دوره جامع سئو 1

دوره جامع سئو 1

قسمت اول: سئو چیست؟ انواع سئو و اینکه چه تاثیری روی سایت دارد؟

تو این ویدئو شما معنی و مفهوم سئو رو بصورت جامع همراه با مثال عملی یاد می گیرین و به موارد ذیل خواهیم پرداخت.

  1. سئو چیه؟
  2. سئو چه تاثیری می تونه برای سایت ما داشته باشه؟
  3. چه سایتهایی به سئو نیاز دارن؟
  4. سئو چطوری می تونه در افزایش فروش تو کسب و کارمون تاثیر بذاره؟
  5. اگه از سئو استفاده کنیم چه تأثیری در گوگل برای سایتمون می تونه داشته باشه؟

مثال عملی و پروژه محور از عملکرد صحیح و پیاده سازی سئو بر روی سایت در گوگل همراه با تشریح تأثیر اختلاف قرارگیری وب سایت ها در رتبه ۱ تا ۴ صفحه اول گوگل جهت دریافت ورودی بیشتر در راستای رسیدن به موفقیت در بازار هدف.

و بالاخره به انواع سئو و تکنیک های اون که به ۳ دسته اصلی “سئو کلاه سفید“، “سئو کلاه خاکستری” و “سئو کلاه سیاه” تقسیم می شن می پردازیم و اونها رو بطور کامل با هم بررسی می کنیم.

 

قسمت دوم: انتخاب بهترین دامنه مناسب برای سئو

سئو رو باید از پایه درست و اصولی شروع کرد، پس در این قسمت می ریم به سراغ معیارها، قلق ها و روش های انتخاب و ثبت بهترین دامنه مناسب برای سایت که در آینده می تونه هم بر روی سئو و هم بر روی برندینگ ما تاثیر بزاره.

انتخاب یک دامنه درست، اصولی و متناسب با هدف کلی کاریمون به ما در مسیر رشد سئو سایتمون می تونه کمک کنه و مهم تر از همه به درک گوگل از فیلد کاری سایتمون.

اهم موارد آموزشی در این ویدئو:

  • تأثیر دامنه بر روی سئو سایت
  • نقش کلیدواژه های اصلی و هدف کاری وب سایت بر سئو سایت
  • نقش کمک رسانی انتخاب دامنه مناسب به موفقیت در سئو سایت جهت قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل
  • تعیین کلمه کلیدی هدف کاری سایت
  • مثال عملی از انتخاب صحیح نام دامنه برای وب سایت با توجه به کلمه کلیدی اصلی سایت
  • آموزش ترفندی سازنده در بکارگیری کلمات کلیدی در دامنه سایت
  • بررسی معنایی کلمات به کار گرفته شده در دامنه سایت از نظر گوگل و تأثیر آن بر سئو سایت

 

قسمت سوم: انتخاب بهترین پسوند مناسب برای سایت از نظر سئو

حالا نوبت به این می رسه که با توجه به جامعه هدف و مخاطبان موردنظرمون و همچنین با توجه به رسته کاری مبنی بر اینکه چه خدماتی رو در قالب چه وبسایتی می خوایم ارائه بدیم، بهترین پسوند دامنه مورد نظر برای وبسایتمون رو انتخاب کنیم.

در این فیلم آموزشی سئو وارد بحث انتخاب پسوند مناسب برای سایت جهت تاثیرگذاری بیشتر در سئو برای پایداری قوی تر می شیم.

و به بررسی موارد زیر بطور کامل و مفصل خواهیم پرداخت.

  • متداولترین پسوندهای رایج برای سایت
  • تاثیر پسوند دامنه بر روی سئو سایت
  • انتخاب پسوند مناسب با توجه به هدف کاری و موضوعی سایت
  • و بررسی و تشریح کامل استفاده از پسوندهای .com,.ir,.org,.info,.net


قسمت چهارم: مقدمات و آماده سازی سایت برای شروع یک سئو قدرتمند

حالا دیگه یواش یواش باید وارد مبحث اصلی آموزش سئو بشیم، اما قبلش باید یکسری کارهای اصولی و بنیادی و پایه ای که انجام اونها برای هر سایتی لازم و ضروری هست رو انجام بدیم تا بعدها در سئو به چالش کشیده نشیم.

در واقع شما تو این ویدئو از دوره خودآموز سئو ۱ یاد می گیرین که چطور سایتتون رو یکتا کنین. چون زمانی که به سراغ معرفی و ثبت سایت در گوگل می ریم باید به گوگل نشون بدیم که ما یک هستیم، یکتای یکتا.

و در ادامه به آموزش صفر تا ۱۰۰ دریافت و نصب گواهینامه SSL که یکی از ملزومات سئو هست می پردازیم.


قسمت پنجم: جعبه ابزار سئو (معرفی، نصب و آموزش کار با نرم افزارهای کمکی و ابزارهای لازم برای انجام سئو سایت)

همونطور که در دنیای حقیقی هر اوستاکار و متخصصی همیشه یکسری ابزار و لوازم ضروری پیشفرض همراه خودش داره تا در هر جا که ازش تقاضا یاری شد یکسری اقدامات معمول و متداول رو بتونه انجام بده و کارهاشو تا حد زیادی پیش ببره.

شمایی هم که اومدی سئو رو یاد بگیری تا تبدیل بشی به یه متخصص سئو و سئوکار حرفه ای، باید یکسری ابزار و لوازم متداول سئو رو که من بهش میگم جعبه ابزار سئو، همیشه در هرپروژه سئو همراه خودت داشته باشی تا از اونا استفاده کنی و اقدامات اولیه سئو رو پیش ببری.

تو این فیلم آموزشی سئو به معرفی و آموزش کامل ابزارهای لازم و کمکی برای هر کسی که می خواد یه پروژه سئو رو استارت کنه پرداختم.

از ابزارهای معرفی شده تو این فیلم آموزشی می تونین برای ارائه گزارش سئو اولیه به کارفرما استفاده کنین، در واقع مثل یه دستیار سئو همیشه همراه شما خواهد بود.


ویدئو ششم: آموزش افزونه های سئو وردپرس (RANK MATH & YOASTSEO)

هر سایتی برای پشروی قوی تر و بهتر در سئو سایت نیاز به یک اهرم فشار داره که در سایت های وردپرسی این اهرم فشار که همانند یک دستیار سئو و آموزگار آموزش سئو عمل می کنه، افزونه های رنک مث و یواست سئو هستن.

هر کدوم از این افزونه های پرطرفدار و پرقدرت سئو وردپرس که استفاده می کنین می تونین با در اختیار داشتن اهرم فشار، سئو سایتتون رو بهتر و دقیق تر مدیریت و هدایت کنین.

هر مدیر سایتی باید یک سئوکار یا دستیار سئو کنار دست خودش داشته باشه تا هر لحظه گزارشی از آمار وضعیت سئو هر صفحه و همچنین از کل سایت که خواست بتونه تهیه کنه. این مهم بطور رایگان توسط این ۲ افزونه قدرتمند وردپرس میسر می شه.

این افزونه ها(Rank Math و Yoast) خیلی کارها رو رایگان و بطور خودکار انجام می دن که بسیار از نظر هزینه هم برای یک مدیر سایت صرفه جویی می شه.

که از این موارد می شه بطور انگشت شمار به فرآیندهای زیر نام برد:

  • ساخت نقشه سایت و بروزرسانی آن
  • پیدا کردن لینکهای شکسته سایت
  • بررسی کامل سئو کل صصفحات سایت و ارائه گزارش از وضعیت اونها
  • کمک به نحوه و ایجاد لینکسازی ها
  • مدیریت کامل سئو سایت
  • و…

 

قسمت هفتم: سئو صفحه اصلی (عنوان نویسی و نوشتن متن متاتگ توضیحات برای صفحه اصلی سایت)

حالا که مقدمات کار سئو سایت رو بشکل درست و اصولی بنا کردیم و خیالمون از بابت پایه ریزی صحیح سئو راحت شد، می ریم به سراغ مباحث اصلی.

در وهله اول ما باید برای سایتمون یه اسم انتخاب کنیم که می شه همون عنوان سایت (تایتل) + معرفی کوتاه که در داخل تگ عنوان + معرفی کوتاه قرار می گیره. این عنوان و معرفی کوتاه سایت عنوانی هست که علاوه بر اعلام نام سایت باید دربرگیرنده کلمات کلیدی اصلی هدف سایت هم باشه، البته عنوان نویسی قانونی داره که باید در هر صفحه سایت که براش می خوایم عنوانی بنویسیم رعایت کنیم.

این قسمت از دوره خودآموز سئو ۱ که شامل ۹ فیلم آموزشی هست شما سئو صفحه اصلی را رو بطور کاملاً عملی و پروژه محور با مثال های مختلف از سایتهای متنوع که شامل موارد ذیل هست آموزش می بینین و یاد می گیرین:

  • سایت تخفیف گروهی
  • سایت فروشگاه اینترنتی
  • سایت نیازمندی و درج آگهی
  • سایت خدماتی و سایت تولید مبل و صندلی

عنوان نویسی برای صفحات داخلی سایت، دسته ها و برگه ها رو در بخش تولید محتوا و سئو محتوا پرداخته می شود.

پس از یادگیری عنوان نویسی درست و اصولی برای صفحه اصلی سایت بمنظور بهره گیری از کلمات کلیدی هدف جهت بالاآوردن سایت در صفحه اول گوگل، نوبت می رسه به نوشتن یک توضیح و توصیف در قالب یک متن حداکثر ۱۶۰ کارکتری.

این قسمت خیلی خیلی مهمه، چون گوگل بسیار روی این متن توضیحات یا همان متاتگ توضیحات می نویسیم حساسه و اعتقاد و دلیلیش براینه که در لیست نتایج جستجو، کاربر اونچه که در وهله اول از سایت می تونه ببینه ابتدا عنوان و سپس متن توضیحات هر صفحه سایت هست که با دیدن و خوندن این ۲ قسمت تصمیم می گیره روی کدوم یک از نتایج گوگل که بهترین اثربخشی رو هم براش بتونه ارمغان بیاره کلیک کنه.

پس هر سایتی که عنوان نویسی جذاب، درست و متناسبی با توجه به عبارت کلیدی که کاربران سرچ می کنن داشته باشه و همچنین تونسته باشه با متن متاتگ توضیحات خودش رو به کاربران نوشن بده که نیازشون در این سایت برآورده می شه و همونقدر هم جذاب و گیرا باشه؛ پس اون سایت هم کلیک بیشتری از سوی کاربران دریافت می کنه و هم به مرور طی زمان رتبش در گوگل ارتقاء پیدا می کنه.

که البته در کنار یکسری تکنیکهایی مثل محتوا نویسی جذاب، سئو محتوا، لینکسازی داخلی و خارجی، آپدیت محتوا و…. می تونه خودشو به رتبه های برتر گوگل برسونه.


قسمت هشتم: ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

حالا دیگه نوبت به این می رسه که پس از طی کردن این همه مراحل بسیار مهم و حیاتی و حساس بیایم به گوگل بگیم که ما هستیم. ما آماده ورود به دنیای رقابت در حوزه کاری خودمون هستیم. گوگل هم سایت ما رو در لیست داده های خودش به عنوان یه رقیب تازه نفس، جدی و قوی برای سایر وبسایتها با فیلد کاری ما ثبت می کنه.

بله، تو این ویدئو از دوره خودآموز سئو ۱ می خوام بهتون آموزش نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل رو یاد بدم، اونم با روشهای مختلف (شما بر اساس سلیقه و شرایط خودتون با هر کدوم از روش ها که مایل بودین می تونین پیشروی کنین)

سرچ کنسول یه دنیایی از ابزارهای رایگان هست که گوگل در اختیار مدیران سایتها قرار می ده تا نهایت لذت از رقابت سالم در سئو سایت رو ببرن. با ثبت سایت در سرچ کنسول سایت شما در گوگل ثبت می شه و اسم سایتتون می ره تو لیست پایگاه داده گوگل.

تو این ویدئو در واقع اومدیم رونمایی کردیم از START کار اولیه اکثر سئوکاران حرفه ای به هنگام انجام پروژه های سئو با ارائه نکته ای طلایی در نحوه چگونگی ثبت سایت های قدیمی و جدید در گوگل.


قسمت نهم: ساخت نقشه سایت (آنلاین، نرم افزار، افزونه، دستی)

این قسمت که شامل ۴ ویدئو آموزشی هست، شما بصورت کاملا عملی و پروژه محور آموزش نحوه ساخت نقشه سایت برای هر نوع سیستم مدیریت محتوایی رو بصورت دستی، نرم افزار، آنلاین و افزونه می آموزین.

اگر سایتی با CMS وردپرس دارین، یا حتی سایتی بر پایه Php، ASP یا حتی استاتیک و یا هر سیستم دیگه ای، این آموزش از حیث اینکه بخواین برای سایتتون یه نقشه سایت پویا داشته باشین شما رو بی نیاز می کنه.

سرفصل های این ۴ ویدئو شامل:

  1. آموزش ساخت نقشه سایت برای موتورهای جستجو همراه با توضیح مختصر اجمالی بر Crawl Errors, Search queries, Sitemaps
  2. پاک سازی داده های قدیمی در Sitemap سایت جهت ساخت نقشه سایت جدید و اصولی
  3. مثال عملی از آموزش ساخت نقشه سایت ویژه سیستم مدیریت محتوا وردپرس و نیز وب سایتهایی با سیستم مدیریت محتواهای متفاوت با ۴ شیوه مختلف(آنلاین، نرم افزار، دستی، افزونه) بصورت دقیق و اصولی
  4. آموزش طریقه ساخت نقشه سایت منطبق با قانون گفته شده در آموزش ثبت سایت در گوگل
  5. تشریح و آموزش کامل الگوریتم ها و دستورات حاکم بر ساخت نقشه سایت XML گوگل
  6. بکارگیری نقشه سایت ساخته شده برای وب سایت پروژه
  7. آموزش نحوه ثبت نقشه سایت ساخته شده با توجه به نوع سیستم مدیریتی سایت در گوگل
  8. آموزش کامل و قدم به قدم ابزارهای ساخت نقشه سایت جهت درک بهتر و توانایی در نهایتِ بکارگیری از این ابزارها

دریافت فایل


دوره جامع سئو 1


عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید