دانلود تحقیق درباره پانل سه بعدي

دانلود تحقیق درباره پانل سه بعدي

تعداد صفحات:34

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

مقدمه

دهها سال است كه صنعت ساختمان سازي در كشورهاي پيشرفته از حالت سنتي خارج و روند صنعتي به خود گرفته است، از تبعات اين تحول ويژگي‌هايي همچون سبكي، مقاومت، يكپارچگي، عايق بودن، سرعت در نصب، سهولت در اجرا و.... است كه فرايند توليد استاندارد و ايمن را كامل مي‌كند.

كشور پهناور ايران با دارا بودن شرايط اقليمي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي خاص و بالاخص قرار داشتن اكثر نقاط آن در مسير كمربند زلزله خيز جهاني و كمبود شديد مسكن، به واسطه رشد روزان افزون جمعيت كشور و جوان بودن بافت جمعيت ايران، نيازمند اين تحول است تا از مصالح بهينه شده و از سيستم صنعتي توليد مسكن استفاده شود.

در دنباله مطلب به يكي از توليدات ساختماني مناسب براي ساخت و ساز صنعتي اشاره مي‌شود.

بيش از 40 سال است كه استفاده از پانل‌هاي سه بعدي در كشورهاي صنعتي متداول گرديده  است. استفاده از اين گونه پانل‌ها در دهه 50 در ايران نيز مطرح گرديد كه به دلائلي تا اواسط دهه 70 پيشرفت زيادي نداشته است. اما اخيراً توجه زيادي به آن شده و سازمان محترم زمين و مسكن‌ هم در سال‌هاي 80 و 1381 با انتشار دو جلد دفترچه راهنما و مشخصات فني پانل‌هاي سه بعدي، در راه شناساندن آن سعي زيادي نموده است.

پانل سه بعدي چيست؟

پانل سه بعدي يك المان پيش ساخته متشكل از يك هسته عايق پلي استايون قرار گرفته بين دو شبكه ساخته شده از مفتول و اعضاي خرپايي نظري كه دو شبكه فلزي را به طور مناسبي به هم وصل مي‌كند.

مشخصات فني پانل

شبكه استاندارد از مفتول شماره 5/2 تا 5/3 ميلي‌متر تا حداكثر 8 ميلي‌متر مي‌باشد كه با چشمه‌هاي 5× 5 سانتيمتر ساخته مي‌شود. پوش بتن از حداقل 3 سانتيمتر تا 5/5 سانتيمتر مي‌باشد كه با توجه به باربر بودن ديوارها متفاوت مي‌باشد.

ابعاد استاندارد پانل‌ها به عرض 200/1 متر و ارتفاع 70/2 به بالا ساخته مي‌شود كه بسته به مورد استفاده قابل تفسير مي‌باشد بتن پاشيده روي پانل‌ها به مقاومت حداقل mpa20 براي پانل‌هلي باربر و mpa15 براي ديوارهاي غير باربر استفاده مي‌شود. مفتول مورد استفاده با مقاومت كششي kg/cm2 4000 براي پانل‌هاي باربرو kg/cm2 3000 براي پانل‌هاي غير باربر مي‌باشد عايق استفاده شده از نوع پلي‌استايون (يونوليت) منبسط شده با دانستيه تشكيل شده كه حداكثر شاخص گسترش شعله 25 و حداكثر شاخص گسترش دود آن 450 مي‌باشد.

 دلايل استحكام ديوارهاي سه بعدي

استحكام ديوارهاي سه بعدي ناشي از خرپاي موربي است كه از طريق جوش از هر دو طرف به مشي محكم گرديده و امكان انتقال نيروهاي وارده را به صورت عملي به هر طرف ميسر مي‌سازد.

ويژگي‌هاي منحصربه فرد ديوارهاي سه بعدي، استحكام بي نظير آن است كه در نتيجه طراحي مناسب سيستم سه بعدي در تحمل وزن و عملكرد صحيح نقطه جوش‌ها در شبكه از طريق خرپاهاي كشيده شده كه كاملاً از هر نقطه به نقطه بعدي جوش شده و تعداد زياد نقاط جوش بين هر دو خرپا و مش باعث تقويت شبكه گرديده است.

استحكام ديوارهاي سه بعدي امكان عمليات نصب را آسان مي‌نمايد زيرا:

1-    خم شدن و شكستن ديوارها رخ نمي‌دهد.

2-   براي حفظ ديوارها در وضعيت مورد نظر نيروي زيادي لازم  است.

3-  نصب درب و پنجره‌ها آسان مي‌باشد.

4-  نصب وسايل مورد نياز از تشكيل لوله‌هاي آب و برق و غيره ساده و سريع مي‌باشد.

انواع پانل‌هاي سه بعدي ديواري

1-    پانل ديواري باربر

2-   پانل ديواري غير باربر

پانل‌هاي ديواري باربر را در ديواره‌ سوله‌ها و ساختمان‌هاي صنعتي، ديوارهاي محوطه، ساختمان‌هاي بدون استفاده از سازه فلزي يا بتن آرمه (كه معمولاً يك يا دو طبقه و عمدتاً در انبوه سازي‌ها مي‌باشد) و... استفاده مي‌نمايند.

پانل‌هاي ديواري غير باربر را در ديوارهاي خارجي و داخلي كليه ساختمان‌هايي كه داراي سازه (اسكلت) فلزي يا بتني هستند، اجرا مي‌نمايند و به دليل سبك و عايق بودن و... در برج‌ها بسيار كاربرد دارد.


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره پانل سه بعدي

دانلود تحقیق,مقاله درمورد پانل سه بعدی,خواص پانل‌های سه بعدی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید