پاورپوینت درباره آيين‌نامه‌ و مقررات‌ حفاظتي‌ ماشين‌هاي‌ بهم‌زن‌ و مخلوط‌كننده‌

پاورپوینت درباره آيين‌نامه‌ و مقررات‌ حفاظتي‌ ماشين‌هاي‌ بهم‌زن‌ و مخلوط‌كننده‌

نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش

 

تعداد اسلاید ها :7 اسلاید

 

بخشی از اسلاید ها :

 

 

 تعاريف:

 

ماشينهاي بهم زن

 

   ماشين بهم زن عبارت از محور پرهدار يا پاروك داري است كه بهمنظور بهم زدن يا مخلوط كردن مايعات و مواد ديگر در داخل مخزن يا ظرفي حركت ميكند.

 

ماشينهاي مخلوط كننده

 

   ماشين مخلوط كننده عبارت از ماشيني است كه روي پايهاي ثابت شده يا قابل حمل بوده و مجهز به بازوهاي مخلوط كننده يا چرخهاي پرهدار يا ساير وسايل باشد و به طور مكانيكي عمل مخلوط كردن، مالش يا ورز دادن جامدات يا مايعات يا مخلوطي از مايع و جامد را انجام دهند.

 

بشكه مخلوط كننده

 

   بشكه مخلوط كننده عبارت از استوانه گردندهاي كه به طور مكانيكي مواد مختلف را با هم مخلوط كند.

 

مقررات كلي:

 

ماده 1: در كليه مواردي كه كار ماشينهاي مخلوط كننده توأم با متصاعد شدن غبار دود گاز يا بخار مضر باشد عمل اختلاط در فضاهاي بسته بايد به قسمي انجام گردد كه غبار و گاز و بخار ايجاد شده را به خارج از محيط كار هدايت كند.

ماشينهاي بهم زن و ماشينهاي مخلوط كننده باز

ماده 2: در مواردي كه ماشينهاي به همزن با ماشينهاي كوبنده سرباز بوده و در ارتفاعي كمتر از يك متر بالاي كف زمين يا كف محل كار قرار گرفته باشد بايد نردههاي حفاظتي مخصوص در تمام اطراف باز ماشين نصب گردد.

ماده 3: در مواردي كه ماشينهاي بهم زن سرباز در ارتفاعي كمتر از 25 سانتي متر از كف كارگاه قرار گرفته باشد بايد اطراف ماشين علاوه بر نرده مجهز به پاگير نيز باشد.

 اجزاء ماشين بهم زن

ماده 4: اگر ماشين بهم زن مجهز به وسايل متوقف كننده انفرادي نباشد بايد براي وسايل قطعكننده نيروي محركه آن تجهيزاتي در نظر گرفت تا در موقع نظافت يا تعمير ماشين مانع به كار افتادن بازوها، پرههاي مارپيچي يا هليسهاي به همزن گردد.

ماده 5: در ماشينهاي به همزن مكانيكي كه داراي طشتك قابل برداشتن ميباشد بايد ضامنهايي پيشبيني شود كه هنگام كار برداشتن طشتك ممكن نگردد.

ماشينهاي مخصوص كشش خمير قند

ماده 6: اطراف ماشينهاي مخصوص كشش خمير قند (آب نباتسازي) بايد قاب حفاظتي نصب شود كه با جزيي فشار دستگاه قطع كنندهاي را بكار اندازد و در موقع كار مانع تماس كارگر با بازوهاي مخلوط كننده گردد.

ماده 7: طشتك ماشينهاي مخلوط كننده خمير بايد داراي درپوش باشد.

ماده 8: ماشينهاي افقي مخلوط كننده كه براي تخليه خمير كج نشده و داراي سرپوش لولادار ميباشد بايد مجهز به ضامنهايي بشرح زير باشد:

الف - قبل از متوقف شدن قسمتهاي محرك باروكها برداشتن يا باز كردن سرپوش را غيرممكن سازد.

ب - قبل از اين كه سرپوش كاملاً روي طشتك ماشين مخلوط كننده قرار گيرد حركت پاوركها را غيرممكن سازد.

ماده 9: ماشينهاي افقي مخلوط كننده خمير كه براي خالي كردن بار كج ميشود و پاروكهاي گردنده آن عمل خالي كردن بار را انجام نميدهد بايد مجهز به ضامن يا قطع كننده خودكاري باشد تا به محض اين كه طشتك ماشين بهمنظور خالي كردن بار شروع به كج شدن ميكند قوه محركه پاروكهاي مخلوط كننده را قطع كند و تا موقعي كه طشتك وضع عادي كار را به خود نگرفته از به كار افتادن مجدد پاروكها جلوگيري كند.

 

 

 

 


دریافت فایل


پاورپوینت درباره آيين‌نامه‌ و مقررات‌ حفاظتي‌ ماشين‌هاي‌ بهم‌زن‌ و مخلوط‌كننده‌

پاورپوینت درباره آیین‌نامه‌ و مقررات‌ حفاظتی‌ ماشین‌های‌ بهم‌زن‌ و مخلوط‌کننده‌ , پاورپوینت آیین‌نامه‌ و مقررات‌ حفاظتی‌ ماشین‌ه?

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید