پاورپوینت کاخ سلیمانیه کرج

پاورپوینت کاخ سلیمانیه کرج

.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت با موضوع کاخ سلیمانیه کرج

 در قالب ppt ودر30اسلاید، قابل ویرایش

برشی ازمتن تحقیق:

کرج یکی از شهرستان های استان البرز است که در غرب تهران واقع شده است. کرج تا دوره قاجاريه؛ روستايی كوچک بر سر راه تهران ـ قزوين بوده تا اين كه فتح علی شاه قاجار برای خود عمارتی ييلاقی در حوالی آن ساخت كه هم اكنون این کاخ، به دانشكده منابع طبیعی و كشاورزی كرج تبدیل شده است. کرج که امروزه به منطقه بزرگی تبديل شده و جمعيت زيادی را درخود جای داده از گذشته های دور جزو مناطق خوش آب و هوا و ييلاقی اهالی تهران به شمار می آمده است. رودخانه های خروشان که از کوه های سربه فلک کشيده اطراف سرچشمه می گيرند در درياچه سد اميرکبير تجمع می کنند و منظره ای بسيار زيبا و ديدنی به وجود می آورند. در حاشیه سد، امکانات انواع تفریح های آبی مهیاست. جاده کرج – چالوس که

از زيباترين و منحصر به فرد ترين جاده های ايران است، پيست های اسکی معتبری که در اطراف و نزدیکی اين شهرستان وجود دارند، غارها، چشمه ها و دره های ييلاقی به همراه جاذبه های تاريخی متعددی که قدمت برخی از آن ها به دوره های باستانی می رسد، کرج را در زمره ی با اهمیت ترین مناطق استان تهران قرار داده است.
رونق كافی در بخش كشاورزی، دام داری صنايع و معادن، سبب رونق بازرگانی، تجارت و داد و ستد در اين منطقه شده است.
مردم شهرستان كرج عموما" مهاجرانی از استان های اطراف به خصوص زنجان و آذربايجان شرقی هستند. كشاورزی و دام پروری از فعاليت های مهم مردم روستايی شهرستان كرج است، اما وجود كارخانه ها و موسسات بهداشتی متعدد سبب اشتغال افراد ساكن شهر در اين مراكز شده است. بازرگانی و داد و ستد نيز از ديگر مشاغل مردم اين شهرستان به شمار می آید.

جمعیت:

بر طبق آمارهای موجود جمعیت کرج در روز و شب متغییر است. عده زیادی از ساکنین کرج در تهران مشغول به کار هستند و شبها مجددا به کرج بر می گردد.

در کل جمعیت کرج طبق اطلاعات موجود 3،074،396 نفر است.


آب و هوا:
کرج از آب و هوای معتدل خشک برخوردار است و بیشترین درجه حرارت در تابستان به 40 درجه و در سردترین ماه به 11 درجه زیر صفر می رسد.

شبکه ارتباطی و حمل و نقل : کلان شهر کرج از دیر باز پل ارتباطی و گلوگاه بسیار مهمی در حد فاصل تهران – قزوین و شهرهای استان مازندران بوده است .

هچنین در سه دهه اخیر با ایجاد شبکه راههای جدید و احداث آزادراههای منشعب و عبوری از آن بر اهمیت این شهر در مسیر ارتباطی تهران به کشورهای اروپایی افزوده شده است .

 

 

 

 


دریافت فایل


پاورپوینت کاخ سلیمانیه کرج

پاورپوینت کاخ سلیمانیه کرج

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید