بهره برداری ازشبکه های توزیع در حضور منابع تولید پراکنده

بهره برداری ازشبکه های توزیع در حضور منابع تولید پراکنده

باسلام. دوستان عزیز این مجموعه یکی از جدیدترین کارهای و پژوهش های انجام شده در هفته اخیر مرداد ماه میباشد که توسط یکی از متخصصین خدمات دانشجویی ما انجام شده بود برای معرفی شخصی به دانشگاه مورد نظرش. پس 100 درصد قول میدهیم اینکار تا کنون در هیچ سایتی قرار نگرفته و برای اولین بار در اینجا برای استفاده سایر کاربران و دانشویان بارگذاری میشود این بررسی دقیق در حدود اویل مرداد ماه 95 شروع و چند روز پیش به اتمام رسیده است.

این مجموعه درباره پروژه ای با موضوع بهره برداری ازشبکه های توزیع در حضور منابع تولید پراکنده در رشته برق میباشد. این بررسی از 10 مقاله که در سال های اخیر در این زمینه انجام شده خلاصه نویسی شده ودر حدود 30 صفحه  هر کدام از مقالات این مجموعه میباشد و مجموعا 120 صفحه هم به زبان انگلیسی و هم فارسی نگاشته شده است. گفتنیست در این مجموعه هر دوفایل فارسی و انگلیسی این بررسی با ذکر منابع هم در قالب word و هم pdf قرار گرفته است و مجموعا این محصول حاوی چهار فایل میباشد:فایل انگیسی در قالب word و pdf  و فایل فارسی نیز همینطور. درضمن در این بررسی نمودارها و جدوال منظم و زیبایی نیز مربوط به موضوع رسم  هرکدام تجزیه و تحلیل ده است. که در هیچ یکی از مقالات قدیمی کار نشده بود. خرید این محصول به دوستان رشته برق توصیه میکنیم تا در بین اولین ها باشند.

چكيده :

استفاده از منابع انرژي تجديدپذير در شبكه هاي توزيع انرژي با عنوان منابع توليد پراكنده براي بارهاي مصرفي پراكنده و كم در يك منطقه مي تواند راهكار مناسبي جهت كاهش هزينه­هاي اقتصادي ، كاهش آلودگي محيط زيست و افزايش بهره وري انرژي گردد . از آنجايي كه مهمترين هدف از استفاده از منابع انرژي تجديد پذير كاهش هزينه هاست لذا لازم است تا بررسي هاي اقتصادي دقيقي براي شبكه هاي توزيع مورد نظر صورت گيرد ونوع منبع انرژي تجديدپذير و مقدار انرژي توليد شده با توجه به ساير پارامترهاي شبكه نظير بارهاي مصرفي ، هزينه احداث و بهره برداري اين نيروگاهها و مقايسه آن با هزينه سوخت مصرفي نيروگاهها و شبكه هاي برق سراسري موجود مد نظر قرار گيرد از اين رو در فصل دوم ابتدا به بررسي ويژگي هاي اقتصادي منابع انرژي تجديدپذير پرداخته و سهم اين انرژي ها را در ايران و ساير كشورهاي جهان مورد بررسي قرار مي دهيم . سپس به بررسي مسائل اقتصادي و ميزان بهره وري انرژي در صورت استفاده از چنين منابعي به منظور توليد انرژي الكتريكي مي پردازيم . آن گاه نرم افزارهاي تخصصي VIPOR, HOMER ويژه بررسي هاي اقتصادي استفاده از منابع انرژي تجديد پذير در شبكه هاي توزيع معرفي شده و ميزان صرفه جويي هاي اقتصادي و بهره وري انرژي را در صورت استفاده از منابع تجديدپذير با انجام شبيه سازي هاي نمونه و بررسي نتايج آن ها مورد بررسي قرار مي دهيم .

استفاده از مولدهاي پراكنده DG در سيستم توزيع ، منافعي را براي شركت هاي توليد كننده ، مصرف كنندگان برق و به طور كلي جامعه به هم راه دارد . كاهش تلفات خطوط ، بهبود پروفيل ولتاژ ، كاهش انتشار گازهاي آلاينده ، آزادسازي ظرفيت سيستم هاي توزيع و انتقال ، به تعويق افتادن سرمايه گذاري براي توسعه شبكه ، ارتقاء بهره وري و افزايش امنيت براي بارهاي حساس و پراهميت شبكه هاي توزيع از نتايج مثبت بكارگيري DG براي توليد كنندگان و مصرف كنندگان انرژي در شبكه است . در فصل چهارم ويژگيهاي سيستمهاي DG و اثرات مثبت آنها را در شبكه توزيع از ديدگاه عمومي ، فني و اقتصادي تشريح كرده ، شاخصهاي سودمندي براي ارزيابي عملكرد اين سيستمها در شبكه از نظر ولتاژ ، تلفات و اثرات زيست محيطي ارائه مي­كنيم. شاخص ديگري تعريف مي كنيم با عنوان شاخص حساسيت با هدف اصلاح ولتاژ شينهاي شبكه كه بر اساس آن مكان يابي سيستمهاي فتوولتاييك PV به عنوان نوعي مولد پراكنده با استفاده از الگوريتم گراف تلفيق شده با تحليل حساسيت انجام و ارائه شده است . نتايج حاصل از اين
مكان يابي بر ولتاژ و تلفات شبكه ارائه مي شود و در نهايت سودمندي اين سيستمها را با استناد به شاخصهاي سودمندي نيز نشان مي دهيم.

مطالعات گذشته شبکه و توان توزيع شده تنها روي بهينه‌سازي پخش بار ميکروگريد يا تلفات توان تجدید ساختار، متمرکز است. بطور معمول رويکرد توزیع اقتصادي بار ميکروگريد، شبکه توزيع را تامين نمي‌کند. تجدید ساختار معمولاً توليدات پراکنده را در نظر نمي گيرد. بنابراين ضروري است تا اين دو زير مسئله را به منظور مفيد بودن به کل شبکه با هم ديگر تلفیق کرد(يکي کرد). در اين مقاله، يک راه حل مجتمع که از دو پخش بار ميکروگريد و تجدید ساختار شبکه محافظت مي‌کند، پيشنهاد شده است. ذات تصادفی باد، PV و بار در نظر گرفته مي‌شود. پيش‌بيني اطلاعات باد، PV و بار در نظر گرفته شده است. چهار طرح بهينه‌سازي براي حل مسئله اتخاذ شده است. نتايج مشاهده شده نشان مي‌دهد که چهار تکنيک بهينه‌سازي همه قادر به حل اين مسئله هستند با بکار بردن رويکرد مجتمع، ميکروگريد مي‌تواند بطور موثر درون شبکه ملحق شود. شبکه مي‌تواند بسيار موثر خودش را وفق دهد تا به منابع انرژي تجديدپذير اجازه بهره‌برداري دهد.از آنجا که در طي ساليان اخير استفاده از منابع توليد پراکنده رشد چشمگيري داشته است ، ضروري است که تاثيرات آن ها بر روي بهره برداري از سيستم توزيع مورد بررسي قرار گيرد. در مسئله بهره برداري بهينه از سيستم هاي توزيع انرژي الکتريکي در حضور منابع توليد پراکنده ، بايستي مصالحه اي بين مقدار منبع تزريق شده در محل هاي بهينه ، حداقل سازي تلفات توان و هزينه حاصل از گسترش شبکه پيدا نمود.

 


دریافت فایل


بهره برداری ازشبکه های توزیع در حضور منابع تولید پراکنده

شبکه های توزیع, تولید پراکنده, منابع تولید پراکنده, بهره برداری شبکه های توزیع, توزیع با تولید پراکنده, مقاله انگلیسی شبکه های توزیع تولید پر

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید