دانلود تحقیق درباره بررسي روش‌هاي اندازه‌گيري يون كلريد در بتن‌هاي سخت شده و انتخاب روش بهينه و تهيه دستورالعمل آن

دانلود تحقیق درباره بررسي روش‌هاي اندازه‌گيري يون كلريد در بتن‌هاي سخت شده و انتخاب روش بهينه و تهيه دستورالعمل آن

تعداد صفحات:15

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

یكي از عوامل خوردگي بتن در محيط‌هاي خورنده به ويژه در سواحل خليج فارس و درياي عمان، يون كلريد است. در سال‌هاي اخير تعداد زيادي از سازه‌هاي بتني در كشورهاي مختلف دنيا از جمله نقاطي از كشور ايران دچار آسيب‌ديدگي با خرابي زودرس ناشي از خوردگي كلريدي شده است. از آنجائي‌كه كلريد از طريق اجزاي تشكيل‌دهنده بتن نظير آب، سيمان، سنگدانه، مواد افزودني و همچنين آبهاي نفوذي (املاح محلول در آنها)  به داخل بتن راه مي‌يابد و حداكثر مجاز يون كلريد 4/0 درصد وزني سيمان در بتن مسلح ساخته شده با سيمان پرتلند معمولي تعيين شده است، لذا لازم است مقادير يون كلريد موجود در بتن براي شناخت وضعيت بتن از نظر مقاومت در برابر خوردگي، نگهداري و تعمير به طور دقيق اندازه‌گيري شود و در زمينه انجام عمليات پيشگيري و تقويت احتمالي اقدامات مؤثر صورت گيرد. با استفاده از روش‌هاي مختلف آزمايشگاهي ( تيترومتري، گراويمتري و دستگاهي)، يون كلريد در نمونه‌هاي سيمان و ملات حاوي مقادير مشخص و مختلف كلريد سديم، اندازه‌گيري مي‌شود. با توجه به نتايج به دست آمده، بهينه روش، انتخاب شده و دستورالعمل روش آزمايش استاندارد تعيين يون كلريد در بتن‌هاي سخت شده تهيه مي‌گردد.

 

بررسی کاربرد مواد پلیمری در صنعت ساخت و ساز ایران و ارائه راهکارها

با وجود اينكه در چند دهه اخير كاربرد پليمر در صنعت ساختمان در كشورهاي صنعتي با تحولات چشمگيري همراه بوده‌است، ولي متأسفانه در كشور ما تا به امروز تحقيقات و بهره‌برداري از علوم و تجربيات به‌دست آمده در ديگر كشورها در حال طي كردن مراحل اوليه است.

با توجه به نيازهاي جديد صنعت ساختمان، لازم است هر چه سريع‌تر مطالعاتي جهت تعيين قابليت‌ها و نياز‌ها در كشور و ارائه راهكارهايي جهت استفاده بهينه از پليمرها در ساخت و ساز كشور صورت گيرد.

در بخش اول اين پروژه، به‌منظور آشنايي كلي خواننده با پليمرها اطلاعات مفيدي ارائه گرديده‌است. اين اطلاعات شامل دسته‌بندي پليمرها و آشنايي با انواع مهم آنها و خواص عمومي هر كدام مي‌باشد. در ادامه، كاربردهاي مهم پليمرها در صنعت ساختمان پس از تعريف يك كد طبقه‌بندي كاربردي از مصارف پليمرها در ساختمان ارائه گرديده‌است.


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره بررسي روش‌هاي اندازه‌گيري يون كلريد در بتن‌هاي سخت شده و انتخاب روش بهينه و تهيه دستورالعمل آن

دانلود تحقیق,مقاله رشته شیمی,مقاله بررسی روش‌های اندازه‌گیری یون کلرید در بتن‌های سخت شده و انتخاب روش بهینه و تهیه دستورالعمل آن

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید