دانلود پاورپوینت خسارت موشهای ورامین به کشاورزی

دانلود پاورپوینت خسارت موشهای ورامین به کشاورزی

پاورپوینت آماده خسارت موشهای ورامین به کشاورزی برای رشته کشاورزی در 29 اسلاید طراحی شده بخشی از مطالبی که در این پاورپوینت مورد بررسی قرار میگیرد به شرح زیر است:

 

 

اسلاید ۱ :
مقدمه

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که سالیانه تقریباً ۳۳ میلیون تن مواد غذائی در تمام دنیا توسط موش ها از بین میرود که این مقدار براساس ارزیابی سازمان خواربار وکشاورزی جهانی معادل ۰٫۵درصدکل تولید مواد غذائی جهان بوده وبرای تغذیه ۱۳۰میلیون نفر انسان گرسنه کفایت میکند.

موش ها خسارات فوق العاده و غیر قابل تصوری به مزارع ، دامداری ها ، کشتارگاهها ، کارخانجات مواد غذایی و صنعتی ،مجتمع های مسکونی واداری،انبارهای مواد وغیره وارد میکنند.ولی به یقین میتوان ادعا کرد که خسارت وارده به محصولات کشاورزی و مواد غذایی در انبار ها و مزارع بسیار زیاد و قابل ملاحظه است.

 

اسلاید ۲ :
زیست شناسی

این جوندگان(موش ها)از حیواناتی هستندکه خودراباهرگونه شرایط زیست سازش داده وتقریبادرهمه جا هستند۰بیشترشان مانند موش آبی و موش ورامین درجاهای مرطوب وکنار جوی ها ونهرهازندگی می کنند۰

موش ورامین درزمین دالانهای طولانی به طول چندمتر وتا عمق ۱متری حفر می کند۰

 

اسلاید ۳ :
موش ورامین(Nesokia indica)

موش ورامین از خطرناک ترین جوندگان ازنظر میزان فعالیت وخسارت در کشور می باشد.این موش با کندن زمین برای لانه سازیش باعث خسارت به شبکه های آبیاری وبا جویدن قستهای مختلف ازجمله قسمت های زیرزمینی گیاه به گیاه خسارت میزند.وبازخم کردن میزبانش آن را درمقابل بیماری های قارچی ،باکتریایی والبته ورود نماتد آماده تر میکند.

 

اسلاید ۴ :
مورفولوژی موش ورامین

موش ورامین جونده ای با جثه ی متوسط و دم نسبتا کوتاه ، که طول آن از بدن و سر کوتاه تر است. دم دارای پوشش فلسی است که روی آن ، موهای کوتاه روییده است. سبیل ها رشد کمتری داشته و طول آنها تا ۳۵میلیمتر میرسد و اغلب به رنگ سیاه و سفید است. بطور کلی رنگ بدن در پشت مخلوطی از زرد نارنجی و خاکستری یا سیاه میباشد.

 

اسلاید ۵ :
زیست شناسی موش ورامین

محل زندگی و تغذیه

موش ورامین بیشتر در جاهای مرطوب، کنار رودها، نهرها، جوی های کشتزارها و باغ ها زندگی میکند و در سطح زمین بندرت دیده میشود. لانه ی آنها ازدالانهای بلند بطول چند متر که تا۱متری عمق زمین حفر میشود تشکیل شده است. این موش از ریشه وقسمت های زیر زمینی گیاهان وگاهی از ساقه وبرگ ومیوه تغذیه میکند.

 

اسلاید ۶ :

تولیدمثل

بنظر میرسد که در سراسر سال تولید نسل دارد و تعداد جنین در ماده ها از ۲ تا ۸ عدد متغیر است.

محدوده جغرافیایی

این جوند در ایران اغلب در قسمتهای شمال شرقی از بابلسر تا شمال خراسان، قزوین، اطراف تهران، بلوچستان، کرج، محلات، قصر شیرین و بوشهر گزارش شده است

 

و...

 

نکته:داخل فایل اصلی هیچ اسمی از سایت ما برده نمی شود

نکته ۲:پاورپوینت خسارت موشهای ورامین به کشاورزی قابل ویرایش می باشد و می توانید آن را به دلخواه تغییر دهید

نکته 3: پاورپوینت ها برای جذابیت بیشتر شامل تصاویر می باشند

نکته 4: پاورپوینت ها آماده‌ی ارائه می باشند.


دریافت فایل


دانلود پاورپوینت خسارت موشهای ورامین به کشاورزی

دانلود پاورپوينت, پاورپوينت, دانلود پاورپوينت ارائه, پاور, پاورپوينت آموزشي,پاورپوينت آماده, دانلود پاورپوینت خسارت موشهای ورامین به کشاو

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید