سمینار آماده تحت عنوان بیوسنتز اسیدهای چرب غیر اشباع

سمینار آماده تحت عنوان بیوسنتز اسیدهای چرب غیر اشباع

بیوسنتز اشیدهای چرب غیر اشباع

 

سمینار آماده با عنوان بیوسنتز اسیدهای چرب غیر اشباع در قالب 12 اسلاید پاورپوینت و 6 صفحه فایل word 

 

در طول 10000 سال گذشته، با توسعه ی کشاورزی، منابع غذایی، متحول شده اند. به ویژه، در حدود 100 تا 150 سال گذشته، تغییرات در رژیم غذایی، منجر به افزایش اسیدهای چرب اشباع کنستانتره، افزایش در اسیدهای چرب ترانس حاصل از هیدروژناسیون روغن های گیاهی و افزایش قابل توجه در اسیدهای چرب n-6، به دلیل تولید روغن از دانه های گیاهی مثل ذرت، گل آفتاب گردان و کتان شده است. اخیرا، اسیدهای چرب، از دیدگاه بیوشیمیایی، توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. بسیاری از اسیدهای چرب موجود در رژیم غذایی از گوشت، روغن و فراورده های لبنی مشتق می شوند. این رژیم غذایی منجر به دریافت میزان زیاد اسیدهای چرب اشباع و تک اشباع و همچنین، مقدار نسبتا متوسطی از پلی ان ها می شود. اسیدهای چرب اشباع و کلسترول، RFهای اصلی موجود در رژیم غذایی انسان هستند، در حالی که احتمالا، مونوان­ ها و PUFAها، مهمترین لیپیدهایی هستند که افزایش آن ها در رژیم غذایی انسان، اثرات مفیدی را در پی دارد.

اسیدهای چرب، زنجیره هایی کربنی هستند که در یک انتها دارای گروه متیل (اومگا، O) و در انتهای دیگر دارای گروه کربوکسیل هستند. اتم کربن متصل به گروه کربوکسیل، کربن آلفا و کربن بعدی، کربن بتا نامیده می شود. اغلب از حرف n نیز برای نشان دادن موقعیت پیوند دوگانه نسبت به کربن انتهایی، به جای حروف یونانی استفاده می شود. معمولا در نامگذاری سیستماتیک اسیدهای چرب، موقعیت پیوندهای دوگانه، نسبت به گروه کربوکسیل نشان داده می شود.

 اسیدهای چرب اشباع با هیدروژن اشباع شده اند. اغلب اسیدهای چرب اشباع شده، هیدروکربن هایی واجد تعداد کربن زوج هستند. رایج ترین اسیدهای چرب، واجد 22-12 اتم کربن هستند.

 

دریافت فایل


سمینار آماده تحت عنوان بیوسنتز اسیدهای چرب غیر اشباع

اسیدهای چرب , لیپید , بیوسنتز , روغن , غیر اشباع , هیدورژنه

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
سایر رشته های علوم پایه
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید