تحقیق درباره ارزش تكنيك هاي چند متغيره در تحليل اطلاعات

تحقیق درباره ارزش تكنيك هاي چند متغيره در تحليل اطلاعات

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:23

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

در سال هاي اخير شاهد پيشرفت هاي قابل توجهي در سخت افزار كامپوتر بوده ايم.ظرفيت سرعت و ذخيره pcs هر هجده ماه دو برابر مي شود و اين در حالي است كه هزينه آن كاهش مي يابد.

بسته هاي نرم افزاري آماري با ويندوزهاي كاربر نقش مهمي را در عصر clik-and-point  ايفا مي كنند.ساليان متوالي داده ها حاصل بررسي هاي گوناگون بودند امروزه در انبار داده ها انبوهي از اطلاعات ذخيره شده است به گونه اي كه مي توان اطلاعات ارزشمندي راجع به مشتريان و كاركنان كسب نمود.تعدادي از اين اطلاعات را مي توان به وسيله روش هاي آماري ساده تجزيه و تحليل نمود.اما در اكثر مواقع نيازمند تكنيك هاي پيچيده تري هستيم.امروزه اكثر محققان علاقمند به استفاده از بيش از متغيره هستند و بنابراين وجود تكنيك هاي چند متغيره آماري ضروري ميباشد.

علاوه براين، تصميم گير ندگان تجاري و مصرف كنندگان به منظور اتخاذ تصميم و انتخاب تمايل دارند از اطلاعات زيادي استفاده كنند.در نتيجه تاثيرات بالقوه بر رفتار مصرف كننده و واكنش  هاي تجاري فراوان مي باشد. تكنيك هاي چند متغيره ناشي از نياز تجار به توجه نمودن به برخي پيچيدگي ها است.

تجزيه جند متغيره چيست؟

تجزيه چند متغيره به گروهي از شيوه هاي آماري اشاره دارد كه مقياس هاي چندگانه هر ويژگي با شيء مورد بررسي را به طور همزمان تجزيه و تحليل مي كند.شيوه هاي آماري چند متغيره كه در اين فصل به بحث راجع به آن خواهيم پرداخت شيوه هاي آماري يك متغيره و دو متغيره گسترده شده هستند كه در فصل پيشين نكاتي راجع به آنها ارائه نموديم.تحليل چند متغيره در تحقيقات بازاريابي به دليل اينكه بيشتر مشكلات تجاري چند بعدي هستند بسيار مهم مي باشد.به ندرت شركت ها و مشتريانشان بر اساس يك بعد توصيف مي شوند اتخاذ تصميم در بازديد از يك رستوران اغلب به فاكتورهايي از قبيل كيفييت،تنوع و هزينه غذا؛ محل رستوران و خدمات بستگي دارد. هنگامي كه شركت ها براي ارائه خدمات بهتر به مشتريان خود پايگاه داده اي راه اندازي مي كنند، اين پايگاه ها اغلب شامل اطلاعات گسترده اي مانند جمعيت شناسي،شيوه زندگي،كد پستي و شيوه خريد مشتريان مي باشد.

طبقه بندي شيوه هاي چند متغيره:چالش موجود در ميان محققان بازاريابي تعيين شيوه  آماري مناسب براي مشكل مذكور مي باشد.چندين شيوه پيشنهاد شده است. طبقه بندي سودمندي از بيشتر تكنيك ها ي آماري چند متغيره در كادر 1-18 ارائه شده است.

شيوه هاي وابسته يا بر همبستگي؟اگر براي توضيح متغير وابسته بر اساس دو يا چند متغير مستقل از تكنيك چند متغيره استفاده كنيم به تجزيه و تحليل و درك وابستگي مبارات نموده ايم.شيوه وابسته را مي توان به عنوان شيوه هي تعريف نمود كه در آن يك متغير به وسيله متغيرهاي مستقل ديگر توضيح داده مي شود. تكنيك هاي وابسته شامل تجزيه رگرسيون چندگانه،تحليل مبين (مميز)، manova ، تحليل هميشه مي باشد.

كادر 2-18 خلاصه شيوه هاي جند متغيره گزينش شده: رگراسيون چندگانه محققان بازاريابي را در پيش بيني يك متغيره متري وابسته از دو يا چند متغير مستقل كه از نظر متري سنجش شده اند را توانمند مي سازد.

تحليل مبين:چندگانه مي تواند يك متغير غير متري وابسته را از ميان دو يا چند متغير مستقل متري پيش بيني كند.

تحليل فاكتوري:در خلاصه نمودن اطلاعات موجود شمار گسترده اي از متغيرها زير مجموعه هاي كوچكتر يا فاكتور ها استفاده مي شود.

تحليل خوشه اي:در طبقه بندي نمودن پاسخ دهندگان يا اشياء (به عنوان مثال فراورده ها،ذخاير)به گروه هايي كه يكنواخت هستند استفاده مي شود.

تحليل همبسته:در بر آورد نمودن ارزش (كارائي) محصولات مختلف و خدمات ار نظر پاسخ دهنده به كار مي رود.

باز نمايي ادراكي:در سنجش دادن بينش هاي پاسخ دهنده از محصولات، نشان هاي تجاري ويژه،شركت ها،و . . . كه به طور بصري مي باشد استفاده مي گردد.

و...


دریافت فایل


تحقیق درباره ارزش تكنيك هاي چند متغيره در تحليل اطلاعات

تحقیق درباره ارزش تکنيک هاي چند متغيره در تحليل اطلاعات,تحقیق,درباره,ارزش,تکنيک هاي,چند,متغيره,در,تحليل,اطلاعات

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید