تحقیق درمورد ادامه روستا

تحقیق درمورد ادامه روستا

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 4 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

1-ساماندهي روستا-

چون روستاي سنبل آباد مجاور جاده ترانزيت مي باشد يك روستاي حاصلخيز بوده و روستاهاي مجاور آن به نوعي حوزه نفوذ اين روستا محسوب مي شوند اگر به اين روستا توجه شود و مشكلات روستا حل شود مي توان آن را در قالب روستاهاي نمونه كشور نام برد.

2-محاسن روستا-

از جمله محاسن روستا را مي توان به 3 دليل اشاره نمود:

1.روستاي سنبل آباد در 45 كيلومتري ابهر از طرف شرق و 45 كيلومتري زنجان از طرف غرب واقع شده در هنگام بروز مشكلات مي توان از هر دو شهر از امكانات آنها استفاده را ببرد.

2.چون منطقه كشاورزي مي باشد و محصول اوليه آن گندم مي باشد تاثير اين امور درصد اشغال ميزان آن در سطح منطقه مشاهده نمود.

3.روستاي سنبل آباد به دليل قرارگيري بر سر راه روستاهاي اطراف خواه و ناخواه از امكانات و تاسيسات ارتباطي و داخلي مناطق اطراف استفاده نمود در عين حال اين ارتباط خود به نوعي حوزه نفوذ محسوب مي شود.

3-معايب روستاي سنبل آباد-

مي توان به 2 دليل اشاره نمود:

1.در ورودي روستاي سنبل آباد محلي براي توقف وجود ندارد و مسافراني كه از روستا به شهرهاي بزرگ رفت و آمدي كنند اگر در فصل بارندگي باشد با مشكل مواجه مي شوند.

2.دليل دوم فاضلاب روستا است كه به دليل كم عرض بودن كوچه ها و خيابانها و سرازيري آنها تمام فاضلاب به طرف پايين هدايت مي شوند و هيچ نوع جدول گذاري نشده است.

4-فضاي روستا چگونه است-

ساختمانهاي روستا نزديك هم هستند و به هم چسبيده اند و پراكنده نيستند و ارتباط خانه ها به چند بلوك تقسيم شده اند كه حئاقل هر بلوك شامل 7 يا 8 خانه مي باشد و ارتباط همسايگي با همديگر خوب است.

5-فضاي سبز روستا-

در روستاي سنبل آباد محلي براي فضاي سبز وجود ندارد ولي زمينهاي بايري كه در مجاور خانه هاي مسكوني وجود دارد مي توان براي فضاي سبز استفاده كرد.

6-پارك روستا-

در روستاي سنبل آباد اگر محيطي براي پارك احداث نمايند چون اكثر زمينها كشاورزي مي باشند در داخل روستا محلي براي پارك نيست فقط در ورودي روستا كه زمين باير وجود دارد و هم به جاده ترانزيت نزديك است و جلوه روستا را بهتر نشان مي دهد. اداث كرد.

7-در مورد حسينه روستا-

در اين روستا فقط يك مسجد در مركز روستا وجود دارد كه براي عموم روستا و استفاده از احكام اسلامي خيلي اندك مي باشد، بايستي حداقل يك حسينه اي يا مسجد ديگري احداث نمود تا مردم بتوانند از آن استفاده نمايند.

8-توسعه بر حسب مراتع-

توسعه روستا را حفظ مي توان از جاهايي كه زمين باير دارد توسعه دهند چون اكثر زمينها كشاورزي مي باشد نمي توان از ناحيه مزرعه كشاورزي روستا ا توسعه داد.

9-پيشنهادهاي معابر-

در حال حاضر معبر اصلي روستا 8 متري و 9 متري مي باشد و فرعي 1 و 2 آن 3 متر و 2 متر مي باشد و مي توان در طرح پيشنهادي معابر اصلي 12 متري داد و همچنين در معبرهاي فرعي 1 و 2 و 4 متري عمل كرد.

10-نقد فضاي معماري روستا از نظر مصالح-

از از ساقه نهال هاي خشك و گا مي باشد و در چندين مورد از ساختني كه به چشم ديده مي شود از نماي داخلي داخلي لعاب خاك سفيد مي باشد اكثر پلانهاي ساختماني روستا طويله در زير زمين واقع شده و همكف آن داراي 2 اتاق بزرگ و ايوان مي باشد اين امر در زمستانها كه هوا خيلي سرد است باعث انتقالگرماي طويله از زير زمين به داخل اتاق ها مي شود و اتاقها را گرم نگه داشته و در تابستان هم برعكس اين مورد اعمال مي شود.

11-تعيين مركز محله-

در خيابان اصلي تا 3 راه روستا مي باشد كه اغلب مردم در محله هم بيشتر است و هم در آنجا تجمع مي كنند.

12-معايب پلان هاي برداشته شده در روستاي سنبل آباد-

معايب اين پلانها اين است كه در بالاي طويله زندگي مي كنند و دستشويي آنا خيلي دور است در صورتي كه در يك زمين 300 متري يا 400 متري مي توان يك پلان خوب تهيه كرد.

13-محاسن پلان هاي برداشته شده-

اين است كه هرچند از معايب آن كه گفته شد در بالاي طويله زندگي مي كنند ولي اين در زمستان كه هوا خيلي سرد است محل زندگي آنها خيلي گرم مي شود و در تابستان هم خنك مي شود و حسن ديگري كه دارد حياط بزرگ آنهاست كه خيلي جالب است و مي توان در تابستان استفاده خوبي از آن نمود.


دریافت فایل


تحقیق درمورد ادامه روستا

تحقیق درمورد ادامه روستا ,ادامه روستا ,دانلود تحقیق درمورد ادامه روستا ,ادامه,روستا,

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید