تحقیق درباره بسته بندي كالا به عنوان يك رسانه

دینا فایل "|" جدیدترین فایل ها "|" تماس با ما

تحقیق درباره بسته بندي كالا به عنوان يك رسانه

تحقیق درباره بسته بندي كالا به عنوان يك رسانه

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

چكيده مقاله

در تعريف بسته‌بندي آمده است كه بسته‌بندي به معناي تهيه «ظرف محافظ يا سيستمي كه سلامت كالاي «مظروف» را در فاصله توليد تا مصرف حفظ كند و آن را از ضربات، صدمات، لرزش، فشار و ارتعاش، مصون نگه دارد». از سوي ديگر بسته‌بندي به مثابه يك فرهنگ بومي، ياملي و اقليمي سيستمي است كه از سويي موجبات ايجاد ارتباط بين توليد كننده و توزيع كننده را فراهم مي‌آورد و از سوي ديگر بين آن دو و مصرف كننده ارتباط منظم و قابل اطميناني برقرار مي‌كند. با توجه به مطالب فوق مشخص مي‌شود كه به بسته‌بندي بايد با دو ديد كاملاً متفاوت ولي همسو، نگريست، ديدي معطوف به شرح وظيفه يك ظرف در قبال مظروفش و ديدي كه بيشتر جنبة فرهنگي دارد و به نحوي با روحيه، خصلتها، آداب و رسوم، موقعيت اقليمي و منطقه‌اي كالا و به طور كلي فرهنگ سازنده و كشور توليد كنندة آن مربوط مي‌شود. اين يعني كه بسته‌بندي، نظامي است مركب كه هم وظيفه حفاظتي دارد و هم نقش فرهنگ ارتباطي را بازي مي‌كند و واجد جنبه اطلاع رساني است و مي‌تواند به عنوان يك رسانه، نقش آفريني نماید.

مقدمه
عصر كنوني را عصر ارتباطات نام نهاده‌اند و از آن روست كه گسترش آگاهي و رشد ذهن بشري در مقابل عينيت و محيط از يك سو و پيشرفت وسايل ارتباطي از سوي ديگر به انسان و كم و كيف ارتباط او با محيط عيني و ذهني‌اش، جايگاه ويژه‌اي بخشيده است. انسان امروزي به هر شكل و در هر كجا كه زندگي مي‌كند با توجه به نيازهاي متنوع و روز افزوني كه دارد،‌خواه ناخواه با دنيايي از علائم، تابلوها، بسته‌بندي‌هاي متفاوت كالاها و ابزارهاي تبليغاتي سر و كار دارد. تبليغات تجاري و بازرگاني، امروز ميليون‌ها نفر را به خود جلب كرده و خود يكي از مشاغل و بخش‌هاي سود آور اقتصادي شده است. نه تنها معرفي كالاها و خدمات، بلكه رقابت‌هاي تجاري نيز بدون تبليغات مؤثر و گسترده ميسر نيست.

امروزه پيشرفت و توسعه فن‌آوري در جهان بر همه‌ي فعاليت‌هاي انسان تأثير گذار بوده است و هم زمان با اين امر، توسعه ارتباطات و وسايل ارتباط جمعي نيز توانسته است تبادل اطلاعات و اطلاع رساني را در جهان به صورت گسترده‌اي جريان دهد.بدیهی است شركت در اين توسعه فن‌آوري و استفاده از پيشرفت وسايل ارتباط بصري همگاني با توجه به ارزش‌هاي فرهنگي، ذوق فردي وبياني نو امری لازم وجدي مي‌باشد. يكي از وسايل ارتباط بصري، بسته‌بندي كالاها است كه در رويت مصرف كنندگان مي‌باشد. بسته‌بندي كالا در تمامي جهان دو نقش بسيار مهم را ايفا مي‌كند. 1- مظروف ساختن كالا 2- معرفي بهتر كالا و تشويق مخاطب به خريد آن.

در واقع مي‌توان گفت بسته‌بندي به عنوان يك فروشنده خاموش قلمداد مي‌شود، زيرا كالاها مستقيماً خود را به خريدار نمايش نمي‌دهند واین پوشش آنها است که با اشكال مختلف و جملاتي كوتاه، معرف جنس داخل آنهامی باشد واطلاعات لازم را به مخاطب (خريدار) ارائه مي‌دهد. بدين ترتيب بسته بندي به عنوان اولين وسيله ارتباط بصري با مخاطب محسوب مي‌شود.

و....


دریافت فایل

download

تحقیق درباره بسته بندي کالا به عنوان يک رسانه,بسته بندي کالا به عنوان يک رسانه,بسته بندي,کالا,به,عنوان,يک,رسانه

عمومی و آزاد

نحوه زمان بندي فعاليت

سایر رشته های علوم پایه

خوشه‌بندي مقيد

سایر رشته های فنی مهندسی

سانتياگو كالاتراوا

سایر رشته های فنی مهندسی

موجودي كالا و انواع آن

سایر رشته های فنی مهندسی

منحني عمر كالا

سایر رشته های فنی مهندسی

تحقیق در موردعنوان هفته مشاغل نام درس تفكر وسبك زندگي

بزرگترین فروشگاه فروش مهره مار و خر مهره و ناموس کفتار با ضمانت نامه وشناسنامه دار

خوراک به عنوان دارو

سایر رشته های فنی مهندسی

تحقیق سلطه رسانه ها

روانشناسی و علوم تربیتی

سینما صهیونیسم رسانه

سایر رشته های فنی مهندسی

رسانه‌هاي اجتماعی

سایر رشته های فنی مهندسی

رسانه های دیجیتال و سلامت

سایر رشته های فنی مهندسی

دسترسی سریع

دینا فایل

هدف ما در دینا فایل ارائه بهترین فایل ها در بستری امر و مطمئن برای کاربرانی که نیاز به فایل هایی ارزشمند دارند. جهت ارتباط با ما با ای دی تلگرامی زیر در ارتباط باشید @hi_helper