دانلود تحقیق درباره خودشکوفایی و پیشرفت شغلی

دانلود تحقیق درباره خودشکوفایی و پیشرفت شغلی

تعداد صفحات:13

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

خود شکوفایی و پیشرفت شغلی

ممكن است شما كارمندی باشید كه در یك شركت مشغول كاراست، كارمندان زیادی همراهتان كار می‌‌كنند و هر یك می‌خواهند كه هر چند وقت یك بار ارتقای درجه پیدا كنند تا در بخش بهتری و با حقوق بالاتری مشغول كار شوند.  شما نیز قطعا همین طورید. ولی ترفیع گرفتن به هیچ وجه ساده نیست. رقیب‌های فراوان پیش رویتان هستند ولی راه‌های بسیاری وجود دارند كه با استفاده از آنها می‌توانید رتبه و درجه شغلیتان را افزایش دهید.

گام اول اینست كه فكر كنید و ببینید كه نقاط قوت شما كجاها هستند؟ در انجام چه كارهایی قوی و توانا عمل نمی‌كنید؟ چه مهارت‌هایی هستند كه باید بلد باشید ولی تا به حال یاد نگرفته‌اید؟ توانایی‌ها و نقاط قوت باید بیشتر تقویت گشته و نقاط ضعف اصلاح و برطرف گردند.


پرسش بعدی اینست كه شما برای شركت، گروه و مدیرتان چه كاری انجام می‌دهید؟ انجام وظیفه به تنهایی باعث نمی‌شود كه مدیران و سرگروهان به شما توجه كنند بلكه آن‌چه همكار ترفیع گرفته‌تان را از شما متمایز می‌كند آن كارهاییست كه به پیشرفت و رشد شركت و موسسه كمك كرده‌اند و این همكار لایق یكی از افرادی بوده كه این كارها را انجام داده‌ است.


گام بعدی اینست كه اوضاع و مشخصات شركتتان را بررسی و ارزیابی نمایید. در این شركت چه افرادی و چگونه كارمندی ترفیع می‌گیرند؟

در بعضی شركت‌ها، كارمندانی كه بهتر بتوانند نتایج و حاصل كارهای روزانه و ماهانه‌شان را ثبت كنند و آمار و ارقام دقیقی عرضه كنند، مورد توجه و مستعد ترفیع گرفتن هستند. در موسسه‌ای دیگر داشتن مهارت‌های حرفه‌ای و كاربردی مورد پذیرش مدیران است و كسانی ترفیع خواهند گرفت كه بیش از دیگران در كارشان ماهر وحرفه‌ای باشند. جایی دیگر هم كیفیت خدمات مشتری معیار سنجش لیاقت اشخاص است و هر قدر كارمندی بهتر بتواند به مشتری سرویس دهد، شانس بیشتری برای ارتقای رتبه و افزایش حقوق خواهد داشت. در بعضی موسسات درست برعكس است و كارمندی كه بتواند در كارها و امور مربوط به تولید موفقیت بیشتری كسب كند، لیاقت ترفیع رتبه را خواهد داشت.


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره خودشکوفایی و پیشرفت شغلی

دانلود تحقیق,خودشکوفایی,پیشرفت شغلی,مقاله پیشرفت شغلی

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید