تحقیق در مورد کشاورزی 10 ص

تحقیق در مورد کشاورزی 10 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 10 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

کشاورزي

مسايل ايمني براي شروع کار کشاورزي

در ابتدا لازم است بدانيد که بر طبق آمار اداره ملي ايمني (National safety council) که بر حسب آمار مرگ و مير کارگران به دست آمده است کشاورزي يکي از خطرناک ترين صنايع دنيا درايالات متحده شناخته شده است.افرادي که در مزارع کار مي کنند شامل صاحبان مزارع اپراتور ها خانواده هاي کارگران و کارگران اجاره اي پنج برابر بيشتر ازساير نيرو هاي کار حتي کارگران معدن در معرض خطرات جاني هستند.علاوه بر 1200 حادثه مهلک که در سال 1992 برکارگران کشاورزي وارد شده و در آمار ثبت شده است تخمين زده ميشود که تعداد واقعي اين حوادث به بيش از 140000 حادثه ميرسد.اگر شما عمليات زراعي را با دقت و به طور حرفه اي انجام دهيد مي توانيد براحتي از وقوع حادثه در مزرعه تان جلوگيري کنيد.اولويت اول در ممانعت از بروز تصادفاتي است که در تمام مزارع اتفاق مي افتد.از آنجايي که کارهاي کشاورزي به صورتي است که محيط کار و زندگي کشاورز در کنار هم است آگاهي از مسايل ايمني هم براي کشاورزان و هم براي خانواده هاي آنها ضرورت دارد.

در اين مقاله سعي بر اين است که نکاتي گفته شود که شما را از خطرات آگاه کند و اساسي ترين راه هاي حذف و اجتناب از آنها ذکر شود.هر چند ممکن است خطراتي در کار کشاورزي وجود داشته باشد که در اينجا ذکر نشده باشد ولي شما بايد از اطلاعات وجزئيات بيشتري در مورد خطرات موجود در تمام مزارع و مزرعه خود آگاه باشيد.اين اطلاعات را مي توانيد از دفترچه راهنماي ماشين آلات به دست آوريد و يا از کارشناسان ادارات کشاورزي و متخصصان ذانشگاهي کمک بگيريد.

تراکتورها

تراکتور ها پر مصرف ترين ماشين ها در تمام مزارع هستند و بيشتر از هر عامل ديگري باعث صدمات کشنده در مزارع مي شوند . گردش تراکتور و حرکت محور آن باعث بيشترين حوادث کشنده در کشاورزي مي گردد.

دلايل ايجاد چنين تصادفاتي عبارتند از:

شاخه ها- مجراهاي آب- سوراخ ها يا کنده هاي درخت

هدايت تراکتور در سطوح لغزنده- حمل بارهاي سنگين- دور زدن با سرعت بالا- تکان هاي نا مناسب از دست دادن کنترل در اثر کشيدن بار به دنبال تراکتور يا تصا دفات در خيابان.

مهمترين راه براي پيشگيري از ايجاد تصادفات با تراکتور اين است که هر تراکتور يک ساختار حفاظتي داشته باشد(ROPS) و کمربند ايمني محفظه بسته شود.

سقوط از روي تراکتور ها دومين دليل ايجاد تصادفات است. بسياري از مصدومين کودکان هستند.ناظريني که ديدن آنها براي اپراتور مشکل است نيز در خطر هستند.به همين دليل نبايد به هيچ شخصي جز اپراتور اجازه سوار شدن روي تراکتور را داد. آگاهي از موقعيت تمامي ناظرين و دور نگه داشتن کودکان از محل هاي کار نيز بايد رعايت شود. تراکتور ها و ساير ماشين آلات کاربردي در کشاورزي هميشه بايد مجهز به چراغ ها وابزار روشنايي مناسب باشند.

حيوانات

حيوانات بزرگ مزرعه مسئول ايجاد بسياري از صدمات در مزارع پرورش حيوانات وتوليد لبنيات مي شوند.گاوهاي نر مي توانند ناگهان به يک شخص حمله کنند و باعث جراحات کشنده اي شوند.بنابراين هرگز نبايد به آنها اعتماد کرد.حيواناتي که تازه وضع حمل کرده اند نيز قويا از کودک جوان خود دفاع مي کنند چنين حيواناتي حتي اگر بسته شده باشند نيز مي توانند به راحتي خود را رها کنند.محل نگه داري حيوانات بايد طوري طراحي شده باشد که کمترين فرصت را براي صدمه زدن به آنان بدهد.

انبارها

ساختمان انبار هايي مثل انبار دانه واگن هاي حمل دانه سيلو ها و مخازن کود ها نيز مي توانند باعث ايجاد حادثه شوند.هيچ شخصي نبايد در حين تخليه بار در انبار دانه وارد شود.خروج دانه ها به سمت پايين ممکن است باعث کشيده شدن شخص به سمت پايين شود.حرکت دانه ها به سمت پايين مي تواند باعث اغفال و خفه شدن کودکان شود.خطر اصلي سيلو ها به دليل گاز سيلو است که از دي اکسيد نيتروژن ساخته شده است.گاز سيلو به شدت شش و ريه را مي سوزاند و باعث انباشته شدن سيال مرگباري در سيلوها مي گردد. گاز سيلو سنگينتر از هوا مي باشد بنابراين مي تواند جايگزين اکسيژن شده و به جاي آن تنفس شود.

حداقل دو تا سه هفته بعد از پر شدن سيلو ها نبايد اجازه ورود به آن داده شود. اين زمان مصادف است با تشکيل حداکثر مقدار گاز سيلو.سيلو ها بايد قبل از ورود تهويه گردند.بسياري از سيلو ها بدون منفذ طراحي شده اند به همين دليل اکسيژن در آنها بسيار کم است. در يک چنين سيلو هايي نبايد بدون ذخيره هوا يا تهويه کامل سيلو وارد شد.

انبار کودها نيز در اثر تجزيه کودها گازهايي ايجاد مي کنند.سولفيد هيدروژن دي اکسيد کربن آمونياک و گاز متان از ترکيبات اوليه تشکيل دهنده اين گازها هستند.سولفيد هيدروژن گازي با سميت بالا است . دي اکسيد کربن خفه کننده و آمونياک نيز تحريک کننده و سوزش آور مي باشد.متان مي تواند باعث انفجار گردد.سولفيد هيدروژن و دي اکسيد کربن سنگين تر از هوا هستند و در انبار ذخيره کود در قسمت پايين قرار مي گيرند. بدون ماسک هاي تنفسي نبايد هرگز وارد انبار ذخيره کود شد. بهم زدن کودها نيز باعث جايگزيني گازها شده و براي انسان و حيوان به شدت خطرناک است.انبار کودها بايد در مقابل ورود تصادفي يا غير مجاز افراد کاملا ايمن و حفاظت شده باشد.

مواد شيميايي

مواد شيميايي زيادي ممکن است در مزرعه استفاده شود.بسته به نوع عمليات اجرايي آنها اين مهم است که دستورالعمل استفاده از آنها( MSDS(Material safety data sheet را مطالعه کنيد.اين برگه خطرات احتمالي ناشي از مصرف اين مواد و ساير اطلاعات مهم مثل نحوه حمل ونقل و دفع آنها را درخود دارد.از قرار گرفتن در معرض موادشيميايي به شکل حاد(شديد- يکبار) و مزمن (مداوم-مدت زمان زياد) بايد اجتناب شود.قرار گرفتن در معرض آفت کش ها به شکل حاد مي تواند منجر به مسموميت هاي کشنده و شديد گردد. بلعيدن تصادفي تميز کننده هاي خط لوله ها و


دریافت فایل


تحقیق در مورد کشاورزی 10 ص

تحقیق در مورد کشاورزی 10 ص ,کشاورزی 10 ص,دانلود تحقیق در مورد کشاورزی 10 ص ,کشاورزی,10,ص

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید