دینا فایل / تحقیق در مورد مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها
تحقیق در مورد مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 77 صفحه
قسمتی از متن .doc :
بخش 1
تشخيص مفاهيم
تشخيص مفاهيم : سر فصل اصلي
مديريت ، مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها : سر فصل فرعي
مدير Administraton
طبق فرهنگ لغت، مدير يعني فرد اداره كننده ، گرداننده .
طبق نظر دكتر علاقه بند، مديريت يك فن و هنر قديمي است كه در گذشته توسط پادشاهان ، فرماندهان ، وزيران و روحانيان انجام مي شده و در حال حاظر توسط مديران در يك اداره يا شركت انجام مي شود .
تعريف ديگري از مديريت از آقاي گريفين در كتاب دكتر علاقه بند ، آمده است كه مي گويد : فراگرد تصميم گيري ، برنامه ريزي ، سازماندهي ، رهبري و كنترل منابع انساني ، مالي ، مادي ، و اطلاعاتي سازمان به منظور تحقق اثربخش و كارآمد هدفهاي آن .
طبق اين تعريف ، مديريت يك پروسه، است و پروسه يا فراگرد يا فرآيند يعني سري وقايعي و روابطي پويا ، جاري ، مستمر و در حال تغيير .
يعني مدير بايد روندي شامل : تصميم گيري ، برنامه ريزي ، سازماندهي ، رهبري و كنترل را طي كند تا بتواند روي عوامل انساني ، مالي ، مادي و اطلاعاتي مديريت داشته باشد .
آقاي صافي در كتاب خود مي پرسد : آيا مديريت علم است يا هنر ؟ و جواب مي دهد كه نظري كه مورد تاييد قرار گرفته اين است كه مديريت علم است و در بخش علوم كاربردي قرار دارد .
در واقع مي توان گفت : كه مديريت هم همانند همة علم هاي ديگر جهان هم نياز به استعداد دارد ، هم نياز به تجربه دارد و هم نياز به دانش و علم دارد ، فرد مدير ، هيچوقت تنها با تكيه بر استعدادش نمي تواند موفق شود ، يا تنها با جمع آوري دانش و اطلاعات ، نمي تواند يك مدير موفق شود يا تنها بر تكيهبر تجربه شخصي يا عمومي ، نمي تواند مدير موفقي شود بلكه مديري موفق است كه اين سه عامل را با هم و در كنار هم داشته باشد ، بي شك تجربه مديريت در تك تك انسانها وجود دارد به نظرم حتي كودكي كه تازه راه رفتن را آموخته ، تجربة مديريت را دارد چرا كه او براي مديريت زندگيش و اينكه چگونه از گرسنگي نمي ميرد يا از تشنگي تلف نشود يا دچار بي محبتي پدر و مادر خود نشود ، به طور ذاتي و تجربي ميداند كه بايد گريه كند يا خودش را براي خانواده اش لوس كند با خنديدن اخم كردن يا هر عكس العملي كه بتواند توجه اطرافيان خود را جلب كند ، تا بتواند زنده بماند .
در واقع مدير براي ارائه مديريت درست از خود مي پرسد :
1- چه كند؟
2- چگونه كار را انجام دهد؟
3- تقسيم كار چگونه باشد؟
4- انجام كار را دست چه كساني بايد داد؟
5- وسايل انجام كار چيست؟
6- زمان انجام كار چه مدت است؟
7- كيفيت انجام كار چگونه باشد؟
8- آيا كيفيت لازم رعايت مي شود؟
كه اين پرسشها همان مراحل برنامه ريزي ، سازمان دهي ، فرمان دهي ، هماهنگي و كنترل است يعني تا مدير برنامه اي نداشته باشد و نتواند آن برنامه را براي افراد و منابع لازم سازمان دهد و نتواند آن افراد را جهت انجام كار هماهنگ كند و منترل روند كار را نداشته باشد ، نمي تواند مدير موفقي باشد . حالا مي خواهد اين پرسشها در يك اداره بزرگ باشد يا يك شركت كوچك يا يك آموزشگاه ، در هر حال مدير يعني مسئول همة اعمال انجام شده در يك بخش .
بنابر اين مدير ويژگيهايي بايد داشته باشد :
1- تقسيم كار كند ، چون شخصا همة كارها را نمي تواند به تنهايي انجام دهد .
2- اختيار در مسئوليت داشته باشد يعني براي انجام مسئوليت مديريت اختيار لازم را داشته باشد تا طبق نظر خود و سعي خود براي گرفتن بهترين تصميم ، اختيار داشته باشد .
3- انضباط داشته باشد ، يعني احترام به افراد و قوانين مورد نياز را رعايت كند .
تحقیق در مورد مديريت آموزشي , اصول و كاربرد آنها ,مديريت آموزشي , اصول و كاربرد آنها,دانلود تحقیق در مورد مديريت آموزشي , اصول و كاربرد آنها ,مد