تحقیق درباره مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور

تحقیق درباره مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 14 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

پودر گوشت و خون نیز یکی از مواد اولیه جهت تامین پروتئین در جیره غذائی طیور می تواند باشد . پودر گوشت و خون از مازاد کشتارگاههای دائمی و کنسرو سازی ، لاشه حیواناتی که در کشتارگاه به علل مختلفی برای انسان غیر قابل مصرف تشخیص داده می شوند ، تشکیل می گردد . همچنین ضمائم قرمز لاشه ( کبد ، قلب ، قلوه ، سر ) ، ضمائم سفید لاشه ( مجاری معده و روده ، ششها ، دستها و پاها ) و سایر پسمانده کشتارگاهها ( خون ، استخوان ، اندام تناسلی و گاهی حتی شاخ و سم ) در تهیه پودر گوشت مورد استفاده قرار می گیرد . از این رو بسته به اینکه مواد اولیه بیشتر شامل چه قسمتهائی باشد پودر گوشت موجود در بازار به سه دسته تقسیم می کنند :

  • آرد گوشت پر استخوان (حاوی 45 درصد پروتئین خام )
  • آرد گوشت کم استخوان (حاوی 50 درصد پروتئین خام )
  • آرد گوشت بی استخوان (حاوی 53-55 درصد پروتئین )

پودر گوشت دارای مقدار قابل توجهی پرولین و مخصوصاً لیزین است ولی اسید آمینه های نوع میتونین ، تریپتوفان ، هیستیدین ة تره اونین و پرولین آن نسبت به پودر ماهی کمتر است .

مقدار چربی در آرد گوشت بین 7-14 درصد است . پودر گوشت بسته به نوع تهیه دارای مقادیر فراوان کلسیم و فسفر می باشد ، به علاوه حاوی مقادیر قابل توجهی از عناصر کمیاب (مس ، منگنز ، آهن ) است ، از این رو معمولاً در تغذیه طیور پودر گوشت را هیچگاه به عنوان تنها منبع پروتئینی در جیره انتخاب نمی کنند . بلکه به علت بعضی کمبود ها و محدودیت هائی که در آن وجود دارد ، به عنوان مکمل غذا همراه با پودر ماهی به کار می برند .

پودر خون :

خون در بین مواد حاصله از مازاد کشتارگاهی منبع خوبی از پروتئین های خام است . از همه حیوانات خون گرم ، می توان پودر خون تهیه کرد ولی معمولاً خونی که در کشتارگاههای دام جمع آوری می شود . از گاو و گوسفند و احیاناً بز و شتر می باشد سابقاً خون کامل را بعد از منعقد کردن ، در اتوکلا و تا حرارت 140 درجه سانتیگراد حرارت داده و سپس تحت فشار در دیگهای چرخان خشک می نمودند  . در حال حاضر از دستگاههائی استفاده می کنند که در آن خون کامل به صورت پودر پاشیده و به طریقه اسپری خشک می گردد .

پودر خون از نظر پروتئین بسیار غنی است


دریافت فایل


تحقیق درباره مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور

تغذیه طیور , پروتئین حیوانی,تحقیق درباره مواد اولیه پروتئین حیوانی در تغذیه طیور

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید