تحقیق در مورد محصولات و ماشین آلات کشاورزی 10 ص

تحقیق در مورد محصولات و ماشین آلات کشاورزی 10 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 10 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

مقدمه

محصولات كشاورزي (سبزيها ، ميوه ها ، غلات ، حبوبات ) به طور كلي ، بيشتر مواد اوليه خاص كه براي توليد كنسرو مورد استفاده قرار مي گيرند . در مرحله ورود به كارخانه داراي مقادير زيادي از انواع ناخالصيها هستند كه قبل از شروع عمليات لازم است آنها را از محصول جدا نمود ، ناخالصيهاي محصولات عبارتند از :

بذر علفهاي هرز ، دانه هاي ساير مواد ، باقيمانده هاي گياهي ، باقيمانده فضولات حيوانات ، آفات انبار و مواد معدني و … در مرحله اول بايد تميز يا جداسازي شوند كه هريك از آنها روش مخصوص به خود دارد مانند ناخالصيهاي سبك وزن با جريان هوا – ذرات فلزات آهن ربا، قطعات با اندازه هاي مختلف بوسيله الك ، سرند و استوانه هاي غلطان باقيمانده هاي چسبيده به مواد اوليه در مرحله آخر با شست و شو جدا مي شوند . و چون بسياري از مواد طي مرحله شست و شو مقداري آب جذب مي كنند بايد حين عمل شست و شو ، هميشه زمان و درجه حرارت را كنترل نمود ، شست و شو به روش هاي گوناگون صورت مي گيرد عبارتند از :

-ماشينهاي شست و شو تسمه اي :

اساس كار ماشين شست و شوي تسمه اي ، انتقال مواد بوسيله نقاله تسمه اي و پاشش آب به مواد از حين انتقال است . اين ماشين از شاسي ، بدنه ، نقاله تسمه اي و افشانكهاي آب تشكيل شده است . تسمه نقاله مشبك بوده و آب به راحتي از آن عبور مي كند . محصول از دريچه ورودي ، بر روي تسمه نقاله قرار مي گيرد و بوسيله آن به سمت خروجي منتقل مي گردد . پاشش آب از افشانك هايي كه در بالاي نقاله نصب شده اند ، محصول را مي شويد و در انتهاي نقاله مواد شسته شده ، از نقاله تخليه مي شوند.

تذكر : تسمه نقاله عامل انتقال مواد است و بر اساس نوع ماده انتقالي ، داراي شكل و جنس هاي مختلفي است جنس تسمه نقاله از الياف نخي با مواد لاستيكي يا تركيبي از آن دو مي باشد .

تذكر : نقاله تسمه اي خود از اجزاي زير تشكيل شده است .(شاسي ، موتور ، غلتك محرك و متحرك و هرزگرد فوقاني )

و نيز نقاله ها بايد داراي ويژگيهاي زير مي باشند :

الف : به مواد آسيب نرسانند . ب: توان مصرفي كمي داشته باشند .

ج: بتوانند حجم زيادي از ماده را انتقال دهند.

نقاله تسمه اي براي انتقال مواد دانه اي از قبيل غلات ، سنگ ريزه و مواد بسته بندي مورد استفاده قرار مي گيرد.

-ماشينهاي شست و شوي استوانه اي .

ماشين شست و شوي استوانه اي از شاسي ن استوانه مشبك ، افشانك هاي آب و الكترو موتور تشكيل شده است .

استوانه مشبك داراي شيب قابل تنظيم مي باشد و بوسيله الكتروموتور حول محور خود مي چرخد. محصول از دريچه ورودي وارد استوانه شده و به دليل شيب ، به سمت انتهاي استوانه حركت مي كند و طي اين مسير به دليل چرخش استوانه دور خودش مي چرخد . آب از طريق افشانكهايي كه در استوانه قرار دارند به دليل پاشيده و مواد ، تا انتهاي مسير شسته مي شود و از خروجي تخليه مي گردد . استوانه مشبك بوسيله الكتروموتور و از طريق زنجير و چرخ زنجير مي چرخد.

ماشينهاي شست و شوي غوطه وري .

اين دستگاه از بدنه ، مخزن شست و شو ، پمپ آب ، الكتروموتور و نقاله تخليه تشكيل شده است . مواد از دريچه ورودي وارد مخزن شست و شو مي شوند و روي صفحه مورب به سمت پايين هدايت مي گردند . در انتهاي اين صفحه دريچه اي كوچك وجود دارد كه در آن آب تازه از زير به سمت بالا ، پمپ مي گردد . فشار آب به قدري است كه مواد ، اجازه عبور از دريچه را پيدا نمي كنند و تنها مواد سنگين مثل سنگ و شن از آن عبور كرده از محل خروج شن تخليه مي گردند.

مواد سبك مثل برگ نيز در سطح آب معلق مي مانند و در جلوي دستگاه از محل خروج مواد شناور ، تخليه مي شوند مواد شسته شده ، بوسيله پمپ از مجراي خروجي ، خارج و روي نقاله تخليه منتقل مي شوند.

-نقاله خروجي ، نقاله تسمه اي با تسمه مشبك مي باشد كه ضمن گرفتن آب اضافي از مواد ، مواد را از دستگاه تخليه مي سازد .

مثلا در كمپوپ سازي سيب .براي اين كار ابتدا سيب وارد حوضچه هاي شست و شو شده و با غوطه ور شدن در آب تميز ، شسته مي شوند . سپس در حالي كه توسط بالا بر نقاله اي حمل مي شود ، از زير اسپري هاي با فشار بالاي آب عبور كرده و كاملا تميز مي گردند . در صورتي كه جهت دفع آفات نباتي از سموم آرسنيكي استفاده شده باشد


دریافت فایل


تحقیق در مورد محصولات و ماشین آلات کشاورزی 10 ص

تحقیق در مورد محصولات و ماشین آلات کشاورزی 10 ص ,محصولات و ماشین آلات کشاورزی 10 ص,دانلود تحقیق در مورد محصولات و ماشین آلات کشاورزی 10 ص ,محصولا

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید