پاورپوینت اقدامات اولیه در خونریزی و شوک

پاورپوینت اقدامات اولیه در خونریزی و شوک

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 18 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

اقدامات اولیه در خونریزی و شوک

اهداف :

شناخت زخم ها / کنترل خونریزی / جلوگیری از شوک / خطر عفونت ها / انتقال سریع مصدوم به بیمارستان

انواع زخم ها :

زخم باز :در زخم باز پوست آسیب دیده است قسمتهای زیر پوست مانند عضلات و استخوانها نمایان شده است و ارتباط مستقیم با هوای بیرون پیدا می کند . احتمال عفونت در این زخم ها بالاست .

زخم بسته : آسیب در این زخم به بافت زیرین می رسد و پوست مصدوم سا لم است .

 

انواع زخم های باز

1ـ بریدگی : در اثر برخورد اشیاء تیز مانند چاقو ایجاد می شود شریانها بریده می شود این بریدگی سبب خونریزی شدید می شود .2ـ پارگی: تصادف یا له شدگی سبب پارگی و شکاف می شود و خونریزی کمتری نسبت به بریدگی ها دارند احتمال عفونت در این زخمها به دلیل ارتباط با محیط خارج وجود دارد .3 ـ سائیدگی : این زخم ها کاملا در سطح پوست هستند و فقط یک لایه از قسمت خارجی پوست را از بین می برند و در زیر آن یک لایه دردناک و متورم باقی می ماند .

4ـ کوفتگی : پخش شدن خون در زیر پوست می باشد به دلیل پارگی مویرگها در اثریک ضربه به سطح بدن که با اشیاء که نوک تیز ایجاد می شود5 ـ زخم های نقطه ای : در اثر فرو رفتن یک شئ نوک تیز به پا یا قسمت مختلف بدن ایجاد می شود . این گونه زخم ها در قفسه سینه خطرناک می باشد و حتی ممکن است باعث مرگ مصدوم شود .6ـ زخم تفنگ : در اثر اصابت تفنگ می باشد که سبب آسیب به اعضای داخلی بدن می شود.

انواع زخم ها


دریافت فایل


پاورپوینت اقدامات اولیه در خونریزی و شوک

پاورپوینت khonrizi shok ,khonrizi shok,دانلود پاورپوینت khonrizi shok ,khonrizi,shok

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید