزن مخصوص 32/19 گرم بر سانتي متر مکعب ، خط اثر زرد طلايي ، نرم ، جلايي فلزي ، براق ، قابل انعطاف ، چکش خوار ، شکل پذير ، نقطه جوش 2807 درجه سانتي گراد و نقطه ذوب 58/1064 درجه سانتي گراد . طلا در گروه 11 ( IB ) جدول تناوبي به عنوان فلزات واسطه بوده و در دوره 6 قرار دارد .

کاني طلا گاهي نيز به صورت خالص و يا همراه با ساير کاني ها از جمله کوارتز و پيريت ديده مي شود . اغلب معادن طلا با ماسه سنگ ها و رگه هاي کوارتز و يا نهشته هاي پيريت گزارش شده اند . طلا به علت چگالي بالا ، عدم واکنش پذيري و پايداري بسيار زيادش در برابر هوازدگي و فرسايش احتمالي يافتن آن در رسوبات پلاسري زياد است . طلا به خاطر زيبايي ، کميابي و پايداري در تمام طول تاريخ مورد توجه بشر بوده است . نقش ابتدايي آن در زندگي بشر بيشتر جنبه تزئيني و زينتي داشته است . طلا امروزه در صنايع گوناگون ، علم پزشکي و دارو سازي کاربردهاي متعددي دارد .


دریافت فایل


تحقیق درباره طلا و اثرات آن بر سلامتي

طلا و اثرات آن بر سلامتی,تحقیق درباره طلا و اثرات آن بر سلامتی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید