تحقیق درباره آثار و فواید آثار و لکه های خون (آزمایشات)

تحقیق درباره آثار و فواید آثار و لکه های خون (آزمایشات)

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه:

در میان همة مدارک و دلایل جرم خون از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ویژگی بدان خاطر است که با استفاده از خون قاضی رسیدگی کننده به پرونده با دلیلی مواجه است که انکار آن از سوی متهم امکان پذیر نیست و امکان هر گونه جعل و خدعه و فریبی برای انکار این دلیل در حد صفر است.

یافتن لکه های خون در صحنة وقوع جرم نحوة ضبط و آزمایش آنها و نکاتی که در حین نمونه برداری و آزمایش باید رعایت کرد همه و همه مواردی هستند که کارشناسان و تکنسین های ما را کمک می کند که به سهل ترین، مطمئن ترین و علمی ترین روشها بتوانند قضاوت را به سمت و سوی حقیقت راهنمایی کنند.

آنچه در ادامه خواهد آمد مواردی است که در خصوص رنگ لکه های خون، شکل لکه های خون، محل لکه های خون و نحوة جمع آوری خون باید رعایت کرد.

همچنین مسایلی پیرامون عمر لکه های خون، آزمایش آثار خون نیز ذکر خواهد شد.

اما قبل از هر سخن وظیفه خود می دانم از زحمات استاد ارجمند و فاضل اندیشمند جناب سرهنگ سید محمد رضا هاشمی معتمدی که در تدریس جامع درس پلیس علمی با استناد به آیات و روایات و اشعار عرفانی ما را با این مبحث مهم که کاربردی بسیار فراوان در امر قضاوت و امور قضایی دارد، آشنا فرمودند سپاسگذاری می نمایم.

لکه های خون را در چه جاهایی می توان یافت؟

لکه های خون در محل صحنة وقوع جرم همواره در محل دید و نظر بررسی کننده وجود ندارد. علاوه بر این نقاط که بررسی کننده در نگاه اول متوجه وجود آثار لکه های خون می شود باید زیر لبة میزها، کشوها، قرنیزها، روی دستگیرة درب و پنجره، روی کلیدهای برق، دیوارة آباژورها، شیشه های شکسته، وسایل آشپزخانه، داخل سطل زباله، توالت، سیفون، دستشویی، حمام، داخل کشوهای آشپزخانه، روی لباس و بدن و لای ناخن مجنی علیه و در نهایت دست و پا و لباس و کمربند و وسیلة نقلیه (صندوق عقب، داشبورد، سوئیچ) مربوط به مظنونین را مورد بررسی و کاوش قرار دارد.

باید توجه داشت که در پاره ای از اوقات لکه های خون به راحتی قابل روئیت نیستند و به ویژه در روی سطح البسة تیره رنگ برای بهتر دیدن لکه های خون باید از نور ماوراء بنفش که در اصطلاح علمی به آن اشعة UV می گویند استفاده نمود و اگر دسترسی به اشعه ماوراء بنفش میسر نشد نور چراغ قوه در این مسیر به کارشناس کمک خواهد کرد.

و...


دریافت فایل


تحقیق درباره آثار و فواید آثار و لکه های خون (آزمایشات)

تحقیق درباره آثار و فواید آثار و لکه های خون,آزمایشات,تحقیق,درباره,آثار,و,فواید,آثار,و,لکه های,خون,آزمایشات خون,تحقیق درباره فواید خون

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
کتاب ، جزوه
برق، الکترونیک، مخابرات
برق، الکترونیک، مخابرات
( دامپ ، DUMP ) ویژه تعمیرکاران
( ناند ، NAND ) ویژه تعمیرکاران
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
جزوه های روانشناسی آمادگی دکترا و ارشد
کتاب ، جزوه
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید