دانلود تحقیق درباره استفاده از مواد زائد در ساختار روسازي در اندونزي

دانلود تحقیق درباره استفاده از مواد زائد در ساختار روسازي در اندونزي

تعداد صفحات:20

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

چكيده

امروزه محققان در اندونزي در حال بررسي ساختاري استفاده مواد زائد در قسمت سازه‌اي روسازي هستند كه اين عمل مربوط به ناتواني دولت در حفظ روسازي جهت بهره‌وري مناسب و عدم بودجه كافي مي‌باشد. انتظار مي‌رود كه استفاده از مواد زائد در اين نوع سازه‌ها با هزينه توليد كمتر و كيفيت بهتر قادر خواهد بود نيازهاي موردنظر را برطرف سازد.

اندونزي منابع مختلف فراواني از مواد زائد دارد. بنابراين پيش‌بيني مي‌شود كه از نظر نياز به مواد زائد در ساختار روسازي مشكلي وجود ندارد. با توجه به نتايج محققان تقريباً همه مواد زائد استفاده شده خصوصيات بهبودي مناسبي را توليد مي‌كردند. البته همه آنها بهترين نتايج را ندارند. براي مخلوط قير، استفاده از خاكستر مرمر بر اساس مطالعات چندين محقق بهترين نتيجه را نشان داد. براي زير اساس و لايه بستر به ترتيب از تفاله (روباره) نيكل و آهك ـ خاكستر پوسته برنج استفاده مي‌شود و باعث مي‌شود خواص آنها بطور قابل توجهي بهبود يابد. هرچند كه چندين مواد زائد استفاده شده در تحقيقات نتايج غيربهينه‌اي را هنگامي كه با مواد روسازي تركيب مي‌شدند، داد. واكنش شيميايي ايجاد شده در مخلوط بعد از تركيب شدن مخلوط تركيبي را حمايت نمي‌كند.

 

پيش‌زمينه

استفاده از مواد زائد ناشي از اضافات مي‌تواند جايگزين مواد موجود در پروژه‌هاي مهندسي به منظور كاهش هزينه و بهبود خصوصيات مكانيكي سازه‌هاي كامپوزيت مانند روسازي شود.

در اندونزي بحران اقتصادي براي چندين سال وجود دارد و به دليل عدم بودجه كافي دولت براي نگهداري همه جاده‌ها با عملكرد مناسب، باعث شده است كه اثر بحران در زندگي روزانه تاثير بگذارد. به علاوه، اثر سيستم حكومتي در اندونزي، استان‌ها را مجبور كرده تا سيستم مديريت روسازيشان را بهينه كنند. به دليل اينكه بودجه و اقدامات عملياتي براي جاده‌هاي فرعي با مسئوليت استان‌ها است. بنابراين چندين استراتژي به منظور پيشنهادات متناوب جهت نگهداري عملكرد جاده‌ها با هزينه كم شد از قبيل طراحي يك طبقه سازه‌اي براي بهبود پروژه تعيين اولويت يك جاده در نگهداري عادي و دوره‌اي و ماده افزودني كه عملكرد جاده را بهبود بخشد.

تا اينجاي كار، افزودني‌هاي زيادي در بازار موجود هستند. اگرچه اين قبيل افزودني‌هاي صنعتي هنوز بسيار گران هستند و تحقيقات كمي در اين رابطه و آزمايش نادري از اين بابت انجام شده و به ندرت در پروژه‌هاي راه از آنها استفاده مي‌شود. در پنج سال اخير تحقيقات انجام شده در اندونزي جهت يافت موادي كه از مواد زائد جهت استفاده افزودني‌ در روسازي تشكيل شده باشد، تمايل پيدا كرده است و به اين خاطر است كه آگاهي‌هايي درباره كاهش مواد زائد از بقاياي توليدات صمعتي يا چرخه طبيعي حاصل شده است.

اين مقاله چندين تحقيق مربوط به آناليز پتانسيلي انواع مختلفي از مواد زائد به عنوان افزودني در ساختار روسازي را ارائه و سپس آنها را بازبيني مي‌كند. مطالب اين مقاله از چندين نشريه و پايان‌نامه در مورد استفاده از مواد زائد در ساختار روسازي از اواسط دهه هشتاد تا اواسط سال 2004 برگرفته شده است.


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره استفاده از مواد زائد در ساختار روسازي در اندونزي

دانلود تحقیق,مقاله درمورد استفاده از مواد زائد در ساختار روسازی در اندونزی,مواد زائد در اندونزی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید