تحقیق در مورد وزوز گوش

تحقیق در مورد وزوز گوش

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 23 صفحه


 قسمتی از متن .docx : 

 

الف ـ مقدمه:

جامعة پزشكي ايران با سابقة درخشان و با سرمايه هاي علمي و استعدادهاي فراوان و با اخلاق نيكو و آموزه هاي ديني پربار و ارزش نهادن به جان انسانها و اهتمام به برطرف نمودن دردها و آلام بيماران و كوشش در راه پيشگيري از بيماريها و بازگشت سلامت به فرد و جامعه انساني از ابتداي تاريخ جايگاه تابناكي در راه شكوفايي دانش پزشكي به پرورش پزشكان نامدار و اسطوره همچون بوعلي سينا، رازي، زهراوي، ابن زهر، بغدادي، ابن نفيس و... فراهم آورده و نام ايران و ايراني و بطور كلي جامعه اسلامي را براي هميشه در صفحات تاريخ پيشگامان و صاحبان دانش پزشكي و ساير عموم ثبت نموده است و به منظور ارج نهادن به زحمات شبانه روزي پزشكان، روز تولد ابوعلي سينا (روز اول شهريور) به نام روز پزشك نامگذاري شده است.

بهداشت ـ از سال 1330 مسئله پيشگري از بيماي هاي عفوني و بهداشت و واكسيناسيون با تشكيل اداره بهداشت و پيشگيري از بيماريهاي عفوني و شروع به انجام عمل واكسيناسيون كه به تدريج با تربيت كادر بهداشتي متخصص و كارشناس امر بهداشت شروع شد و در راه مبارزه با بيماريهاي مقاربتي مانند سيفليس و سوزاك و ساير بيماري هاي عفوني و با كشف انتي بيوتيكها و ساخت واكسنهاي گوناگون و درمان و جلوگيري از همه گيري بيمارهائي چون حصبه، ديفتري، كزاز، سياه سرفه ومبارزه دائمي همه جانبه در راه از بين بردن بيماري مالاريا قدمهائي برداشته شد كه با شكوفائي انقلاب مقدس جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر اكثر بيماريهاي عفوني در حال كنترل مي باشند و برخي از بيماريها مثل آبله، آبله مرعان، ديفتري، كزاز، سياه سرفه، فلج اطفال و سفليس و حتي بيماريهايي چون تيفوئيد، پاراتيفوئيد، تب مالت و حتي سل تحت كنترل مي باشد و در مورد فلج اطفال و برخي بيماريهاي عفوني خوشبختانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي در برخي از كشورهاي همجوار مثل افغانستان و برخي كشورهاي آفريقائي اقدام به واكسيناسيون نموده است. در حال حاضر بيش از 93% مردم كشور داراي لوله كشي آب سالم بهداشتي مي باشند و بيشتر شهرها يا زير پوشش شبكه فاضلاب يا بهبود روش زباله برداري و... مي باشد. حمامها به صورت بهداشتي است. مراكز عمومي مثل حوض هاي مساجد و مراكز تفريحي داراي آب لوله كشي و مراكز دستشوئي با داشتن صابون و لوله كشي آب، تحت كنترل و جلوگيري از بروز بيماريهاي عفوني مي باشد. مراكز عمومي مثل رستورانها، هتلها و مراكز تهيه و توزيع غذاي شهري و بين شهري نيز تحت كنترل بهداشت مي باشند. در طول 8 سال جنگ تحميلي حتي يك مورد اپيدمي نداشتيم. و در حال حاضر با داشتن بيش از يك صد و شصت هزار نفر كادر تخصصي و كارشناس، درماني، بهداشتي، آزمايشگاهي و داروئي درحد مطلوبي قرار داريم. از نظر تخت بيمارستاني 120000 تخت فعال دولتي و بيش از بيست هزار تخت فعال غير دولتي زير نظر متخصصين و پزشكان فوق تخصص اداره مي شود.

آشنايي با عواملي که باعث ايجاد وزوز گوش مي شوند

وزوز گوش يعني شنيدن صداي خاصي شبيه صداي زنگ در گوش که ممکن است در يک ، هر دو گوش و يا حتي در سر احساس شود. اين صدا فرکانس هاي متفاوتي دارد و به صورت زنگ زدن، صداي باد، غرش، سوت و ... درک مي شود. وزوز در گاهي موارد شدت زيادي دارد که سبب آشفتگي و پريشاني شده و زندگي طبيعي فرد را مختل مي کند . گاهي هم خفيف و موقتي بوده و پس از مدتي کوتاه برطرف مي شود. براي مثال هنگامي که فرد در معرض صداهاي بلند قرار مي گيرد ممکن است براي چند دقيقه دچار وزوز گوش شود که خود به خود برطرف مي شود؛ اما در برخي موارد هم وزوز گوش دائمي است و در تمام طول زندگي همراه فرد است.  جالب است بدانيد که در برخي موارد صداي وزوز توسط ديگران نيز قابل شنيدن است . اين موارد غالباً به دليل مشکلات عروقي در گوش خارجي يا اسپاسم عضلاني ايجاد مي شود.

چه عواملي سبب وزوز مي شوند؟

علت اصلي وزوز گوش در بسياري از موارد مشخص نيست. اگر چه عواملي مثل استرس و اضطراب، آلرژي، افزايش يا کاهش فشار خون( اختلالات عروقي) وجود تومورها، ديابت، تيروئيد، ضربه به سر و گردن و مصرف داروهايي مانند ضد التهاب ها، آنتي بيوتيک ها، داروهاي مسکن، داروهاي ضد افسردگي ، الکل و آسپرين به عنوان عواملي که مي توانند باعث وزوز گوش شوند، شناخته شده اند. در همين جا بد نيست يادآوري کنيم در صورتي که شما از آسپرين استفاده کرديد و دچار وزوز شديد، با پزشک خود مشورت کنيد.

بسياري از وزوزهاي گوش ناشي از آسيب انتهاي ميکروسکوپي عصب شنوايي در گوش داخلي است که به دليل صداي بلند ايجاد مي شود. آسيب به آنها سبب کم شنوايي و بروز وزوز مي شود. افزايش سن نيز عامل ديگري براي آسيب به اين اعصاب و ايجاد وزوز است . عوامل ديگري که باعث وزوز گوش مي شوند ، عبارتند از:  تجمع جرم در کانال گوش که سبب وزوز موقت مي شود و سخت شدن استخوانچه هاي گوش مياني ( بيماري استواسکلروزيس).

آيا ممکن است وزوز گوش پيشرفت کند و منجر به ناشنوايي شود؟

دربرخي موارد ممکن است وزوز گوش شديدتر شود. اما معمولاً شدت آن بدون تغيير باقي مي ماند. از جمله عواملي که سبب بدتر شدن وزوز مي شوند استعمال دخانيات، مصرف الکل و قرارگيري در معرض اصوات بلند است. بنابراين در صورتي که محل کار شما پرسروصداست ( فرودگاه، کارخانجات، کارگاه ها و...)از پلاک هاي محافظ گوش استفاده کنيد؛ اما به هر حال وزوز گوش مگر در موارد بسيار شديد با شنوايي تداخلي ايجاد نمي کند.

آيا کودکان نيز دچار وزوز مي شوند؟

همان طور که بزرگسالان دچار وزوز گوش مي شوند اين حالت مي تواند به دليل ضربه صوتي، ضربه به سر، تاثير داروها، واکنشهاي ويروسي يا آلرژيک. اختلالات سيستم ايمني،عفونت مزمن گوش،کم شنوايي و ضربه مغزي در کودکان نيز ايجاد شود. معمولاً کودکان تا سن مدرسه( 5 تا 6 سالگي) از بيان اين حالت ناتوانند؛ اما مواردي نظير مشکلات رفتاري همراه با کاهش توجه و تمرکز، افسردگي، بي خوابي و اختلال مزمن گوش( مانند عفونت هاي طولاني مدت) مي توانند نشانه اي از وجود وزوز باشند.


دریافت فایل


تحقیق در مورد وزوز گوش

تحقیق در مورد وزوز گوش ,وزوز گوش,دانلود تحقیق در مورد وزوز گوش ,وزوز,گوش

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید