دینا فایل / تحقیق در مورد فرهنگ ، خودآگاهی و اینترنت 26 ص
تحقیق در مورد فرهنگ ، خودآگاهی و اینترنت 26 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 26 صفحه
قسمتی از متن .doc :
فرهنگ ، خودآگاهی و اینترنت
چهار شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵
روانشناسان فرهنگي براي مدتي به دليل طرح اين مسأله مشهور بودند كه خودآگاهي يا شناخت خود تا حد زيادي تحت تأثير مرزهاي فرهنگي و ساختارهايي همچون جغرافيا قرار ميگيرد:به عنوان مثال،فرهنگ كشاورزي و مبتني بر نظام اشتراكي در قياس با فرهنگهاي به اصطلاح غربي يا فردگرا مستقلترند.فناوريهاي ارتباطي مدرني همچون اينترنت تمايرات بين فرهنگها را كمرنگ كرده است.مرزهاي جغرافيايي را از ميان ميبرند و مسایل جديدي را درخصوص مفاهيم روانشناسي خود(2) پديد ميآورند. در مقاله حاضر مفاهيم (معاني) روانشناختي اين شبكه جهاني به مثابه بافتی فرهنگي را بررسي ميكنيم.همچنين به اين سؤال نيز ميپردازيم كه آيا اينترنت مفهوم مستقل و انفرادي (فردي) خود را تقويت ميكند؟ ادامه مقاله رو بخوانید!
مسلماً فناوريهاي ارتباطي همچون اينترنت قادرند مرزهاي جغرافيايي را برداشته و تمايزات ميان آنچه فرهنگهاي سنتي خوانده ميشود را از ميان ببرند.بنابراين،اين فرهنگها و افراد موجود در آنها چه معنايي دارند؟معناي روانشناسي خود چيست؟در اين مقاله برآنم تا معاني روانشناختي اين شبكه را به مثابه بافتی فرهنگي بررسي كنم همچنين به اين سؤال هم پاسخ خواهم گفت كه آيا اينترنت مفهوم مستقل و فردي خود را تقويت ميكند؟اين مقاله كوششي است در جهت دستهبندي برخي آرایي كه خود مقدمهاياند براي مطالعه تجربي رابطه بين خودآگاهي،فرهنگ و كاربرد اينترنت.در ابتدا نگاهي گذرا داريم به وضعيت استفاده از اينترنت و آنچه روانشناسان تاكنون در باب تأثير [آن] بر افراد بيان كردهاند.هسته اصلي اين پژوهش برخاسته از يك رويكرد فرهنگي به روانشناسي است كه ميكوشد تا تجربه انسان و مفهوم خود را درارتباط با فرهنگ كه براي بررسي فرهنگ اينترنت وتأثير آن بركاربرانش ضروري است،بافتي كند. زندگي آنلاين بنابر آمار 66ميليون آمریكايي در سال 1998 آنلاين بودند،اين رقم در سال 1999 ،83 ميليون(3) و اكنون بيش از نيمي از جمعيت ايالات متحده آنلاين هستند.(4) مردم آمريكا در كل درخصوص استفاده از اينترنت و افزايش دسترسي به آن نظر مساعدي دارند(خوشبيناند).(5)ما شاهد اشتياقي مهار ناشدني به اينترنت هستيم.طبق نظرسنجي اخير موسسه گالوپ(6) مردم برخي امور خود از جمله كسب اطلاعات(95% كاربران)،ايميل (89%كاربران)،چت (21% كاربران) و خريد (45% كاربران) را به صورت آنلاين انجام ميدهند. شايد مهمترين نكته اين باشد كه بيش از نيمي از آمريكاييها در خانه خود به اينترنت و ايميل دسترسي دارند.(7) به رغم دغدغه هاي اخير در خصوص ايمني آنلاين،انگيزه مردم از استفاده از اينترنت براي مقاصد تجاري همچنان مشخص نيست.نظرسنجيهاي اخير نشان ميدهد كه مردم درخصوص كامپيوتر و اينترنت نظر بسيار مساعدي دارند. از ميان كساني كه از اينترنت استفاده ميكنند،72% از كاربران آمريكايي معتقدند كه اين وسيله زندگي آنها را بهبود بخشيده است.( در نظرسنجي مشتركي كه توسط راديو سراسري ملي،بنياد خانواده كايزر(9) و مدرسه دولتي كندي دانشگاه هاروارد انجام شد،نتايج تقريباً يكسان بود.(10) جاي تعجب نيست كه اين نظرسنجي نشان داد كه کودکان در قياس با والدين خود نسبت به اينترنت خوشبينترند.اما اين نتايج با دغهدغههاي مربوط به تأثير شخصي
تحقیق در مورد فرهنگ , خودآگاهی و اینترنت 26 ص ,فرهنگ , خودآگاهی و اینترنت 26 ص,دانلود تحقیق در مورد فرهنگ , خودآگاهی و اینترنت 26 ص ,فرهنگ,,خودآگا