تحقیق در مورد رهبري در سازمان هاي مبتني بر تيم

تحقیق در مورد رهبري در سازمان هاي مبتني بر تيم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 15 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

معرفي / رهبري در سازمان هاي مبتني بر تيم : در آستانه دوراني جديد

خلاصه

قاعده رهبري تيمي به نظر مي رسد اماده پيشرفت هاي اساسي دست ، هم از نظر علمي و هم عملي . اين معرفي در مورد رهبري در صسازمان هاي مبتني بر تيم در اين ويژه نامه ، برخي از چالش ها و فرصت هاي عمده در مورد پيشرفت هاي اتي رهبري تيمي را بيات مي كند . آنها به طور كاملتر شامل مد نظر قرار دادن موضوعات چند سطحي تاثيرات بين سطحي طرح روش ها و موضوعات سنجش مطالعه بستر رهبري تيمي و احتمال شكل هاي رهبري دو رگه در تيم ها مي شود . سپس مقاله هاي ويژه نامه به طور خلاصه سطوح تحليلي رهبري تيمي جمعي ، عقلاني و فردي را مورد بحث قرار مي دهند .

رهبري تيمي به نظر مي رسد كه در ابتداي برخي پيشرفت ها و موفقيت هاي واقعا بزرگ باشد . بانيان اين پيشرفت هاي قريب الوقوع ، نوشته هايي هستند كه در ادبيات مديريت به ترتيب بر روي تيم ها و رهبري نوشته شده اند . گر چه هر يك از اين رشته ها در سالهاي اخير پيشرفت هاي قابل توجهي كرده اند ، به طور نسبي مي توان گفت كه به اين امر كه چگونه اين تغييرات ممكن است بر مفهوم كلي رهبري تيمي اثر بگذارد ، توجه چنداني نشده است . اين نكته يك دليل بسيار مهم است در مرود اينكه چرا ما بر ان شديم تا ويژه نامه اي در مرود رهبري تيمي و نقش رهبري در سازمان هاي مبتني بر تيم ، تدوين كنيم .

بر اساس پيشرفت هايي كه در ادبيات تيم ها صورت گرفته است ، چهارچوب عمومي نهاده – فرآيند – ستاده ( I-P-Q) به تدريج در حال تبديل شدت به يك چهار چوب پيچيده و واقعي است . تاكيد بيشتري بر نقش زمان در فرايندهاي تيمي شده است و به ويژه سعي شده تا انواع مختلف اپيذودهاي عملكرد كه تيم هاي تجربه مي كنند ، فهميده و درك شود ماركز ماتيو و زاكو را 2001 ديگرات شروع كردند به مد نظر قرار دادن اهميت ستانده ها هنگاميكه در اپيذودهاي تيمي نهاده – واسطه – ستانده – نهاده IMOI در ادامه به عنوان نهاده ايفاي نقش مي كنند ايلگن ، هولنبك ف جانسون و يوند ، 2005 اما روند ديگري به ازمايش اين امر كه چگونه ساختن هويت هاي جمعي در تيم ها ممكن است هم فرايندهاي تيمي و هم ستانده هاي تيم را افزايش دهد ، پرداخت افرادي از قبيل ون دروت و باندرسون ف 2005 .

هر دو ساختار زمان ( دي ، سين و چن ، 2004 و هويت ( لورد و بدون 2004 لورد و هال 2005 ون نيپنبرگ ون نيپنبرگ دوكرمر و هاگ 2004 كه در ادببيات تيم ها مرود توجه قرار گرفتند در علايق نظري و تجربي معطوف به رهبري نيز مركز توجه بوده اند . اما شايد بزرگترين پيشرفتها از طريق درك شكل هاي جمعي تر رهبري ، شكل گرفت . عنوان رهبري مشترك ميازن يادي از اين توجهات مثل پيرس و كانگر 2003 پيرس و سيمز 2002 را به خود جلب كرد اما روش هايي نيز وجود دارد كه بر رهبري پيوندي ليپمت – بلوست ، 2003 و مشاركتي برون و گيويي يا 2002 گروت 2002 نيروهاي شبكه اجتماعي براي رهبري بالكوندي و كيلداف 2005 و نيز مجموعه هاي ظرفيت رهبري دي ، گرون و سالاس 2004 تاكيد مي كنند . اين موارد فقط روش هاي مثالي اندكي است كه تلاش مي كنند براي فهم و مطالعه بهتر رهبري در تيم ها و سازمان ها فراتر از رهبر فردي بروند.

علي رغم فقدان انسجام در ميان پيشرفت هاي جديد تر در تيم ها و رهبري عقيده رهبري تيمي در رهبري علمي مورد غفلت قرار نگرفته است راي مدور ادبيات در اين مورد به اين مطالعه ها رجوع كنيد ك بورك و ديگران 2006 همين شماره سالاس بورگ و استاگل 2004 زاكارو و كليموسكي 2002 زاكارو ، رتيمت و ماركس 2001 اما در اكثر اين روش هاي پيشين نقش رهبر شناخته شده و قالبا به صورت رسمي منصوب شده بر فرايندها و پيامدهاي بعدي تيم مورد تاكيد بوده است . به عنوان مثال زاكارو و ديگران 2001 يك روش عملياتي را در مرود رهبري تيمي ارائه كردند كه از طريق آن رهبران اثر بخش هر نوع فعايتي كه بيشترين نياز نسبت به تنها در تيم وجود دارد را فراهم مي اورند ( مك گرات ، 1962) . در فضاي تيم به رهبران نو خاسته و غير رسمي تاييد و تصديق بسيار كمتري اهداء شده است .

در مرور كمي بسياري از تحقيقات موجود در زمينه رهبري تيمي بورك و ديگران فرا تحليلي بر روي مطالعاتي كه اثرات رفتار رهبر فردي بر پيامدهاي سطح تيمي را مورد محك قرار داده اند ، صورت دادند . اين روش ها را با انچه توسط دي و ديگران 2004 در جهت ساختن يك ظرفيت مشترك در رهبري در تيم صورت گرفت مقايسه كنيد . تفاوت ميان اين دو روش با انچه در ادبيات رهبري استراتژيك گفته شد ، قابل مقايسه است ادبياتي كه متذكر شد كه بين رهبراني سازمانها و رهبران در سازمانها تمايز وجود دارد بول و هوجيبرگ 2000 مشابه اين امر در مرود رهبري تيمي اين است كه بهتر است يك تمايز ارزشمندي بين رهبران تيم ها و تاثير نسبي انها بر فرايندها و پيامدهاي تيم و يك رهبري كه در دل يك تيم و تاثيراتي تيمي رشد مي يابد ، قائل باشيم .

نياز است كه تصريح كنيم كه در مطرح كردن چنين تمايزي ، ما به دنبال يك قضاوت ارزشي براي ارجحيت يك روش بر روش ديگر نيستيم . به جاي ان انچه نياز است شفافيت بيشتر در مرود موضوعات اساسي مربوط به سطوح تحليل ها است . اگر موضوع مركزي در مطالعه رهبري تيمي است مهم است كه بين سطوحي كه در انها رهبري مفهوم سازي مي شود تمايز قائل بشويم . اين امر به هيچ معنا يك موضوع جديد و تازه در ادبيات رهبري نيست . انتقاداتي به اين شيوه كار منحرف شده كه رهبري را در يك سطح مفهوم سازي مي كند و انگاه در سطح ديگري به مطالعه ان مي پردازد وارد است . خوشبختانه اخيرا بازنگري بر روي موضوع رهبري و سطوح تحليلي صورت گرفته است كه بايد به محققين كمك كند هنگاميكه


دریافت فایل


تحقیق در مورد رهبري در سازمان هاي مبتني بر تيم

تحقیق در مورد رهبری در سازمان های مبتنی بر تیم ,رهبری در سازمان های مبتنی بر تیم,دانلود تحقیق در مورد رهبری در سازمان های مبتنی بر تیم ,رهبری,د

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید