تحقیق در مورد برنامه ريزي آموزشي در شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي 11 ص

تحقیق در مورد برنامه ريزي آموزشي در شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي 11 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 11 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

برنامه ريزي آموزشي در شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي

مقدمه

برنامه ريزي

واژه برنامه ريزي از نظر كاربردي، معنايي وسيع دارد. ما در مكالمات روزانة‌ خود غالباً آن را به صورتهاي مختلف به كار مي بريم:

‍«برنامه كار من اين است كه .... «برنامة‌ امروز من مراجعه به فلان موسسه....» براي هفته آينده برنامه ريزي كرده ام كه به فلان منطقه مسافرت كنم. الان برنامه ام آن است كه بروم بازار خريد كنم.... «برنامة‌اين ترم تحصيلي چنين است و براي ترم آينده چنان خواهد بود...» برنامه كلاسي امروز عبارت است از : زنگ اول رياضي – زنگ دوم زبان و... و غيره

ما هر يك از فعاليتهاي ياد شده را تحت عنوان «برنامه» ياد مي كنيم . در صورتي كه مفهوم بسياري از آنها در حقيقت برنامه و برنامه ريزي نيست بلكه قصد و اراده و ميل ما را در انجام كارها نشان مي دهد.

برنامه ريزي به مفهوم ساده ودر عين حال عملي كلمه عبارت است از طرح و تهيه نقشه محاسبه شده براي رسيدن به هدف يا هدفهاي مورد نظر . پس قبل از آن كه به كار برنامه ريزي بپردازيم اول بايد هدف يا هدفهاي خاصي را در ذهن خود مشخص كنيم سپس براي رسيدن به آنها به طرح نقشه و پيش بيني هاي لازم بپردازيم.

ما در زبان فارسي از مفاهيم مختلف: طرح ، پروژه ، برنامه درسي، آموزشي، تقويم درسي هفتگي .... به نام برنامه و برنامه ريزي ياد مي كنيم البته هر يك از اين مصاديق مفهوم و اعتبارموضوعي خاصي داشته كه يا ديگري تفاوت كلي دارد. (فرجاد، محمدعلي، اصول برنامه ريزي آموزشي و درسي)‌.

برنامه ريزي آموزشي:

همان طور كه ذكر گرديد يكي از مصاديق برنامه ريزي، برنامه ريزي آموزشي مي باشد كه تعريفي كه «كوميز» آن ارائه مي دهد چنين است:

«برنامه ريزي آموزشي به معني وسيع كلمه عبارت است از بررسي نيازهاي آموزشي درجامعه مورد عمل، تجزيه و تحليل وضع موجود، كشف كمبودها، علل و انگيزه هاي توسعه و اتخاذ روشهاي هر چه بهتر و كارآمدتر براي تامين خواسته هاي اجتماعي به منظور اين كه نتايج كار هر چه بهتر ، جامعتر و موثرتر باشد.»

برنامه ريزي آموزشي به مفهوم جديد آن براي اولين بار در سال «1923» در كشور اتحاد جماهير شوروي مورد استفاده قرار گرفت. از اين اگر چه برنامه ريزي آموزشي داراي سابقه اي بين طولاني است و در واقع از آن زماني كه جوامع بشري كوشش نموده اند تا فرزندان خود را چنان تربيت كنند كه جوابگوي هدفهاي معيني ، در جهت تحقق آرمانهاي جامعه خود باشند، مي توان گفت برنامه ريزي آموزشي متداول بوده است. ولي مفهوم معاصر آن بسيار نوپا مي باشد. و عملاً مفهوم جديد برنامه ريزي آموزشي در سطح بين المللي در دهه «1340» شمسي (1960 ميلادي) در رابطه با ضرورت رشد اقتصادي مطرح شد و به تدريج گسترش يافت.

مروري بر تجربيات كشورهاي گوناگون در اين زمينه نشان مي دهد كه برنامه ريزي آموزشي، علي الاصول، به منظور گسترش نظام هاي آموزشي تدوين شده است و هدف آن، فراهم ساختن فرصتهاي يادگيري هر چه بيشتر براي گروه هاي واجب التعليم و علاقمند به يادگيري از يكسو و تربيت نيروي انساني ماهر مورد نياز توسعه اقتصادي كشورها، از سوي ديگر بوده است.

در ايران، مانند بسياري از كشورهاي ديگر طي سه دهه گذشته، به تدريج واحدهاي مرتبط با برنامه ريزي آموزشي در چهارچوب كلي برنامه ريزي عمراني و توسعة‌كشور در سازمانهايي نظير وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ، ايجاد شده است.

علي رغم فعاليتهاي برنامه ريزي آموزشي در حيات ، در طي اين مدت، همزمان با تكوين وگسترش مفهوم برنامه ريزي آموزشي و روشهاي آن ، شاهد پيشرفتهايي در زمينه كمي و كيفي نظام هاي آموزشي بوده‌ايم. اما، با وجود موفقيتهاي به دست آمده ، مسايل جديد و حاوي


دریافت فایل


تحقیق در مورد برنامه ريزي آموزشي در شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي 11 ص

تحقیق در مورد برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی 12 ص ,برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی 12 ص,دانلود تحقیق

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید