اختلالات شخصیتی

اختلالات شخصیتی

فرمت ورد 57 صفحه

اختلالات شخصیتی

اختلال رفتاري

نظريه يادگيري رفتاري اجتماعي

مفهوم كلي يادگيري اين است كه اختلات دوران كودكي به همان طريقي به كودك مي رسد كه ساير رفتار ها ، انتشار مقاله واتسون به نام روانشناسي از ديد رفتارگرا ( 1931) چشم اندازي را عرضه كرد كه با نظريه قليل رواني به رقابت برخاست از نظريه يادگيري رفتاري و اجتماعي ، يادگيري در سرتاسر طول عمر ادامه داشت و از اين رو نمي توانست اين تصور كه شكل گيري شخصيت تا سن بخصوص صورت گيرد . معني داشته باشد . سرانجام بر عكس نظر يه قليل رواني كلاسيك ، ديدگاه رفتاري حكم نظريه اي جامع و واجد را نداشت كه بتواند تمام رفتارها را توجيه كند بلكه بر عكس نظريه هاي گوناگون پيشنهاد شده بود كه اغلب از زبان مشابهي استفاده مي كرد . اما هر كدام از آنها جنبه متفاوتي از روند يادگيري را شرح مي داد ( ترجمه منشي طوسي ، 1372 )

يادگيري مشاهده اي

پژوهشگري كه بيش از همه يادگيري مشاهده اي يا سرمشق مدل سازي مي پردازد ... بندورا[1] كه در كنار پيوندش با اين موضوع مطالعات بسيار روي پيدايش و درمان اختلالات رفتاري كودكان داشته است . كودكان نشان داده اند كه با مشاهده كارهاي ديگران مي توانند رفتارهاي گوناگون ، پرخاشگري ، همكاري ، تأخير در احساس رضايتمندي ، سهيم شدن كسب اين مطالعات نشان مي دهند كه چگونه يادگيري مشاهده اي باعث شود مشكلي رفتاري آموخته شود يا از بين برود چشم انداز يادگيري اجتماعي كه از نگرش باندورا و ساير مطالعات گرفته شده است بر فرايندهاي شناخت مانند توجه ، حا فظه و حل مسائل تأكيد فزاينده اي دارد.( ترجمه منشي طوسي ، 1372)

نظريه يادگيري رفتاري اجتماعي

يادگيري مشاهده اي

شناخت گرايان ( Cogninvsm )

ديدگاه شناختي رفتاري:

نگرش رواني تربيتي:

نظريه متقابل :

تشخيص و طبقه بندي

6- گروهبندي بر اساس  سن

7- گروهبندي بر اساس رفتارهاي اوليه و ثانويه [1]

9- گروهبندي از ديدگاه متخصصان آموزش و پرورش :

نشانه شناسي اختلالات رفتاري كودكان

* سبب شناسي اختلالات رفتاري

  1. عوامل مربوط به خانواده و والدين

الف ساخت خانواده :

ب) فضاي عاطفي و روابط خانوادگي :

ج) اندازه خانواده :

د) موقعيت اقتصادي اجتماعي خانواده :

  1. عوامل اجتماعي فرهنگي :
  2. عوامل زيستي :

 عوامل زمينه ساز4[2] و عوامل آشكار ساز52 :

الف ) عوامل زمانه ساز

ب ) عوامل آشكار ساز

4- عوامل برون زاد :

5- محروميتها و كمبودها :

نقش مدرسه در اختلالات رفتاري دانش آموزان :

ب) سازگاري اجتماعي دانش آموزان در مدرسه   

ج) نقش وضعيت تحصيلي در سازگاري دانش آموزان :

تعريف سلامت روان3

پيشينه نظري

بنابر تحقيقات « انجمن ملي بهداشت رواني[3] » :

ديدگاه روانپزشكي

ديدگاه روان تحليلي

4- هدف نهايي او رشد خلاقيت و تحقق خويشتن است ( خدارحيمي 1374) .

ديدگاه رفتار گرايان : 3   

ديدگاه انسان گرايي

ديدگاه هستي گرايي

ديدگاه شناختي   

ديدگاه بوم شناسي

منابع :


1- ميلاني فر ( 1356)

4- predisposing factor

5-  precipiting factor

3-

[3] - Mental Health National Association


[1] - Bandura


دریافت فایل


اختلالات شخصیتی

اختلالات شخصیتی , اختلالات رفتاری , روانشناسی

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید