عنوان طرح:ارائه استانداردهاي آموزشي و پيشنهاد ساختار تشکيلاتي و نظام اجرايي اعتبارگذاري دانشگاههاي علوم پزشکي کشور

عنوان طرح:ارائه استانداردهاي آموزشي و پيشنهاد ساختار تشکيلاتي و نظام اجرايي اعتبارگذاري دانشگاههاي علوم پزشکي کشور

15 صفحه ورد

 

در طول قرن پيشين آموزش عالي در کشورهاي توسعه يافته و همچنين در کشورهاي در حال توسعه هم به لحاظ تعدد مراکز آموزش عالي و هم به لحاظ تنوع رشته هاي تحصيلي در مقاطع مختلف رشدي بسيار سريع داشته است.همگام با اين،درخواست عمومي براي دستيابي به آموزش عالي نيز بسيار پرحجم بوده است.با توجه به نقشي که دانشگاهها در توليد علم و تکنولوژي و پيشرفت علمي هر جامعه بعهده دارند و نقش محوري که در فرآيند توسعه هر کشور ايفاد مي کنند،نگاه صاحبنظران به عرضه و تقاضاي آموزش عالي صرفاً يک نگاه اقتصادي نبوده است.توجه به حفظ و ارتقا کيفيت دانشگاهها در ابعاد مختلف در کنار رشد کمي آنها يکي از دغدغه هاي اصلي صاحبنظران و نيز دولتها در کشورهاي پيشرو و پيشگام در آموزش عالي بوده است.از اينرو بحث ارزيابي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي بحث چالش برانگيزي در حوزه مجادلات صاحبنظران بوده است و شيوه هاي گوناگوني مورد پيشنهاد و آزمون قرار گرفته است.البته ذکر اين نکته بسيار حائز اهميت است که پاسخگوسازيAccountabilityهمه نهادهاي اجتماعي در مقابل عملکرد خود،نهضتي عميق و پرسابقه در کشورهاي توسعه يافته محسوب مي شود و براي پاسخگو بودن، نهادهاي اجتماعي بايستي ضرورتاً نوعي ارزيابي بيروني(External Evaluation)را بپذيرند.اين خواست اجتماعي نيز از عوامل بسيار مؤثر در حرکت دانشگاهها به سمت شفاف سازي روشها و معيارها و موازين خود در امر آموزش و پژوهش و ارائه خدمت بوده است و بالتبع آنها را در معرض نقد و بررسي و درنتيجه پيشرفت و بهبود کيفيت کشانده است.


دریافت فایل


عنوان طرح:ارائه استانداردهاي آموزشي و پيشنهاد ساختار تشکيلاتي و نظام اجرايي اعتبارگذاري دانشگاههاي علوم پزشکي کشور

عنوان طرح ارائه استانداردهاي آموزشي و پيشنهاد ساختار تشکيلاتي و نظام اجرايي اعتبارگذاري دانشگاههاي علوم پزشکي کشور

علوم پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید