تحقیق درمورد اتحاد ملي و انسجام اسلامي راهكارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامي

تحقیق درمورد اتحاد ملي و انسجام اسلامي راهكارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامي

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 7 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

"اتحاد ملي و انسجام اسلامي"، راهكارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامي

تاريخ اسلام از زمان پيامبر گرامي تا امروز، كلمه " وحدت و اتحاد" را بارها شنيده است و در همه ادوار تاريخ، همه مصلحين اسلامي ضرورت حفظ وحدت و اتحاد را به پيروان خود توصيه كرده‌اند.

پس از انقلاب اسلامي نيز معمار كبير انقلاب بر وحدت كلمه تاكيد فراوان داشتند و بارها ملت را به وحدت و اتحاد فراخواندند و آن را رمز بقا و پيروزي ملت در مقابل دشمنان برشمردند.

تكرار تاكيد بنيانگذارجمهوري اسلامي از زبان شيوا و آرام بخش مقام معظم رهبري و نامگذاري سال ‪ ۸۶‬به عنوان سال " اتحاد ملي و انسجام اسلامي" نشان از اهميت سخن معمار كبير انقلاب اسلامي در برهه كنوني كشور دارد.

رهبر معظم انقلاب در حالي سال ‪ ۸۶‬را سال " اتحاد ملي و انسجام اسلامي " نامگذاري كردند كه دشمنان انقلاب، آشكارا شمشير عناد با انقلاب اسلامي را از نيام بيرون كشيده و با طرح ادعايي جدايي ملت از مسوولان سعي در ايجاد شكاف ميان ملت - حكومت دارند تا به‌اين وسيله به اهداف شوم خود در انحراف انقلاب اسلامي از آرمان‌هاي به حق بنيانگذار جمهوري اسلامي دست يابند.

سال ‪ ۸۶‬در حالي مزين به نام "اتحاد ملي و انسجام اسلامي" شد كه سال پيش از آن به سال "پيامبر اعظم (ص)" معروف شد ، پيامبري كه او نيز به اتحاد و انسجام اسلامي اعتقاد فراوان داشت و آن را رمز بقاي امت خود مي‌دانست.

در حقيقت سال گذشته سالي بود كه‌همه ملت تلاش داشتند سيره‌و اخلاق پيامبر گرامي اسلام (ص) را سرلوحه فعاليت‌هاي خود قرار دهند ، سيره‌اي كه سنگ بناي آن "اتحاد و همدلي اسلامي" بود.

اما آنچه سبب شد سال ‪ ۸۶‬نام نماد صريح‌تري از اخلاق نبوي را به خود اختصاص دهد، نقش دشمنان انقلاب اسلامي در مواجهه با انقلاب اسلامي است.

مقام معظم رهبري در تبيين سال ‪ ۸۶‬فرمودند: دشمنان با تبليغات، با جنگ رواني و با تلاش‌هاي موذيانه گوناگون خود سعي مي‌كنند بين صفوف ملت ايران اختلاف بيندازند، به بهانه قوميت، مذهب و گرايشهاي صنفي، وحدت كلمه ملت را از بين ببرند.

پيام مقام معظم رهبري درآغاز سال نو شمسي، انگيزه‌اي شد تا اهميت اين پيام را از زبان نمايندگان ملت بشنويم.

"سعيد ابوطالب " عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفت وگو باايرنا نامگذاري سال‪ ۸۶‬را تحت عنوان وحدت ملي و انسجام اسلامي يك ضرورت اجتناب‌ناپذير دانست و گفت: دليل اين نامگذاري حركتي است كه دشمنان در طول سال‌هاي گذشته و چند سال اخير آغاز كرده‌اند .

وي تصريح كرد: دشمنان اسلام وايران دراين چند سال حركتي را آغاز كرده‌اند كه‌به مانند رسم انگليس‌ها در دوران صفويه كه سياست "تفرقه بينداز و حكومت كن" است.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: مبناي اين فعاليت دشمنان درگيري‌هاي قومي، مذهبي و اختلافات شديد طايفه‌اي است كه در حقيقت فروپاشي از درون را را ايجاد مي‌كند، اين جريان به گونه‌اي است كه در هر كشور اسلامي به يك شكل خاص در حال شكل گرفتن است.

وي با اشاره به دليل نامگذاري سال جديد توسط مقام معظم رهبري به نام اتحادملي وانسجام اسلامي، گفت: ايشان در حقيقت براي متوجه‌كردن مردم‌و جامعه مسلمانان اين سال را به اين نام خوانده تامبادااختلافات ساختگي و جعلي بين مسلمانان به وجود آيد.

ابوطالب با تاكيد بر اين كه ما بايد هوشيارانه و با دقت سعي كنيم تا درداخل كشور به درگيري‌ها و اختلافات دامن نزنيم، گفت: نبايد به برخي مسايل كه‌مبناي درستي ندارد، مثل دامن زدن بين اختلافات شيعه و سني و اقوام نزديك شد،همچنين يكي‌ازعواملي كه‌مي‌تواند همگرايي را در كشور تقويت كند، خميرمايه جامعه تحت عنوان دين است كه مي‌تواند تمامي قوميت‌ها و اقوام را به‌هم نزديك كند.

" حسين سبحاني نيا " عضو كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به لزوم اتحاد ملي در داخل و خارج از كشور، گفت: افزايش حوصله، تحمل فكر مخالف، ايجاد تعامل، استفاده و تبادل تجربيات از راهكارهاي جلوگيري از ايجاد تفرقه بين مسلمانان است.

وي به فلسفه نامگذاري سال جاري به نام "اتحاد ملي و انسجام اسلامي" از سوي مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت : اين نامگذاري قطعا با توجه به حساسيت‌ها، آسيب‌ها، تهديدها، فرصت‌ها وبايدها و نبايدهايي است كه براي كشور وجود دارد ، اتخاذ شده است.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: مقطع كنوني چه در داخل و چه در خارج از كشور مقطع حساسي به شمار مي‌آيد كه براي مقابله با تهديدها بايد به نسل سوم و جوان كشور اهميت اتحاد ملي را تاكيد كرد.

وي تاكيد كرد: موفقيت‌هاي انقلاب اسلامي منافع استكبار را در معرض تهديد قرارداده، بنابراين درصددند با تفرقه بين احزاب داخلي و همچنين اختلاف بين ايران با ساير كشورها، ايران و اسلام رااز بين ببرند.

سبحاني نيا افزود: استكبار با تمام تجهيزات و امكانات اعم از فرهنگي و غير فرهنگي با ما مقابله مي‌كند و به دنبال مهار توليد علم ، پيشرفت علمي در حوزه‌هاي استراتژيك هسته‌اي و دانش بنيادي در كشورهاي اسلامي هستند و تلاش مي‌كنند كشورهاي اسلامي به توليد علم ، استراتژي هسته‌اي و بنيادي دست پيدا نكنند تا اسلام و انقلاب را در تامين نياز بشر امروز به چالش بكشند.

وي باتاكيد بر اينكه استكبار در تلاش است كه اسلام رادرايجاد جامعه مرفه ناتوان جلوه‌دهد، گفت: چنانچه ظرفيت جهان اسلام با هم يكي شود و بين نخبگان و انديشمندان جهان اسلام تعامل ايجادشود مي‌تواند تهديد بزرگي براي استكبار جهاني محسوب شود، بنابراين آن هابراي جلوگيري از اتحاد اسلامي و تعامل بين كشورهاي اسلامي تلاش جدي را آغاز كرده و با توجه به اين محورها از راه‌هاي اختلاف انداختن در درون كشورها از طريق دميدن در تفاوت‌هاي قبيله‌اي ، قومي و سليقه‌ايي استفاده مي‌كنند .

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت برهمين اساس رهبر انقلاب با اشراف بر حركات انقلاب، تجربه، فرصت‌هاي جهاني وداخلي انقلاب اسلامي، امسال را اينگونه نامگذاري كردند.

وي گفت: البته‌اگراين نامگذاري به‌طور صحيح برراهبردها،رفتارهاي اجتماعي، سياسي، ديپلماسي و حركات جهان اسلام سايه بيافكند، خواهيم توانست از اين مقطع حساس عبور كنيم.


دریافت فایل


تحقیق درمورد اتحاد ملي و انسجام اسلامي راهكارمقابله با توطئه دشمنان انقلاب اسلامي

تحقیق درمورد اتحاد ملی و انسجام اسلامی راهکارمقابله با توطه دشمنان انقلاب اسلامی ,اتحاد ملی و انسجام اسلامی راهکارمقابله با توطه دشمنان انق

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید