تحقیق درباره بررسي ميزان آدنوزين تري فسفات در اسپرم مولدين ماهي كفال طلايي در شرايط مختلف

تحقیق درباره بررسي ميزان آدنوزين تري فسفات در اسپرم مولدين ماهي كفال طلايي در شرايط مختلف

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 21 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

کفال ماهیان دریای خزر یکی از مهمترین ماهیان شیلا تی این دریا می باشند که امروزه اکثریت صید ماهیان دریای مذکور به خود اختصاص داده اند.:  هدف از این تحقیق بررسی میزان ATP اسپرم ماهی کفال طلایی[1] در شرایط زمانی، دمایی و تداوم بخش[2]های مختلف بوده است.:  بدین منظور میزان ATP اسپرم های:

1) نمونه های تازه در دماهای مختلف 10-12 درجه و 18-20 درجه سانتی گراد،

2) نمونه های نگهداری شده در دماهای مختلف4 (درجه و دمای اتاق) به مدت شش ساعت،

3) نمونه های نگهداری شده در ( تداوم بخش های مختلف ( گلیسرول، محلول نمک 7/0 %، محلول نمک  65/0%)  به مدت 5 و 10 روز، به روش فوق حساس بیو- لومینوسانس اندازه گیری گردید.

  بر اساس آزمایش هاي انجام شده در این تحقیق غلظت ATP اسپرم های تازه نمونه گیری شده در دمای 10 تا 12 درجه سانتیگراد 22/7 ±04/74%  غلظت ATP اسپرم های تازه نمونه گیری شده در دمای 18 تا 20 درجه بود. اسپرم های نگهداری شده در دمای 4 درجه و دمای آزمایشگاه به مدت 6 ساعت به ترتیب   91/0 ±26/90%   و 49/1 ±17/17%  ATP  خود را حفظ کردند.

نگهداری اسپرم در تداوم بخش های مختلف( گلیسرول، محلول نمک 7/0 %، محلول نمک 65/0% ) به مدت  5 روز نشان داد که گلیسرول و محلول نمک 65/0% درصد بالاتری از ATP را نسبت به محلول نمک 7/0% حفظ کردند و نگهداری اسپرم در همان تداوم بخش ها به مدت 10 روز نشان داد که گلیسرول درصد بالاتری از ATP را نسبت به محلول نمک 7/0% و 65/0% حفظ کرد.

 براساس نتايج بدست آمده براي حفظ ميزان ATP اسپرم ماهي كفال طلايي  نمونه گيري در دماي 18-20 درجه و نگهداري در گليسرول توصيه مي شود.


[1] -Mugil auratus

[2]  -Extender


دریافت فایل


تحقیق درباره بررسي ميزان آدنوزين تري فسفات در اسپرم مولدين ماهي كفال طلايي در شرايط مختلف

ماهی کفال طلایی,فسفات در اسپرم ,تحقیق درباره بررسی میزان آدنوزین تری فسفات در اسپرم مولدین ماهی کفال طلایی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید