تحقیق درباره اثبات وابستگي وتاثيرمتقابل روح وبدن

تحقیق درباره اثبات وابستگي وتاثيرمتقابل روح وبدن

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

                                                                                                                       مقدمه:

يكي ازبحث هاى اساسى انسانشناسى، ارتباط ساحتهاى وجود انسان، يعنى روح و بدن اوست. از ديرباز انديشمندان و صاحبنظران با سه سؤال در زمينه ارتباط روح و بدن و چگونگى تاثير و تاثر اين دو بر هم، روبرو بوده اند:

  1. اگر انسان آميخته اى از روح مجرد و بدن مادى است و از دو حقيقت بيگانه تركيب يافته است، ارتباط اين دو و نيز ماهيت واحده انسان چگونه توجيه پذير است؟ به عبارت ديگر، اگر انسان از جوهر مجرد نفسانى و جوهر مادى جسمانى تركيب يافته است، آيا روح و بدن در اصل هستى و در آغاز پيدايش هيچگونه ارتباطى با هم نداشته و به طور كلى از هم بيگانه بوده اند2.، يا اينكه در اصل هستى ارتباط عميق و بنيادين داشته و دارند؟

در مورد ارتباط روح و بدن، پاسخ فلاسفه بزرگ متفاوت است.

 

نظريه اول: بيگانگى روح از بدن

افلاطون مى گويد: روح، جوهر مجردى است (پيراسته از جرم، زمان، مكان، انقسام پذيرى و...) كه بالفعل وقديم است و قبل از بدن موجود بوده و فعليت داشته است; ولى بدن جوهرى است جسمانى، روح از مرتبه خود تنزل كرده و به بدن تعلق مى گيرد. بنابراين روح انسان از عالم ديگرى است و به جسم هبوط كرده است و بدن به منزله زندان اوست. روح از عالم ملكوت است و از آن عالم تنزل نموده و در زندان تن گرفتار شده است. بر اين اساس، اين دو در اصل هستى هيچ ارتباطى با هم ندارند وكاملا از هم بيگانه هستند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 به طور اختصار مى توان سؤالات زير را درباره اين نظريه ارائه كرد.

اولا: ماهيت واحد انسان بر اساس اين نظريه چگونه توجيه پذير است؟ آيا تركيب روح و بدن تركيب انضمامى نخواهد بود؟

ثانيا: ارتباط روح و بدن چگونه ارتباطى خواهد بود ووقتى دو عنصر بيگانه و دو حقيقت متضاد، ماهيت انسان را تشكيل مى دهند، تصوير ارتباط اين دو چگونه خواهدبود؟ آيا ارتباط اين دو، بسيار كمرنگ و سطحى نخواهد بود؟

و...


دریافت فایل


تحقیق درباره اثبات وابستگي وتاثيرمتقابل روح وبدن

تحقیق درباره اثبات وابستگي وتاثيرمتقابل روح وبدن,اثبات وابستگي وتاثيرمتقابل روح وبدن,اثبات,وابستگي,و,تاثير,متقابل,روح,و,بدن

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید