تحقیق درباره بسته بندي كالا به عنوان يك رسانه

تحقیق درباره بسته بندي كالا به عنوان يك رسانه

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

چكيده مقاله

در تعريف بسته‌بندي آمده است كه بسته‌بندي به معناي تهيه «ظرف محافظ يا سيستمي كه سلامت كالاي «مظروف» را در فاصله توليد تا مصرف حفظ كند و آن را از ضربات، صدمات، لرزش، فشار و ارتعاش، مصون نگه دارد». از سوي ديگر بسته‌بندي به مثابه يك فرهنگ بومي، ياملي و اقليمي سيستمي است كه از سويي موجبات ايجاد ارتباط بين توليد كننده و توزيع كننده را فراهم مي‌آورد و از سوي ديگر بين آن دو و مصرف كننده ارتباط منظم و قابل اطميناني برقرار مي‌كند. با توجه به مطالب فوق مشخص مي‌شود كه به بسته‌بندي بايد با دو ديد كاملاً متفاوت ولي همسو، نگريست، ديدي معطوف به شرح وظيفه يك ظرف در قبال مظروفش و ديدي كه بيشتر جنبة فرهنگي دارد و به نحوي با روحيه، خصلتها، آداب و رسوم، موقعيت اقليمي و منطقه‌اي كالا و به طور كلي فرهنگ سازنده و كشور توليد كنندة آن مربوط مي‌شود. اين يعني كه بسته‌بندي، نظامي است مركب كه هم وظيفه حفاظتي دارد و هم نقش فرهنگ ارتباطي را بازي مي‌كند و واجد جنبه اطلاع رساني است و مي‌تواند به عنوان يك رسانه، نقش آفريني نماید.

مقدمه
عصر كنوني را عصر ارتباطات نام نهاده‌اند و از آن روست كه گسترش آگاهي و رشد ذهن بشري در مقابل عينيت و محيط از يك سو و پيشرفت وسايل ارتباطي از سوي ديگر به انسان و كم و كيف ارتباط او با محيط عيني و ذهني‌اش، جايگاه ويژه‌اي بخشيده است. انسان امروزي به هر شكل و در هر كجا كه زندگي مي‌كند با توجه به نيازهاي متنوع و روز افزوني كه دارد،‌خواه ناخواه با دنيايي از علائم، تابلوها، بسته‌بندي‌هاي متفاوت كالاها و ابزارهاي تبليغاتي سر و كار دارد. تبليغات تجاري و بازرگاني، امروز ميليون‌ها نفر را به خود جلب كرده و خود يكي از مشاغل و بخش‌هاي سود آور اقتصادي شده است. نه تنها معرفي كالاها و خدمات، بلكه رقابت‌هاي تجاري نيز بدون تبليغات مؤثر و گسترده ميسر نيست.

امروزه پيشرفت و توسعه فن‌آوري در جهان بر همه‌ي فعاليت‌هاي انسان تأثير گذار بوده است و هم زمان با اين امر، توسعه ارتباطات و وسايل ارتباط جمعي نيز توانسته است تبادل اطلاعات و اطلاع رساني را در جهان به صورت گسترده‌اي جريان دهد.بدیهی است شركت در اين توسعه فن‌آوري و استفاده از پيشرفت وسايل ارتباط بصري همگاني با توجه به ارزش‌هاي فرهنگي، ذوق فردي وبياني نو امری لازم وجدي مي‌باشد. يكي از وسايل ارتباط بصري، بسته‌بندي كالاها است كه در رويت مصرف كنندگان مي‌باشد. بسته‌بندي كالا در تمامي جهان دو نقش بسيار مهم را ايفا مي‌كند. 1- مظروف ساختن كالا 2- معرفي بهتر كالا و تشويق مخاطب به خريد آن.

در واقع مي‌توان گفت بسته‌بندي به عنوان يك فروشنده خاموش قلمداد مي‌شود، زيرا كالاها مستقيماً خود را به خريدار نمايش نمي‌دهند واین پوشش آنها است که با اشكال مختلف و جملاتي كوتاه، معرف جنس داخل آنهامی باشد واطلاعات لازم را به مخاطب (خريدار) ارائه مي‌دهد. بدين ترتيب بسته بندي به عنوان اولين وسيله ارتباط بصري با مخاطب محسوب مي‌شود.

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره بسته بندي كالا به عنوان يك رسانه

تحقیق درباره بسته بندي کالا به عنوان يک رسانه,بسته بندي کالا به عنوان يک رسانه,بسته بندي,کالا,به,عنوان,يک,رسانه

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
نظریه های عمومی مدیریت
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
عمومی و آزاد
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید