تحقیق درباره اختلال در دیکته

تحقیق درباره اختلال در دیکته

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

تعريف اختلال در توجه (ADD)

كودكي مبتلا به ADD تلقي مي گردد كه داراي علائمي از بي توجهي مانند: ناتواني در به انجام رسانيدن كارهايي كه شروع كرده، ناكامي در گوش كردن (عدم درك صحيح از مطالب به صورت شنيداري)، حواسپرتي، مشكل در تمركز و بازماندن از فعاليت هاي مربوط به يك بازي، و رفتار تكانه اي نظير: (عمل بدون تفكر، مرتباً از كاري به كار ديگر پرداختن، مشكل در سازماندهي، نياز به مراقب، مرتباً از كلاس خارج شدن و ناتواني در يك جا ماندن) باشد.

اختلال نقص در (ADD)

اختلال نقص در توجه يكي از مواردي است كه در اغلب ناتواني هاي يادگيري همراه و يا بدون پرفعاليتي ديده مي شود. در سومين راهنماي تشخيص و آماري بيماري رواني (DSMIII) (انجمن روان پزشكي آمريكا 1980) از اختلال نقص در توجه (ADD) اصطلاحاً به عنوان كمبود نامناسب توجه مربوط به رشد (بي توجهي) همراه با ضعف در كنترل كتانه ها ياد شده است. كودكي كه مبتلا به اين اختلال مي باشد اصولاً علائمي از بي ثباتي در توانايي هاي شناختي مربوط به تكاليف تحصيلي و عملكرد متغير را از خود نشان مي دهد كه اغلب موجب پريشاني معلم، والدين و حتي خود كودك مي شود.

مطالب (DSMIII) به منظور تشخيص اختلال نقص در توجه مي بايستي كودك ملاكهاي بي توجهي (نظير شكست در به انجام رسانيدن كارهايي كه شروع كرده، شكست در گوش كردن، حواسپرتي، مشكل در تمركز يا دقت در انجام يك بازي) و تكانش (از قبيل انجام اعمال قبل از تفكر، از كاري به كار ديگر پرداختن، مشكل در سازماندهي، نياز به كنترل كننده، فريادهاي ناگهاني در كلاس، مشكل در منتظر ماندن) را داشته باشد.

براي تشخيص ADD همراه با پرفعاليتي، مي بايستي كودك علاوه بر حواسپرتي و علائم كنترل ضعف تكانه ها، فعاليت حركتي زياد را نيز داشته باشد. فعاليت حركتي زياد ممكن است به صورت مشكل در يك جا نشستن يا مشكل در يك جا ماندن، راه رفتن و دويدن زياد و راه رفتن در خواب مشاهده شود.

در بررسي روانشناختي هنگامي مي توان الگويي از حواسپرتي مفرط را مطرح كرد كه كودك در خرده آزمون هاي محاسبه عددي، فراخناي اعداد و رمزنويسي در آزمون Wisc-R و نيز در خرده آزمون هاي پنجره جادويي، شناخت صورت ها، حركات دست، يادآوري اعداد، ترتيب كلمات و حافظه فضايي مربوط به آزمون K-ABC، نمرات پاييني به دست آورد.

معيار واحدي كه بتوان با آن وجود يا عدم وجود ADD را ثابت كرد وجود ندارد. بلكه فقط بوسيله گردآوري اطلاعات از منابع مختلف است كه مي توان به تشخيص دست يافت و البته به اين تشخيص هم نمي توان صددرصد اطمينان داشت. با توجه به اينكه موضوع موردنظر تكانه اي و فراخناي توجه كودك در منزل و مدرسه مي باشد متخصصين گروه ميان رشته اي مي بايستي ارزش بيشتري براي گزارش هاي معلمين و والدين نسبت به مشاهدات خود در حين آزمون قائل شوند.

بسياري از كودكاني كه در زمينه هاي اصلي تحصيلي (خواندن، رياضيات، زبان نوشتاري) داراي مهارت هاي برتر هستند ممكن است در مدرسه عملكرد ضعيف داشته باشند. علت آن را مي توان ناشي از ناتواني كودك در نشستن پشت ميز، كامل كردن تكاليف و سازماندهي شخصي دانست.

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره اختلال در دیکته

تحقیق درباره اختلال در دیکته,تحقیق,درباره,اختلال,در,دیکته,اختلال نقص در توجه,اختلال نقص درADD,کودک مبتلا به ای دی دی

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید