دانلود تحقیق درباره بتن سبک خود تراکم

دانلود تحقیق درباره بتن سبک خود تراکم

تعداد صفحات:149

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

چکیده

امروزه با پیشرفت فناوری و دانش مهندسی , دیگر ساخت مقاطع پیچیده با تراکم زیاد امری دور از انتظار نیست . همچنین صرفه جویی در وقت و نیروی کار , از اهداف اصلی یک پروژه محسوب می شود . لزوم به کارگیری بتن های کاراتر و روان تر همچون بتن خود تراکم در ساخت اعضای سازه ای با مقاطع پیچیده تر نیاز به تحقیق و مطالعه بیشتر درباره بتن مذکور دارد . از این رو , در این تحقیق که در قالب پایان نامه ی کارشناسی ارشد انجام گرقت در راستای ساخت بتن سبکی جدید با خصوصیات بتن خود متراکم تلاش شد؛

یعنی بتنی که احتیاج به نیروی اضافه تری غیر از وزن خود برای متراکم سازی نداشته باشد , تحت وزن خود جاری شود در قالب قرار گیرد و قالب را پر کند . در بتن های سبک معمولی به جهت جلوگیری از جداشدگی , اسلامپی در حدود 6 سانتیمتر استفاده می شود و استفاده از اسلامپ های بالاتر به شدت خطر جداشدگی را افزایش می دهد .

برای ارزیابی این بتن از آزمایش روانی اسلامپ استفاده شد که درمقایسه با اسلامپ های سنتی بین 23 تا 27 سانتیمتر می باشد و همچنین آزمایش های دیگری از قبیل v-funel و L-Box بر روی بتن تازه انجام گرفت . به منظور عمل آوری , نمونه ها در محیطی با رطوبت اشباع به مدت 28 روز نگهداری شدند .

مصالح مصرفی در این بتن محلی بوده و سبکدانه مصرفی از جنس لیکا می باشد؛ و حداکثر مقاومت فشاری در آزمایشگاه برابر 32 مگاپیکسل به دست آمد .

کلید واژه ها : بتن سبک خود متراکم , نتایج آزمایشگاهی , مقاومت فشاری , مدول الاستیسیته , مقاومت کششی و ضریب پوآسون .


مقدمه

بتن سبک یکی از ایده آل ترین انواع بتن برای استفاده در پروژه های مهندسی می باشد . زیرا با به کارگیری آن , می توان با کاهش بار مرده , به مقاومت دلخواه رسید . همچنین نیروهای زلزله کاهش یافته و در ضمن حمل و نقل مصالح و قطعات راحت تر می شود . از معایب بتن سبک کار آیی کم جداشدگی دانه ها در حین ارتعاش می باشد و این محدودیت ها باعث نگرانی طراحان در استفاده از این بتن ها می باشد . برای حل این مشکلات باید بتنی ساخت که کاراتر باشد و در ضمن نباز به متراکم ساز نداشته باشد .

از سوی دیگر , مطرح شدن بتن های خود متراکم و توسعه ی آن ها در توسعه آن ها در دو دهه اخیر باعث شده که مطالعه در مورد این بتن نیز افزایش یابد . ترکیب بتن خود متراکم و بتن سبک می تواند نقطه عطفی برای رفع بعضی از ضعف های بتن سبک از قبیل کارایی کم , مشکل پمپ کردن و متراکم سازی باشد . این نظریه توسط پرفسور مولر و همکاران در دانشگاه صنعتی کالرو آلمان در سال 2003 با عنوان بتن سبک خود متراکم معرفی گردید خاصیت اصلی بتن های خود متراکم روان بودن آنهاست ؛ یعنی اسلامپ آن ها باید بیش از 55 سانتیمتر باشد و این افزایش روانی باعث افزایش خطر جداشدگی می شود و از طرفی وجود مصالح سبک وزن با چکالی کم نیز در افزایش جداشدگی بی تاثیر نیست با چسبندگی کردن خمیر سیمانی و افزایش حجم آن می توان بر این مشکلات غلبه کرد .

از عمده ترین مزیت های استفاده از بتن سبک خود متراکم , می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1– کاهش زمان روند ساخت پروژه

2– دوام بیشتر اعضای سازه ای در برابر عوامل محیطی

3- اطمینان از تراکم مناسب بتن در مراکز با تمرکز زیاد میلگرد و افزایش کیفیت ساخت

4- کاهش وزن مرده ی سازه

5- نیاز به کارگیری نیروی انسانی کمتر

6- تولید سر و صدای کمتر و فراهم نمودن محیط ساخت بهتر

7- حمل و نقل راحت تر

8- ساخت قطعات پیش ساخته سبک با اشکال پیچیده و ...

مزایای ذکر شده در بالا لزوم تحقیق بیشتر و جامع تر را در خصوص بتن مذکور بیش از بیش آشکار می سازد .


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره بتن سبک خود تراکم

دانلود تحقیق,مقاله درمورد بتن سبک خود تراکم,مصالح مصرفی در بتن سبک

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید