تحقیق در مورد کلاچ

تحقیق در مورد کلاچ

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 25 صفحه


 قسمتی از متن .docx : 

 

‏1

‏کلاچ

‏کلاچ اصطکاکی

‏ ‏کلاچ دستگاهی است که نیروی موتور را از گیربکس قطع یا وصل می کند یا به عبارت ساده تر عمل

‏کلاچ برای تعویض دنده های گیربکس است این عمل به وسیله پدال که زیر پای چپ راننده قرار دارد

‏انجام می شود به این ترتیب که با فشار به پدال کلاچ صفحه فلایویل جدا می شود و نیرو به گیربکس

‏(جعبه دنده) نمی رسد و در نتیجه چرخ های وسیله نقلیه ازاد می شود ‏ ‏بر ‏ ‏عکس بارها کردن کلاچ

‏صفحه کلاچ به فلایویل می چسبد ونیروی موتور تابع سرعت و قدرت دنده گیربکس می شود قطعات

‏کلاچ عبارتند از صفحه کلاچ ‏ ‏و دو شاخه ‏ ‏کلاچ و صفحه ‏ ‏فلایویل و ‏ ‏بلبرینگ کلاچ و ‏ ‏اهرم و شاخک ها

‏صفحه دهنده و دیسک کلاچ که از یک کاسه مانند از نوع چدن تشکیل شده است

‏همانطور که گفته شد کلاچ ‏ ‏وسیله ای ‏ ‏را برای جدا کردن دستگاه مولد نیرو ‏ ‏و از سایر قسمت های

‏استفاده از نیرو تامین می کند کلاچ انواع مختلفی ‏ ‏دارد ‏ ‏: یک صفحه ای ‏ ‏و دو صفحه ای و روغنی و

‏خشک و کلاچ های اتوماتیک قطع کردن نیرو به علل نیرو زیر لازم است

‏1- گشتاور حاصل از پیستون یک موتور جرقه ای در سرعت خیلی کم صفر بوده و با زیاد شدن سرعت

‏موتور زیاد می شود تا به حد متوسطی می رسد بنابراین برای وارد کردن گشتاور کافی به قسمت

‏2

‏های به حرکت دراورنده خودرو ‏ ‏(چرخ ها) ‏ ‏در لحظه شروع به حرکت لازم است موتور قبل از انتقال

‏نیروی خود به قسمت مورد استفاده قرار دهنده نیرو با سرعت کم و بدون بار حرکت کند

‏2- تعویض دنده ها تقریبا برای ‏ ‏یک راننده در هنگام ارتباط موتور با دستگاه انتقال نیرو و غیره ممکن

‏است کلاچ باعث قطع شدن انتقال نیرو از موتور به قسمت های حرکت کننده شده و در نتیجه عوض

‏کردن دنده اسان می شود

‏3- در هنگام راه اندازی موتور بهتر ‏ ‏است که ‏ ‏گشتاور اینرسی قسمت های دوار را که راه انداز را به

‏در می اورد به حداقل رساند این ‏ ‏عمل با قطع ‏ ‏کردن قسمت های مورد استفاده قرار دهنده نیرو از

‏میل لنگ به وسیله کلاچ عملی می شود

‏ 

‏  ‏صفحه کلاچ

‏این وسیله سبب به حرکت درامدن سایر قسمت های کلاچ می باشد صفحه کلاچ شامل رویه های

‏ ‏اصطکاکی (لنت های صفحه کلاچ ) است که به یک صفحه فولادی پرچ شده اند صفحه فولادی حرکت

‏دورانی را توسط فنرهای پیچشی به صفحه داخلی منتقل می کند صفحه داخلی با محور خروجی از

‏ ‏موتور که محور ابتدایی دستگاه انتقال حرکت ‏ ‏است ‏ ‏درگیر است رویه های اصطکاکی بین دو عضو

‏محرک یعنی چرخ طیار و صفحه فشار در اثر نیروی وارد از فنرهای بین روپوش و صفحه فشار کاملا

‏تحت فشار قرار می گیرد

‏3

‏ 

‏ازاد شدن کلاچ

‏برای ازاد کردن کلاچ (جدا کردن دستگاه مولد نیرو از دستگاه انتقال نیرو) کاسه ساچمه ازاد کننده

‏(بلبرینگ کلاچ) به وسیله زائده ای که ان را به پدال کلاچ مربوط ‏ ‏می کند به طرف چپ رانده می شود

‏حرکت کاسه ساچمه ازاد کننده باعث می شود که اهرم ازاد کننده مانع از فشار دادن ‏ ‏صفحه فشار

‏شده و فنرها را تحت فشار قرار دهد رویه های اصطکاکی کلاچ (لنت های صفحه کلاچ) دیگر بین چرخ

‏طیار و صفحه فشار دهنده تحت فشار قرار نمی گیرد عضو به حرکت ‏ ‏درایند یعنی صفحه کلاچ ازاد

‏خواهد بود که مستقل از اجزای متحرک یعنی چرخ طیار و صفحه فشار می چرخد

‏ 

‏درگیر شدن کلاچ

‏به منظور درگیر کردن ‏ ‏کلاچ ‏ ‏(مربوط کردن دستگاه مولد نیرو به دستگاه ‏ ‏انتقال نیرو) ‏ ‏نیروی ‏ ‏وارد به پدال

‏کلاچ حذف می شود فنرهای صفحه فشار در این موقع سبب فشردن صفحه فشار به رویه های صفحه

‏کلاچ می شوند بنابراین عضو به حرکت درایند بین دو عضو ‏ ‏متحرک ‏ ‏تحت فشار قرار می گیرد و گشتاور

‏حاصل از موتور به طور مساوی بین چرخ طیار و صفحه فشار تقسیم می شود و بر اثر نیروی اصطکاکی

‏مماسی بین اعضای متحرک و عضو به حرکت درایند به دستگاه انتقال نیرو منتقل می شود پمپ کلاچ


دریافت فایل


تحقیق در مورد کلاچ

تحقیق در مورد کلاچ ,کلاچ,دانلود تحقیق در مورد کلاچ ,کلاچ

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید