پرسشنامه يادگيري خودتنظیمی (SRLS)

پرسشنامه يادگيري خودتنظیمی (SRLS)


پرسشنامه يادگيري خودتنظیمی (SRLS): این مقیاس توسط زیمرمن و مارتینزپونز,(1988) ساخته شده است. مقیاس مذکور دارای 27 ماده است که 24 ماده اول، مربوط به راهبردهای چهارده‌گانه یادگیری خودتنظیمی بوده و نمره کل فرد، حاصل جمع این 24 ماده است.این راهبردها شامل: خودارزشیابی، سازمان دادن و انتقال، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، یادداشت‌برداری و خودکنترلی، جستجوی اطلاعات، سازماندهی محیط، خودپیامدی، مرورذهنی و حفظ کردن، جستجوی کمک از همسالان، جستجوی کمک از معلم، جستجوی کمک از بزرگسالان، مرور نکته‌ها، یادداشت و جزوات، مرور تکالیف درسی و امتحانات و مرور کردن کتاب‌های درسی می‌باشد.

قابليت اعتماد يا پايايي

در اين تحقيق براي محاسبه ضريب قابليت اعتماد از روش آلفاي كرو نباخ استفاده شده است. این روش برای آزمون کردن روایی پرسشنامه‌ای که به‌صورت طیف لیکرت طراحی شده و جوابهای آن چند گزینه‌ای است، بکار می‌رود و تعداد متغیرها در این آزمون به تعداد سوالات پرسشنامه که دارای گزینه‌های همسان و مساوی هستند بطور جداگانه آزمون می‌شود.ضريب الفاي كرو نباخ بين صفر و يك در نوسان است. اگر آلفا نزدیک به يك باشد نشانه اعتماد كامل استو در صورتي كه آلفا نزدیک به صفر باشد عدم اعتماد كامل را نشان مي‌دهد .

نوع فایل:

قابل ویرایش

فرمت فایل:

doc

تعداد صفحات :

3 صفحه


دریافت فایل


پرسشنامه يادگيري خودتنظیمی (SRLS)

پرسشنامه,يادگيري خودتنظیمی,SRLS,راهبردهای یادگیری,خودارزشیابی,سازمان دادن,انتقال,هدف‌گذاری,برنامه ریزی,یادداشت برداری,خودکنترلی,جستجو

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید