دانلود تحقیق درباره بتن در كارگاههاي ايران

دانلود تحقیق درباره بتن در كارگاههاي ايران

تعداد صفحات:63

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

مصرف بتن بعلت ارزاني و دسترسي راحت به آن روز به روز در سراسر جهان توسعه مي يابد زيرا مصالح مورد مصرف در بتن كه عبارت از شن و ماسه و سيمان است بحد وفور در همه جاي كره زمين يافت مي شود. از طرفي بعلت عمر طولاني قطعات بتني و مقاومت بتني و مقاومت آن در مقابل عوامل جوي در مقايسه با ساير مصالح مخصوصا فولاد توجه مهندسين را در سراسر دنيا به خود معطوف داشته و در نتيجه كاربرد آن روز به روز زيادتر مي شود، بطوريكه در صد ساختمانهاي بتني بلند به نسبت ساختمانهاي ديگر روز به روز رو به فزوني است حتي در بعضي ممالك احداث ساختمانهاي بلند فقط با بتن آرمه مجاز است.

ديگر از جاذبه هاي بتن آنست كه اين جسم قبل از سخت شدن سيال بوده و در هر شكل قالبي كه ريخته شود بعد از سخت شدن به همان شكل در مي آيد از اين راه معماران و طراحان مي توانند اجزاء مختلخ ساختمان را از لحاظ هندسي به دلخواه خود نمايند.

در عوض عيب بزرگ قطعات بتن آرمه آنست كه هيچ وقت فرضيات محاسباتي كاملا مطابق واقعيت نيست زيرا اولين فرضي كه يك محاسب ساختمان بتن آرمه مي كند آنست كه بتن و فولاد را جسم همگن فرض نموده و تنش و كرنش آنها را مساوي در نظر مي گيرد و محاسبات خود را بر مبناي آن شروع كرده و ادامه مي دهد در صورتيكه اين فرض كاملا با حقيقت وفق نمي دهد و تنش و كرنش بتن و فولاد كاملا مساوي نيستند. ولي اگر در طراحي بتن وساخت و اجراء و عمل آوري و بالاخره در نگهداري آن دقت كافي بعمل آيد و بتن مطابق دستورالعمل هاي مؤسسات تحقيقاتي و استاندلردهاي دنيا طراحي و ساخته شود شايد به ميزان قابل توجهي فرضيات و عمل بهمديگر نزديك شوند.

براي رسيدن به اين هدف كه بتوانيم در ايران بتني كاملا مطابق با استانداردهاي بين المللي استفاده نمائيم دو اشكال موجود است:

الف: بتن استاندارد با كيفيت عالي به مراتب از بتني كه ما اينك در كارگاهها از آن استفاده مي نمائيم گرانتر تمام مي شود و از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه نيست و اين مطلب براي سازندگان واحدهاي مسكوني كه اغلب قريب به اتفاق انبوه سازان واحدهاي مسكوني بوده و فروشندگان آن مي باشند نه استفاده كنندگان از آن، خوشايند نيست.


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره بتن در كارگاههاي ايران

دانلود تحقیق,مقاله بتن در کارگاههای ایران,تحقیق عمران

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید