تحقیق درباره مدل ها و تئوری های طراحی آموزشی

تحقیق درباره مدل ها و تئوری های طراحی آموزشی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:18

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

طراحی آموزشی (‌TT  ) یک زمینه مطالعاتی است که به پیشرفت یادگیری دانش آموز بستگی دارد  مثل زمینه تحصیلی که پایه اصول نظری (علم نظری ) را تامین می کند تا زمینه طراحی آموزشی اصولی شود .

یک پژوهش ؛ اساس نگرش علمی را مبنا قرار می دهد و جذب مستقیم ( صریح ) را در اعمال آن قاعده های کلی تایید می کند تئوری طراحی اموزشی به یک تئوری تجویزی بر می گردد . که در آن متغیرها و موقعیت های  تئوری ID ( طراحی آموزشی ) قابل پیش بینی هستند تا نتیجه یادگیری ارائه شود . از طرف دیکر تمرین و روش طراحی آموزشی ID فراهم می کند زمان زیادی صرف می شود تا انسان رشد و کند و یاد بگیرد که چه طو در جهان با مخلوقات دیکر رفتار کند ؛ درزمان معاصر لزوم یادگیری مادام العمر گسترش می یابد  زمان این یاد گیری طولانی ات واضح است که این موقعیت یادکیری به وسیله فرهنک و طرز تفکر جامعه( و روحیه فرهنگ و فکری یک زمان ) تاثیر می پذیرد و اغلب این تاثیرات نقش مهمی در طراحی آموزش در فرهنگ های  مختلف جهان بازی می کند و اگر چه برای ما غیر ممکن است تا نظریه جامعی درباره همه اختلافات آموزش طراحی کنیم .

ما از محدودیت های این نظریه در کتابی که مدعی است تجویزات بین المللی را ارائه می دهد آگاه هستیم . پس سعی می کنیم یک نظریه ID رل پیشنهاد دهیم باید در امریکای شمالی و اروپایی غربی تمرکز کنیم . در اروپای کنونی می توانیم دو روش موثر را از یکدیگر تشخیص دهیم خلاصه از لحاظ فلسفی پیشرفت در زمینه طراحی آموزشی تاثیر گذاشته است .

در انگلستان و همچنین در کشورهای انگلیسی زبان ؛ شهرت تاثر بسیار مهمی در توصیف پدیده یادگیری دارد . در قسمت های دیکر اروپا به اصطلاح قطعه ای از یک نقطه نظر انگلیسی اساس و بنیاد یک نقش موثر را بازی می کند . در زمان حال می توانیم روی این تاثیرات مختلف اثر بگذاریم مخصوصا اگر اختلافات درون فردی در توضیح و شرح محدود شود .

زبان درسی اهمیت محیط رشد کردن را تحت تاثیر عوامل و نیروهای خارجی فرار می دهد و به لحاظ اهمیت تجربه در یادگیری ارتباط می دهد ؛ بر عکس ؛ اساس و بنیاد بیشتر و داتی کمتر قوه درک و ارتباط را از تظر طی مراحل تکوینی ادارکی و استباطی در ذهن پایه گذاری می کند . تاثیر زبان درسی موجبات پیشرفت فوق العاده تئوری یادگیری در آمریکای شمالی در طی قرن بیسنم را فراهم کرد .

در آمریکای شمالی در نیمه قرت بیستم یک پیشرفت فوق العاده در پژوهش  و روش آموزشی وجود داشت که به نظر می رسد پیشرفت های اروپا در زمینه طراخی در طی همان زمان و دوره خیلی موثر نبوده است . شاید قوه درک ایچاد نشده بود . زیرا صحنه فرهنگی و علمی در اروپا مشابه آمریکای شمالی نیست . اما به همان تفاوت در زبان های اروپایی است . در نتیجه در مقابل تعدادی رویگرد اما بدون تعامل توسعه یافت . و برای مشاهده کننده غیر ممکن است یک رویگرد نظریه ای جامع برای تعدادی زبان منفاوت بدهد .

با این زمینه مختصر در معرفی جلد یک ما در ناریخ اخیر طراحی آموزشی در آمریکای شمالی پیش رفتیم و نگاه اجمالی به پیشرفت هایی در اروپا انداحتیم تا روش ها  را در تئوری ؛ پژوهش و روش ثبت کنیم .

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره مدل ها و تئوری های طراحی آموزشی

تحقیق,درباره,مدل,ها,و,تئوری,های,طراحی,آموزشی,تحقیق درباره مدل ها و تئوری های طراحی آموزشی

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید